Raivostuttavaa (muhinaa naapurin lapsesta)

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Aamulla olin parvekkeella laittamassa pyykkejä ja näin naapurin pojan kantavan kissaa takapihalle, kantoi valjaista niskan kohdalta, eli varmaan kissa sai aika heikosti happea. Mä sitten huusin, että kantaa erilailla. Poika jatkoi matkaa tyylillään, oman parvekkeen kohdalle päästyään alkoi pyöriä kissan kanssa (piti edelleen kiinni vaan valjaista) ja päästi irti, että kissa lensi ties kuinka kauas. Sen jälkeen nappasi taas kissasta kiinni ja laittoi sen flexiin, jonka jälkeen pyöri taas ja päästi irti. Kissan ilmalento loppui tietysti aika äkkiä, kun lyhyellä ollut flexinaru pysäytti ja kissa muksahti maahan. Sen jälkeen mä huusin soittavani poliisit, jos jatkaa |O
Mä en tiedä oliko poika kissojen omistajan poika (8-v.) vaiko naapuriin muuttanut uusi poika (6-v.), ajattelin asian illalla selvittää.
Kai nyt lapsille opetetaan, kuinka eläinten kanssa ollaan :kieh: :| Ja jos se oli kissanomistajien poika, niin epäilen, että ne ei edes välitä :headwall:

Mä en käsitä miksei lapsille opeteta miten eläinten kanssa toimia! Ne eivät ole leluja! Mä jouduin viime talvena kanssa puuttumaan meidän rivitalossa asuvan tytön (n. 8v.) touhuihin, kun heille oli otettu koiranpentu. Tyttö heitteli sitä vesilammikkoihin, missä sellanen ohut jää, oli hienoa (tytön mielestä) kun se jää rikkoutui kun pentu muksahti siihen. Hetken seurasin että mitä tyttö oikeen puuhaa ja sitten huusin että onko nyt ihan järkevää touhua, ettei se koira tykkää tollaisista leikeistä. Eräs toinen naapuri oli puuttunut kanssa tytön touhuihin, ja kertonut tästä tytön äidille, seurauksena, ettei äiti uskonut ja huusi tälle naapurille ja selitti, että tyttö "hoitaa" koiraa hyvin. Älyvapaa perhe oli ylipäätään, tarvii sitten niitä raukkoja eläimiä ottaa vielä joukkoonsa...mua niin harmitti, onneks muuttivat pois! :)

tuommoinen tekee aina niin surulliseksi... Valitettavasti osa ihmisistä on niin julmia että kohtelee eläimiä huonosti.
Toivottavasti ap puutut asiaan jos näät sen jatkuvan.

Voi jumaliste, että pistää vihaksi. :kjeh:
Todella raivostuttavaa, että kotona ei opeteta niille kakaroille kuinka eläinten kanssa ollaan.

Hyvä, että puutuit asiaan! Sietäis saada kakara selkäänsä.

on se kumma ! mikä ihme noita nykyajan kakaroita oikeen vaivaa!! meillä ollut aina eläimiä ja eläimet olleet perheenjäseniä eikä mitää leluja! Tollasiin puututtava ja vanhempien uskottava vaikka vaikeeta olisiki

Mua alkoi kyllä niin suututtaa, kun näin. Meillä on kaksi kissaa ja koira, lapsille on aina opetettu, ettei mitään eläimiä saa kiusata. Meillä nuo isommat lapsetkaan ei saa kissoja kantaa, kun se on aina sitä, että kissa roikkuu sylissä, kun ei ne jaksa niitä kunnolla kantaa. Silittää ja hoitaa saa, eläimiäkin pitää arvostaa ja pitää hyvin, kun niitä on kerran otettu.
Mä yritän nyt selvittää kumpi lapsi se oli, ja joka tapauksessa sanoa omistajille tuommosesta paiskomisesta. Tuo kissa on vielä niin kiltti, että puolusta itseään milläänlailla :| Yleensähän kissat kyllä raapii, jos ei tykkää, mutta tuo oli vaan jäykkänä kauhusta |O

Kannattaa tosiaan seurata lapsia niiden eläinten kanssa, olen leikkipuistossa puuttunut muutaman kerran kun lapsella on ollut mukana koira, mitä kiskotaan ylös liukumäkeä, laitetaan keinuun jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ffh:
Mä en käsitä miksei lapsille opeteta miten eläinten kanssa toimia! Ne eivät ole leluja! Mä jouduin viime talvena kanssa puuttumaan meidän rivitalossa asuvan tytön (n. 8v.) touhuihin, kun heille oli otettu koiranpentu. Tyttö heitteli sitä vesilammikkoihin, missä sellanen ohut jää, oli hienoa (tytön mielestä) kun se jää rikkoutui kun pentu muksahti siihen. Hetken seurasin että mitä tyttö oikeen puuhaa ja sitten huusin että onko nyt ihan järkevää touhua, ettei se koira tykkää tollaisista leikeistä. Eräs toinen naapuri oli puuttunut kanssa tytön touhuihin, ja kertonut tästä tytön äidille, seurauksena, ettei äiti uskonut ja huusi tälle naapurille ja selitti, että tyttö "hoitaa" koiraa hyvin. Älyvapaa perhe oli ylipäätään, tarvii sitten niitä raukkoja eläimiä ottaa vielä joukkoonsa...mua niin harmitti, onneks muuttivat pois! :)

lähtivät muualle eläintä rääkkäämään.. Poissa silmistä, poissa mielestä..

Yhteistyössä