Rakas Sika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luottamus on sitä että voi rakastaa ilman pelkoa siitä että toinen pettää, jättää tai jatkaa elämäänsä jonkun toisen kanssa. Jos ei voi luottaa, on koko ajan ilmassa pelko siitä että ero tulee ennemmin tai myöhemmin.

Ehkä Sultan ali Hassan -maassa naiset jakavat mielellään miehensä muiden naisten kanssa. Suomessa valitettavasti einäin ole.

Nainen haluaa miehen joka harrastaa seksiä VAIN hänen kanssaan. Vaikea tajuta??

mun täytyy sanoa että olet kirjoituksesi perusteella mahtavan tuntuinen tyyppi. pystyt artikuloimaan ja analysoimaan tilannetta aika selkeästi vaikka sattuukin. olet ilmeisesti hieman samantyyppinen nainen kuin olen itsekin ja siksi sanon sinulla että lähde!

niin kuin itsekin arvelit, unohtamaan et varmaan pysty ja ilman luottoa on mun mielestä aivan turha edes seurustella. sen tietää mitä siitä tulee. ja jos mies on valmis menemään pettämisensä kanssa nin pitkälle että väittää teidän eronneen, ottaisin kyllä jalat alleni. Olisi sitten edes sanonut suoraan että seurustelee mutta nyt tekee mieli vierasta.

Lähde nyt kun voit vielä lähteä pystypäin, jätä mies vollottamaan. Kyllä se varmasti uuden lohduttajan löytää kun se on tähänkin asti onnistunut
Tahdonvoimaa sulle !

Kiitos ajatuksista!

Empaattiset kirjoitukset saivat minut taas itkemään, sain niistä paljon enemmän voimaa kuin uskottekaan. Kritisoivat mielipiteet taas antoivat toisenlaista näkökulmaa. Ihailen oikeasti ihmisiä, jotka pystyvät antamaan anteeksi. Luulen, että todellakin olen liian ylpeä tai heikko tai itsekeskeinen pystyäkseni itse siihen.

Painotan vielä, että jos kyseessä olisi ollut hetken huuma (Mies on heikko eläin), pelkkä fyysinen suoritus, jonka jälkeen hän olisi katunut ja ottanut vastuun, asia olisi eri. Ihminen on inhimillinen, jokainen tekee virheitä. En ole mikään minihitler. Mutta moraali pitää olla, ja omatunto.

Ehkä olen lapsellinen jeesustelija, mutta haluan parisuhteen jossa arvostetaan toista sen verran, että ollaan rehellisiä. En usko että olen yksin loppuelämäni. Tiedän että samalla tavalla ajattelivia miehiä on. (Pahimmassa tapauksessa etsin työväenopistolta WannabeLesbian-kurssin).

Totta, mitä joku sanoi: Mies sanoi tälle naiselle ettemme ole yhdessä, ei sitten olla! Anteeksi sekava kirjoitus, en ole oikein nukkunut. Hassua huomata miten mielialat vaihtelee. Välillä parun ja kierin itsesäälissä; Miten hän VOI tehdä minulle näin, tekisin mitä vaan että voimme jatkaa yhdessä. Välillä mietin miten eri tapoja kostaa (tiedän, että kosto ei auta, leikin vain ajatuksella).

Psykologiystäväni antoi hyviä neuvoja miten toimia ja ajatella, joiden avulla selviän pahimmasta, luulen niin. Jos joku on samassa tilanteessa, voin kirjoittaa ne tänne.

Tämä oli ihan turha kirjoitus. Täytyy koittaa nukkua hetki. Kiitos vielä ajatuksista!!!

Jos sait neuvoja irtipäästämisestä, surun ja
ja ahdistuksen ylipääsemisestä,elänilon löytämisestä niin kiitollisuudella ottaisin neuvot vastaan. Ps. Minä tein sen virheen ihmissuhteessani, että annoin aina anteeksi, ymmärsin ja ymmärsin.Olin tosi helppo, annoin ja annoin, enkä koskaan vaatinut mitän. Ja sitten lopulta jäin yksin.Nyt tuntuu tosi pahalta, koska tunnen itseni hyväksikäytetyksi blondiksi, tyhmäksi.

