Raivostuttava miniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahi

Vieras
Toivon että poikani on onnellinen tyttöystävänsä kanssa mutta minä en kyseisen neitokaisen kanssa tule enää millään toimeen. Osakseni saan silkkaa v*ttuilua! Silmäni ovat alkaneet hieman karsastaa ja olenkin saanut silmälääkäriltä ohjeeksi keskittää katseen nenän päähän, eli vetää silmät kieroon hetkellisesti. Tällä pyritään estämään ettei silmät lähtisi karstaamaan enempää. Olimme koko poppoo kaupalla kun tytön puhelin soi. Hän meni syrjempään hyllyjen väliin puhumaan ja kuulin kun hän sanoi olevansa kaupassa kierosilmän kanssa.

Itselläni on keliakia ja pojallani vehnä allergia. Jos menen heille kahville joudun ottamaan omat eväät mukaan ellei poikani ole itse käynyt kaupalla. Muuten kuulee joka kerta saman virren "oho kun unohtui". Muutenkaan ei tyttö ole halukas auttamaan tai tekemään meillä mitään. Lähinnä kyselee milloin he lähtevät kotiin.

Viimeinen pisara oli kun kaaduin vähän aikaa sitten rappusissa ja loukkasin jalkani. Sain sairauslomaa sekä kepit jotka helpottavat kulkemista.Olin koko päivän viettänyt marjapensaissa keräillen marjoja ennenkuin räkätit vie kaikki. Mieheni kantoi minulle puutarhatuolin jotta voisin keräillä istualtani. Illalla poikani päätti tulla tervehtimään tyttönsä kanssa. Pyysin heitä hakemaan täydet marja sangot kellariin viileään sillä sille iltaa ei energiaa enää riittänyt pussittamiseen tai mehustamiseen. Istahdin sohvalle, otin särkylääkkeen ja nukahdin. En ole ollut tietoinen milloin he olivat lähteneet mutta havahduin siihen kun mieheni saapui iltamyöhään kotiin. Hän oli aikeissa lähtä takapihalle sankoja hakemaan mutta kun kerroin että pyysin kaksikkoa sen tekemään, luotimme siihen että sangot ovat siellä missä niiden pitäisikin olla.

Aamulla odottin kiva ylläri kun pyysin miestäni hakemaan marjat keittiöön. Ne eivät olleetkaan siellä vaan ne oli siirretty räystään alle!! Ja arvata saattaa miten niille oli yön aikana käynyt kun oli vettä tullut kaatamalla! Yli 30 litraa marjoja osittain huuhtoutuneena maahan ja loput uivat sangossa! Soitin vihaisen puhelun pojalleni ja vaadin saada selitystä tapahtuneelle. Poikani oli kantanut sangot räystään alle ja pyytänyt tyttöään kantamaan ne sisälle sillä välin kun hän pakkaa auton ja levitti lakanat mitä en itse pystynyt. Oli tyttö kuulemma istunut autoon odottamaan ja unohtanut. Voi että suututtaa! Haiskahtaa tahalteen tehdyltä. Toinen on siinäkin ollut kaverina ja kantanut autotallin nurkalle josta on lyhin reitti kellariin ennenkuin lähtenyt touhuamaan muuta ennen lähtöä.
Anteeksi epäselvä sepustus mutta kiehuttaa sen verran että oli pakko kirjoittaa.

On teil erikoiset ongelmat. Ehkä parempi jos mieluummin pyydät juttuja muilta kuin miniältä.

Onhan se heillekin erikoinen tilanne kun nukahdat kun he on siellä. Ehkä oisin itsekin jotenkin häkeltynyt.

On teil erikoiset ongelmat. Ehkä parempi jos mieluummin pyydät juttuja muilta kuin miniältä.

Onhan se heillekin erikoinen tilanne kun nukahdat kun he on siellä. Ehkä oisin itsekin jotenkin häkeltynyt.

