K
kelda
Vieras
Olen henkisesti raskaassa työssä, välillä jaksamisen kanssa on ollut niin ja näin. Ongelmana on että stressini laukeaa erittäin rajusti, nimittäin hurjalla oksentamisella. Ja se tapahtuu oikeastaan vain silloin kun lähden reissuun, joko pidemmälle lomareissulle tai vain pienelle risteilylle. Ja se oksentaminen tapahtuu yleensä menomatkalla, sitten pitää levätä jonkun aikaa ja seuraavana päivänä olen täysin kunnossa. Olen muutaman kerran oksentanut bussimatkan tai lentomatkan tai laivamatkan, ja etenkään bussissa oksentaminen ei nyt ole kovin miellyttävää... Viimeksi mulla oli useampi päivä lomaa ennen kuin lähdin reissuun, mutta silti oksensin monta kertaa neljän tunnin bussimatkan aikana. Pari kertaa on koko lyhyt risteily mennyt sen vuoksi pieleen kun voin pahoin hytissä. Tätä ei tapahdu silloin kun olen lomalla kotona, vasta matkalle lähtö laukaisee sen. Ainostaan kerran stressin laukeaminen kotona on tapahtunut samalla tavalla, tosin silloin oli oksennustautia liikkeellä joten saattoi olla siitäkin kyse koska työkavereita oli siihen sairastunut juuri pari päivää ennen kuin tämä tapahtui.
Mitä tälle voisi tehdä? Vai onko se vain mun elimistöni tapa poistaa "paha" eikä sille voi mitään? Olen nimittäin kohta lähdössä lyhyelle risteilylle ja ikävää jos se menee täysin pieleen mun osalta. Mulla on vielä juhlan aihe risteilylle ja kavereita on lähdössä mukaan!
Mitä tälle voisi tehdä? Vai onko se vain mun elimistöni tapa poistaa "paha" eikä sille voi mitään? Olen nimittäin kohta lähdössä lyhyelle risteilylle ja ikävää jos se menee täysin pieleen mun osalta. Mulla on vielä juhlan aihe risteilylle ja kavereita on lähdössä mukaan!