Rikki,

olet ollut miehesi kanssa vasta 3 vuotta ja hän jo nyt meni ja petti. Ohjeeni onkin raaka: älä ota takaisin! Ymmärrän vielä sen, jos kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen kerran hairahtaa, mutta kolmen! Teillä olisi vielä pitänyt olla sellaista alkuhuumaa ainakin vähän jäljellä, että mies olisi kyennyt pitämään pöksyt jalassaan ja aivot toiminnassa. (Itse olen ollut avokkini kanssa 3,5 vuotta ja olemme vielä kuin vasta rakastuneita...)

Ei tarvitse pettämistä kyllä kenenkään sietää! Kyllä niitä maailman ihanimpia miehiä on muitakin, sen vain tajuaa vasta sitten kun uuden sellaisen löytää!!!

Sinulle ""kyllä kiitos"": En ehdi nyt kirjoittaa kuin nopeasti, mutta palaan asiaan ja kirjoitan tänne ne ohjeet jotka sain. Myös muutama kirja on auttanut minua, suosittelen. Laitan nimet tänne heti kun ehdin.

Olen pohtinut paljon näitä kaikkia kirjoituksia. Tuntuu pahalta, tai siis tunnen itseni niin sinisilmäiseksi ja lapselliseksi, kun niin monet pitävät minua tymänä ja ylpeänä kun en vain anna anteeksi. Tuntuu, että pitäisi osata olla kyynisempi. Jotenkin ei saisi arvostaa itseään niin, että odottaisi arvostusta ja sitä, että kumppani ei piäisi sopimuksesta kiinni.

Eilen olin ystävien kanssa juhlimassa. Oli ihme kyllä mielettömän hauska ilta. Nauroin, tanssin, olin hauska. Olen ollut vainoharhainen hullu parkuva ämmä niin pitkään, että tuntui hyvältä nähdä, että ihmiset viihtyivät seurassani. Yksi mies, jolla oli juuri oikea katse, pyysi numeroani, ja pyysi että lähtisin hänen kanssaan ensi viikolla katsomaan juuri sellaista näyttelyä, jota olen pitkään halunnut käydä katsomassa, enkä ole saanut aikaiseksi. Tosi outoa, että hän ehdotti juuri sitä. Täytyi sanoa ei. Tuli syyllinen olo pelkästä ajatuksesta. Olen edelleen henkisesti varattu. Se paskiainen on mun sielussa. Kotimatkalla heikkouspäissäni soitin tälle petturilleni. Hän onneksi nukkui eikä vastannut. Lähetin varmaan 10 viestiä. Aamulla hän soitti takaisin, mutta olin saannut ajatukset koottua ja pysyin kovana.

Kyllä kyllä, olen henkisesti riepaleina. Mutta sitten käytännön ongelmaan. Noloa jopa. Tekee niin paljon mieli seksiä. Se olisi yksi puhelinsoitto, ja saisin Häneltä maailman ihaninta hoitoa. Mutta ylpeä mikä ylpeä. Tai tyhmä. Ihan sama. Taidan lähteä tänäänkin baariin.

Kun kerran olet miehelle jo potkun persuksille antanut, älä nyt enää mene perumaan tekoasi. Teit nimittäin erittäin viisaasti.

Älä tyhmyyksissäsi mene vesittämään jättämistäsi sillä, että edelleen soittelet ja viestittelet hänelle. Mitä siitä voitat?

Mies vain pitää itseään ""aika poikana"" kun kelpaa niin monelle naiselle ja sekin, joka potkut antoi, edelleen haluaa pitää yhteyttä. Kierre vain jatkuu.

Minä tein sen virheen, että otin miehen takaisin, vaikka oli jo ero sovittu ja mies jo lähdössä uuden matkaan. Sovittiin sitten kuitenkin, että jatkammekin yhdessä ja unohdamme tapauksen. NIIN KUIN SELLAISTA VOISI IKINÄ UNOHTAA!

Nyt se on välillämme ikuisena muurina.

Mies ainakin väittää olevansa onnellinen kanssani, ja pitää juttuaan pelkkänä höyräyksenä. Minun pitäisi olla tyytyväinen, mutta en ole. En usko, että mies oikeasti rakastaa minua. Hän vain haluaa olla minulle hyvä, ja hyvittää tekonsa. Pettämisesta en häntää enää epäile. Luulen, ettei hän siihen hevin ryhdy nähtyään, miten kamala paikka se minulle oli. Tai sitten hän vain peittää kaiken hyvin huolellisesti.

