Lapselle päälle 10-15 asteen lämpötilaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klhblh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klhblh

Vieras
Nyt kaikki ajankulua vailla olevat äidit vääntämään esikoisen äidille rautalangasta :)

Olen lähdössä 1,5-vuotiaan kanssa parin viikon päästä reissuun Keski-Eurooppaan, ja pitäisi osata vaatetta pakata (ja sitä ennen ehkä hankkiakin jotain, esim. kengät). Päivälämpötila tulee olemaan noin 15 astetta ja liikkuminen tapahtuu kantorepun tai -liinan kanssa. En osaa yhtään ajatella mitä tarvitaan yhden sisävaatekerroksen päälle - collegeasu, fleecehaalari vai vk-haalari? Mitkä kengät, lenkkarit? Eihän tuolla sellaisia edes ole, ne pitää ainakin ostaa. Trikoopipo?

Äh, en mä ole yhtään näin avuton silloin kun säätilat kotimaassa vaihtuu, mutta nyt äkkisiltään (kun pitäisi mahdollisia vaatehankintoja tehdä) en osaa yhtään sopeutua ajatukseen 15 asteen lämpötilasta. Ja mahdollisista vesisateista.

Ja saa vinkata, mikä on se elintärkeä juttu minkä voi helposti unohtaa kun reissaa tuon ikäisen kanssa. Kantoväline, turvaistuin kohteessa, passi ja vaippoja sen verran että ehtii perillä kauppaan?

Mä lähtisin ihan miettimään siitä, että mitä itse laittaa päälle. Onko sulla ns välikausitakki? Josko lapselle vk-haalari tai vk-takki, jos haalaria ei halua pitää siellä. Meillä lapsella varmaan olis ehkä farkut ja mahdollisesti jotain farkkujen alla (sukkahousut), riippuen paistaako aurinko vai tuuleeko kylmästi, ollaanko ulkona suurin osa ajasta vai sisällä. Ja sitten meillä sellainen parempi takki. Trikoopipo ja puuvilla käsineet.

Ja jos aioitte ulkoilla sateessa, niin tietenkin sateen kestävät vaatteet lapselle. Muuten ehkä ei tartte.

Mä taas pakkaan aina ylimääräistä (mikä on tyhmää), mutta jos tarvitaan. Mutta siis ottaisin mukaan vähän kylmempään säähän sopivaa ja sitten lämpimäpään. Ja onhan sitten lapselta helppo ottaa vaatteita pois, jos vaatteita on kuin lisätä, jos niitä vaatteita ei ole. Että senkin mukaan pakkaisin vaatteita, mitä voi käyttää kerrospukeutumiseen.

Tästä nyt lähtisin liikkeelle sitä pakkaamista.
Mihis olette menossa? Ihan uteliaisuuttani kyselen. :saint:

Yhteistyössä