Nukahtaminen oli tosiaan vahinko. Istahdin sohvalle ja otin kipulääkkeen niin silmät painui kiinni. Poikani asustelee tässä lähellä niin vuorotellen teemme talkoo hommia ja kahvitellaan toistemme luona.

Jätä välimatkaa. Älkää käykö yhdessä kaupassa tms. Kotonasi ei kannata odottaa, että miniä tekee töitä. Anna hänen olla rauhassa, mutta älä kuitenkaan ala passata. Jos haluat jotain kotonasi, niin pyydä pojaltasi. Varmistu kuitenkin, että tulee tehtyä, ettei käy kuten marjojen kanssa

Varmaan sillä miniälläkin on kamala anoppi :D

Outoa, ettei heillä muka mitään tarjottavaa löydy. Jos pojallesi ei vehnä käy, niin luulisi heillä jotain olevan vai onko poika vetänyt kaiken? Aika vähissä taitaa olla tuotteet, missä olisi vain muita viljoja kuin vehnää eli vehnäallergikot käyttävät pitkälti luontaisesti gluteenittomia tuotteita, jotka sopivat kaikille keliaakikoille. . Sinällään ýmmärrän miniää, ei sitä muista, mitä kaikkea jollekin ruokarajoitteiselle voi tarjota. Kotiorjaako sinä kaipaat, kun pitäisi autella ja tekemään kaikkea, en yhtään ihmettele ettei teillä viihdy. Sinällään eläkeikäiset ovat kyllä olevinaan niin hanakkoina tarjoamassa apuaan, mutta käytännössä heistä ei ole kuin haittaa, kun änkeävät keittiöön muka "auttamaan". Helpommalla pääsee, kun itse tekee kuin kädestä pitäen neuvoo, mistä mitäkin löytyy. Minä ainakin pidän periaatetta, että vieraiden ei tarvitse meillä raataa, enkä puolestani kyläpaikassa änkeä sähläämään.

Marjoista kyllä syyttäisin poikaa yksinään, hän tuntee paikat ja tietää mihin ne olisi pitänyt viedä, jos ei ole täysin äidin pilaama lellikki. Varmaan miniä tuntee teidän kellarin hyvin. Tuskin muutenkaan osaisi tehdä mitään oikein sinun vaatimustesi mukaan.

Tulee aivan mieleen, kun oltiin appiukon mökillä. Tiskattiin siellä päivän mittaan heidän hilloamisastiansa ja kaikki tiskissä olleet kipot ja kupit, kun he olivat asioilla. Joukossa oli paljon sellaisia, minkä oikeasta paikasta meillä ei ollut mitään hajua, jotan jätettiin työpöydälle puhtina ja kuivina, että isäntäväki saa itse laitella ne oikeille paikoilleen, ettei tarvitse sitten jälkikäteen manailla, että mihin ne ovat nyt sen ja sen piilottaneet. Hirveä marmatus olisi tullut, ettei osata sitäkään tehdä. He tulivat sitten myöhään illalla takaisin, minä nukuttelin lapsia. Kuului hirveä marmatus, kuinka on jätetty tiskit tiskaamatta. Hampaita purren jatkoin vaan lasten nukuttamista ja otin vähän nokkiini, että tuollaisen mölyn viitsivätkin tehdä parin lasin ja lautasen takia, joita ei oltu tiskattu lasten iltapalan jäljiltä, jota venytettiin pitkälle heitä odottaen, kunnes oli niin myöhä, että ne lapset oli pakko laittaa jo nukkumaan. Kovalla kolinalla sitten tiskasivat. Aamulla sitten selvisi, että olivat tiskanneet uudestaan ne kaikki pöydällä olleet kulhot ja lasikipot, jotka olivat sinne jätetty puhtaina :ROFLMAO:

Tällaisia tuumii tämä keski-ikäinen mamma, jolle ei vielä ole miniäehdokkaita tuotu ehdolle.