Mutta siis, totta puhuen, olisi ollut parempi jos olisimme rehellisesti eronneet. Olen sitä miehelle ehdottanut, mutta hän ei halua kuullakaan sellaisesta. Kyyneleitä, lahjoja, ruusuja, ""enkö ole sinulle hyvä?"" jne jne. Ainoa, mitä ei minulle pysty antamaan, on se, että se mennyt petos katoaisi.

Kyllähän pettämisen voi antaa anteeksi, mutta ei heti salamana. Jos itsellä on edes jonkin verran myös muita seurustelu- ja seksikokemuksia ei yksittäinen lyhytaikainen petos ole niin maata kaatava. Parempi tietysti ensin itse surra yksin muutama viikko, kuukausi ja sitten miettiä onko tämä oikeasti niin kamala asia. Samalla tauolla pettäjä voi miettiä, mitä tuli tehtyä ja miksi. Hiljaa hyvää tulee, jopa luottamuksen takaisin saaminen.

Varoituksen sana, kannattaa varata aikaa, tästä alkaa mun romaani!

Minulla samanlainen tilanne päällä, että en tiedä haluasinko jatkaa suhdettamme vai en. Tätä pähkäilyä ja jumittamista on jatkunut jo melko pitkään ja se on todella raastavaa! Jotenkin en vain pysty luottamaan jätkääni ja se syö voimia enemmän kuin mikään.

Sitä paitsi minusta on tullut todella tylsä ihminen sen takia ja näen kyllä ettei kukaan viihdy seurassani yhtä mainiosti kuin aikaisemmin kun vielä olin ihan ""normaali""! Nyt en vain tiedä miten päin olisin ja kaikille tuppaan olla melko vittumainen välillä, mutta kun en jaksaisi juuri välittää mistään nytten. Vihaan itseäni kun herjaan viattomille, jotka eivät ehkä ymmärrä tilannettani, mutta eivät kyllä näytä auttavaisiakaan eleitä.
En ehkä ole juurtamyöten/ollenkaan kellekään aukonut väänteistä suhteessamme että sikäli ovat melko pihalla ongelmastani, mutta en jaksa alkaa tilittää, mielummin sitten murjotan möllötän omissa oloissani. Säästyvät valituksilta vaikka toivoisinkin että voisi purkaa jollekin ulkopuoliselle ja saada palautetta kun en ehkä itse kuitenkaan näe asiaa monelta eri kantilta katsottuna. Siksi tekee hyvää kirjoitella tänne, samoin lueskella muitten kirjoituksia ja mielenpurkauksia. Ne auttaa kummasti! Vaikka loppujen lopuksi olemme aivan yksin ongelmiemme kanssa. Ei kukaan pysty päättämään puolestamme, mutta palaute on se mikä pistää asiat taas jotenkuten luistamaan etiäpäin. Varsinkin miespuoliset kommentit ovat tervetulleita! =)

Näitä vaivoja riittää. Sen lisäksi että saatan tiuskia en myöskään enää puhu paljoa koska on niin paljon pohdiskeltavaa ja kun yritän pähkiä pääni puhki mahdollisia ratkaisuja, joita ei vain ole.
Argh, ei ole kiva olla ei-oma-itseni, en pidä tällaisesta itsestäni yhtään, vihaan itseäni sen takia kun en pääse tilanteesta irti tai mihinkään suuntaan ja olen muille sellainen perseeseen ammuttu karhu. Junnaan vaan paikallani epäilyksieni keskellä ja tunnen tekeväni henkistä kuolemaa. Tunteet on siis todella pinnalla, eikä tarvi paljoa muidenkaan valittaa mistään mitään kun otan sen heti itseeni ja sit taas ollaan linssi kosteana.

En osaa nauttia enää mistään elämän iloista tai ylipäätänsä mistään, kun tuntuu ettei mikään maistu, kaikki on vain harmaata ja apeaa. Vaikka kuinka yritän olla iloinen, on se vain enimmäkseen teeskentelyä, sekä muita että itseäni kohtaan. Mutta kun yritän etsiä niitä positiivisia asioita, löytyy niitä ehkä mutta eivät kestä kauan kunnes olen taas masennuksen pauloissa. Ikäänkuin pääni olisi vallattu ja vain nämä kurjat ajatukset ovat enää jälellä enkä siksi pysty ajattelemaan muuta. Ja jos hetkeksi pääsen vapaaksi näistä on se kuin olisi vuori nostettu edestäni ja pystyn hengittämään eikä mieltä synkistä. Kunnes ne jonkin ajan kuluttua taas palaavat minua ahdistelemaan..

En vain tiedä miten tästä päästä irti. En löydä ratkaisua. Jos ei ydinongelma siis vielä selvinnyt tekstiryöpyn rivien välistä niin epäilen ettei jätkäni ole mulle kaikessa rehellinen ja on jopa sanonutkin ettei kaikki asiat edes kuuluisi mulle kun näitä epäilyttäviä merkkejä häneltä utelen.
Tästä lainaus jonkun vastauksesta, mikä meni jotenkuinki näin. ""joku yksityisyyskin on oltava vaikka elää parisuhteessa"", tarkoittaa mitä? Olimpa tyhmä, siis tietenkin on oltava jotain omaakin mutta kuinka pitkälle on mikä omaa yksityisyyttä? Ei parin tarvitse olla kuin paita ja peppu, ja kaikkialla yhdessä ja käsikynkkään vielä liioiteltuna tähän, vaan täytyy saada olla omaakin rauhaa! Mutta mitäs sitten kun on niitä epäilyttäviä piirteitä, joita ei toinen suostu selvittämään ja selittämään vaan joutuu kuuntelemaan miten tyhmästi nyt käyttäydyn ja paras: ettei kannata jaksaa jankuttaa ja olla vainoharhainen, ei ne tarkoita mitään. Hm, miks sit turhaan epäilisin ja vielä suuremmasta syystä kun ne joutuisi samalla suunavauksella unohtamaan. Miksei sitten voi kertoa kuka on esim viestin lähettäjä ja miksi tämä ihminen tekstissään avautuu ja kertoo olevansa ihastunut, mun jätkään..? Jätkä huokaa ja pyörittelee silmiään, eikä ymmärrä miks oon niin epäileväinen.. Daah!?

Jätkälläni on paljon puolituttuja koska on sellaisessa asemassa ja on paljon esillä työn ja harrastuksen osalta, samoin hänen puhelinnumeronsa on helposti saatavilla. Joten ymmärrän kyllä jos monet retkahtaisivatkin häneen ja laittaisivat jotakin palautetta, mutta tuntuu että hän nauttii liikaa tilanteesta tullessaan näin huomioiduksi eikä kuitenkaa halua torjua tätä ""ihailijapostikansaansa"". Ainahan se tuntuu kivalle jos tietää jonkun olevan suhun ihastunut, mutta en ole varma mitä hän antaa näiden tyttöjen ajattelevan ja luulevan. Esim kertooko ollenkaan olevansa varattu ym..

Samoin itse olen joutunut salapoliisin tehtäviin ja kerran luin hänen saaman erään viestin, jota paheksuin ja johon jätkäni vastasi vain kevyesti että aina sitä saa härnätä, muttei olla tosissaan.. Niin ja mitäs sitten jos he joskus tapaisivat vaikka ihan sattumoisin esim baarissa pienessä hiprakassa tai vastaavaa.. Eikö sitten tule härnättyä ja onhan siinä toista fyysisesti lähempänäkin, jonka seuraamuksia ei ole mukava lähteä edes arvailemaan.
Hän on todella itsepäinen ja välillä niin itsekeskeinen, että oikein jaksaa raivostuttaa. Ja horoskooppi pitää 100% paikkansa, 100% leijona..
Hän on pettänyt mua ainakin pari kertaa, vuosia sitten, toinen tapahtui n 2 v sitten, mutta silti ollaan vielä kimpassa. Pelkään että ne eivät ole jääneet siihen, mutta olen pattitilanteessa kun en saa vastauksia. Viimeksikin sain kuulla ulkopuoliselta tai tarkkaan ottaen juuri tältä rakastajattarelta heidän seikkailuistaan, ja MINÄ jouduin selittämään jätkälle mitä olin kuullut. Kiisti kaiken ellen kertonut ja lopuksi sitten vasta myönsi että tämä kaikki oli totta, tosin muutama kohta olisi ollut täyttä puppua, mutta en mene siitä takuuseen kumpaa heistä olisin siinä kohtaa uskonut. Toisaalta sairasta, ettei voi luottaa oman jätkänsä puheisiin vaan tämän toisen tytön, raivostuttavaa!

Tarkoittaako tämä nyt että olen liian kiltti ja helppo hänelle kun hän voi käyttäytyä minua kohtaan aivan sama miten ja leimaa että epäilen häntä koko ajan. Välillä osaa olla todella ilkeä ja sanoa tai vastata loukkaavasti, koska ei jaksa mun vainoharhaisuutta vaikken saakkaan niitä selityksiä joita kaipaan kun hän ei niitä jaksa kertoa. Silti väittää että välittää. Hän myös vihaa meidän ainaisia keskusteluita tästä asiasta (etten pysty luottamaan), mutta minä haluaisin vain selvittää nämä asiat ja jatkaa normaalia elämää, mielummin hänen kanssaan, tietty. Annan hänelle mahdollisuuden mut ihan kun hän ei sitä haluiasi ottaa vastaan. En ota hänestä selvää sitten yhtään!

Meillä osaa olla todella ihanaa ja herkkua hetken, mut sit yhtäkkiä kaikki kääntyy päälaelleen.. Ja hän muuttuu ihan eri ihmiseksi. Muutamia kertoja kun on suutahtan niin on sanonu ettei jaksa mua. Enhän jaksa itsekään itseäni ja sehän tässä raastavinta onkin, että hän on ainut joka vois asialle ehkä tehdäkin jotain (etten olisi tällainen) mutta ei jaksa.

Olisin siis myös todella kiitollinen jos saisi lueskella niitä voimareseptejä, kun on tuo erokin käyny mielessä ties kuinka monta kertaa mutta rakastan häntä niin maan julmetusti että en haluaisi menettää sitä kaikkea ihanaa mitä hänen kanssaan voisi olla. Mutta tuntuu ettei hän arvosta mua tarpeeksi..

En osaa kuvitella hänestä ilkimystä vaikka onkin hairahtanut virheisiin aikaisemmin, näen hänessä kuitenkin enemmän niitä hyviä puolia. Tämä yksi iso onkelma eli luottamuksen puute vain on merkitykseltään yhtä laaja summa kuin nämä kaikki hyvät puolet yhteensä. Olen näiden kahden seinän välissä ja kovin tuntuu ahtaalta, tuskin voi hengittää. Alkaa voimat pikku hiljaa loppua kun yrittää pitää näitä kahta seinää pystyssä.

Jeejee, todella kuivaa ja nihkeetä tekstiä, mutta sitä samaa on nuppini täynnä ja jään odottelemaan jos niitä auttavia ohjeita pääsisi joskus lueskelemaan =) Täydet bongot sille joka jaksoi sinnikkäästi tämän romaanin päästä loppuun.
On niin lopen uupunut olo että siksi tämä kirjottaminenkaan ei tahdo loppua ollenkaan.. Ehkä asia tuli selväksi jo aikoja sitten tekstissä mutta vaikea pukea näitä juttuja sanoiksi ja vieläpä asettaa asian yhdeksi lauseeksi..

Voimaa ja semppiä sulle rikkinäinen/muut rikkinäiset! Sitä on vaikea kuvitella että joku muukin joutuu kärsimään näin ikävistä asioista rakkaassa suhteessaan, kun luulee olevansa ainut maailmassa jota kohdellaan kaltoin. Ei sitä voi vahingoniloksikaan sanoa mutta helpottaa se tieto että ei ole ainut petetty. Ja riippuu täysin yksilöstä ja luonteesta miten rankasti asiat ottaa. Ja minä olen sitä herkkää sorttia, harmi ja epistä! Yritetään kestää! Kumpa vaan sais olla onnellinen ja vailla huolia, mut ei tän elämän pidäkään olla liian helppoa elettäväksi! =)

Jätä miehesi.

Olet näköjään mustasukkaista ja epäilevää tyyppiä, miehesi tapauksessa syystäkin!

Miehesi taas vaikuttaa sitlä että pettää sinua jatkuvasti ja saa ikäänkuin syyn siihen siitä, että sinä vahdit häntä.

(Ystäväni mies jäi pettämisestä kiinni ja alkoi syyttää ystävääni että hän oli kuulemma ajanut miehen siihen jatkuvalla epäilyllään. Että näin.)

Sinua helpottaisi ihan varmasti, jos eroaisitte ja voisit vaikka löytää jonkun uskollisemman/rehellisemmän miehen. Ja miehesi voisi rauhasassa pelailla (tekstiviesti?)tyttöjensä kanssa

Sano sille miehellesi että otat puolen vuoden aika lisän ja sinä eikana et halua kuulla hänestä mitään.

Puolessa vuodessa ehdit vähän tyyntyä ja miettiä pystytkö antamaan anteeksi ja haluatko jatkaa.

Ahdistuneelle. Erittäin tutun tuntuista tekstiä sinulta. Olisin itse voinut nuoruudessani kirjoittaa juuri noin. Ja kai kirjoitinkin, jonnekin päiväkirjoihin, ei ollut nettiä silloin.

Mies, jonka kanssa elin 10 vuotta (neljä seurustellen, kuusi aviossa) oli juuri tuollainen. Meillä oli mukavaa ja hauskaa ja vaikka mitä kivaa yhdessä, ja silti hänellä oli se toinen puolensa, jota piti minulta pimitellä, eikä aina niin huolellisestikaan.

Tuntui, että hän halusikin minun epäilevan kaikenlaista. Tarkoituksellisia vihjailuja, puheluita, kortteja, kirjeitä jne. Kunnon selityksiä ei tietenkään ikinä, vain suuttumista ja hulluksi haukkumista, jos todella kysyin jotain.

Kirjoitit näin:

""Miksei sitten voi kertoa kuka on esim viestin lähettäjä ja miksi tämä ihminen tekstissään avautuu ja kertoo olevansa ihastunut, mun jätkään..? Jätkä huokaa ja pyörittelee silmiään, eikä ymmärrä miks oon niin epäileväinen.. Daah!?""

Ei voi kertoa, koska ei voi! Hänhän jäisi kiinni pettämisestä, ja sitä hän ei halua. Totuus ei kestä päivänvaloa, siksi sitä ei voi kertoa.

Älä ota kuin ""jumalansanana"" noita selityksiä, mitä hän sinulle ohimennen heittelee. Ei niihin kannata tarttua ja miettiä niiden syvempää merkitystä. Sinua yritetään yksinkertaisesti vain harhauttaa. Tuo ""aina saa härnätä muttei olla tosissaan"" on juuri sellainen epämääräinen heitto, jonka tarkoitus on vain saada asia pois mielestäsi mahdollisimman kevyesti. Poikaystäväsi yrittää päästä helpolla.

Totta kai vihaat itseäsi, kun et pysty olemaan normaalisti, mutta itse asiassa, kuinka pystyisitkään? Sinä vaadit itseltäsi liikaa!

Et saa suhteessasi osaksesi rehellisyyttä, ja vihaat itseäsi, kun et pysty sitä kestämään. Eikös siinä ole melkoinen ristiriita?

Siis kymmenen vuotta elin tällaisen tyypin kanssa. Koko aika oli yhtä veitsen terällä kieppumista. Koskaan en voinut olla ihan varma siitä, missä mennään. Aloin olla jo ihan oikeastikin vainoharhainen, kun liian monta kertaa jouduin suorastaan typertyneenä toteamaan, että mies olikin taas kerran vetänyt minua nenästä. Monet tapaukset olivat suorastaan uskomattomia, ja silti ne olivat tosia.

Kun sitten erosin ja aloin tapailla muita miehiä, oli kuin olisin sukeltanut kirkkaaseen raikkaaseen veteen! Oli siis olemassa miehiä, jotka pitivät lupauksensa! Jotka eivät langenneet jokaiseen naiseen, joka tielle osui! Jotka eivät tahtoneet tahallaan haavoittaa minua muilla naisilla! Jotka puhuivat totta! Ja joille ei todellakaan ollut elämää suurempi asia valloittaa kaikki naiset ja kerätä heiltä huomionosoituksia joka paikassa.

Tällä menolla sinä, nimimerkki ""ahdistunut"" sairastutat itsesi. Et voi luottaa tuohon mieheen, ja ainakin kirjoituksestasi päätelleen, hän ihan oikeasti pettää sinua. Varmasti ymmärrät, ettei naiset nyt noin vaan ""ihastuksissaan"" lähettele sankoin joukoin postia kenellekään miehelle YKSIPUOLISESTI, otapa nyt järki käteen ja mieti, voiko olla totta.

Toivoisin, ettet tuhlaisi nuoruuttasi tällaiseen, niin kuin minulle kävi. Vieläkin joskus nousee hirvittäviä vihan ja raivon tunteita, kun muistan, miten minua kohdeltiin, ja miten lammasmaisesti kaiken otin vastaan. Uskoin kuin hullu kaikkeen, mitä mies minulle satuili. Kun miehen taskusta löytyi paperi, johon oli kirjoitettu naisen nimi ja osoite, sekä ""rakkaudentunnustus"", sehän oli tietenkin hänen veljelleen kuuluva lappunen, vahingossa joutunut miehen taskuun, joopa joo. Kun uhkasin kysyä veljeltä asiaa, sain osakseni hullun leiman ja jäätävän ilmoituksen, että se olisi sitten suhteemme loppu. Ja minä pentu suljin suuni.

Kai ymmärrät, mitä tällä tarkoitan. Jättäisit sen miehen. Et voi hävitä mitään, ainoastaan voittaa. Näet miehessä paljon hyviä puolia, mutta varmasti tajuat, että luottamuksen puute on se kaikkein vaikein ja suurin asia, joka suhdetta syö. Et voi tulla hänen kanssaan muuta kuin onnettomaksi.

""Isoja ovat ongelmat Suomen maan"", kun tuollaista jaksaa kirjoittaa, mutta pidä vain tiukka linja

Kun luin tämän kirjoituksen, veikkaan että, olette sopineet riitanne

...mutta muista ne säännöt...

Jos kerta pettäminen on niin merkityksetön seikka, miksi sitten näitä kirjoituksia ahdistuksesta ja tuskasta? Toivon ettei minusta koskaan tule niin kyynistä että hyväksyisin pettämisen, siitä huolimatta että olen jo kypsässä iässä!

Sen verran arvostan itseäni että jos mies ei pysty olemaan uskollinen, saa hän mennä. Miksi hyväksyä pettämistä jos kerta pelisäännöt on tehty selväksi sitoutuessaan kumppaniin? Jos pettää, saa maksaa virheestään. Aikuisen ihmisen on kanettava vastuu. Ja jos ei pysty olemaan uskollinen, ei ehkä pitäisi sitoutua.

Seurustelin hetken pelimiehen kanssa joka ilmoitti siinä vaiheessa kun molemmat pohdimme yhteistä tulevaisuutta, ettei pystyisi olemaan uskollinen. Arvostin hänen rehellisyyttää vaikka en siinä vaiheessa tuntenut muuta kuin tuskaa. Hän pelaili muiden naisten kanssa mutta arvosti minua sen verran ettei halunnut loukata. Suhteen jälkeen hän soitti ja kertoi että rakastaa minua vieläkin, ja on ""sairas"" koska ei pysty olemaan uskollinen.

Miksi miehelle sallitaan pettäminen? Miksi naiset aina jaksavat puolustella näitä pettureita? Pelkäävätkö etteivät saa muuten pidettyä miestä? Missä arvostus ja kunnioitus?

Rikki on mielestäni harvinaisen fiksu nainen. Ja tuntee arvonsa, nostan hattua hänelle!

Minäkään en hyväksy pettämistä,enkä ymmärrä ihmisiä jotka sitä tekevät.Minua on petetty ja vielä pahasti mustamaalattu sen jälkeen! Mies oli katkera,kun jätin hänet elämästäni ja päätti toimia näin naurettavasti jotta en vaan löytäisi uutta miestä elämääni,onneksi kuitenkin löysin! Nyt minulla on fiksu kaveri ja muutettiin yhteenasumaan ja elämä hymyilee.Pettäjiltä puuttuu tosiaan moraalintaju he eivät pysty hallitsemaan jalkovälejään kuten kulissiliitossakaan asuvat heidän tunne-elämä ja ajatusmaailma ei ole terve onhan se nähty ja kuultu! -Sarkku-