Olet sinäkin varmasti sen miniän mielestä kamala anoppi. Ei kukaan halua anoppia jatkuvasti nurkkiin luuhaamaan ja tämän luona joutua vielä tätä passaamaan. Valitat, ettei miniä ole hommannut sinulle sopivaa tarjottavaa. Miksi se olisi hänen velvollisuutensa? Jos minä kutsun äitini tai kenet tahansa kylään, niin tokihan itse hommaan tarjottavat enkä odota että mies sen tekee. Vai kutsuuko nimenomaan miniä sinua kylään? Kutsumattomat yllätysvieraat eivät nyt muutenkaan voi odottaa mitään tarjoiluja.

Sinä nyt et ainakaan vieraanvaraisuudella loista. Toiset tulee kylään ja sinä laitat vaan heidät hommiin ja alat itse nukkumaan. Ja raivoat perästä päin. Toivottavasti poikasi tyttöystävineen ymmärtää laittaa välit poikki, ei tuollaista pidä sietää.

Mietin myös tuota, että jos vierailet heidän luonaan kutsumatta, ei heillä välttämättä ole sinulle valmiina tarjottavaa. Jos heillä on raha tiukalla sekin voi vaikuttaa, koska gluteenittomat tuotteet ovat kalliimpia kuin tavalliset. Voihan toki olla, etteivät hanki mitään, jos sinulla on omat eväät mukana. Itse veikkaisin, että tyttöä tympii, jos olette pojan kanssa hyvinkin tiiviisti tekemisissä. Saattaa toivoa, että saisivat välillä olla omissakin oloissaan mutta eivät kehtaa sanoa sitä suoraan vaan se tulee esille epäsuorasti.

Tarkoitukseni ei nyt ole loukata. Mutta mielestäni netti ei ole oikea paikka vatvoa tällaisia, henkilökohtaisia asioita. Miltä sinusta tuntuisi löytää kirjoitus itsestäsi samalla sävyllä "miniäsi" tai poikasi toimesta? Teksti kuitenkin hyvinkin tunnistettavaa. Aikuisten pitäisi pystyä puhua asioista suoraan fiksusti, jos jokin hiertää. Keskustelu heidän kanssaan rakentavasti tuottaa todennäköisesti enemmän tulosta.

Monipiippuinen asia...
Sun pojan olisi pitänyt kantaa ne sangot kellariin asti, eli hoitaa aloittamansa homma loppuun asti.

Kierosilmäiseksi haukkuminen on lapsellista siltä tyttöystävältä. On jäänyt siltä osin teinin asteelle.

Jos on usein kylässä käyvä allerginen vieras niin onko mahdottomuus ostaa häntä varten vaikka pakkaseen omat kahvitarjottavat? Siis jos vieras tulee kutsuttuna.

Sitten sä, ap: valitit kun se miniä ei tee mitään teillä. Kuinka usein teetätät hänellä hommia? Miniän hommia on ollut perinteisesti esim.tiskata astiat jollei ole tiskikonetta (eikä tiskaamistakaan joka kerta), mutta oletatko useinkin häneltä muita palveluksia? Sun kipeän jalan ymmärrän mutta muutoin ei oikein ketään houkuttaisi anoppi joka usein vaatii töihin.

Mutta laiskantuntuinen ja vähän lapsellinen miniä sulla.

Viimeksi muokattu:
Vähän nyt kyllä ihmetyttää mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä että ilman lupaa heille menen.
Ja eräälle hieman valoitan että gluteeniton ei ole sama kuin vehnätön. Monissa gluteenittomissa tuotteissa on vehnää. Tämä tarjottava ongelma ilmenee yleensä vain silloin kun olen tulossa kylään ja ettei poikani ole kaupalla käynyt. Itselläni on myös muita ruokarajoituksia jolloin samat appeet ei vain käy kaikille.

Olen pyytänyt kyseiseiseltä tytöltä apuja keväisin pihan siivoamiseen ja joskus kaupalla käymiseen. Suursiivoukset on tapana ollut että ne tehdään molempiin koteihin porukalla.

Sen verran valoitan tätä juttua että tämän kyseisen naisen velkoja olen minä mieheni kanssa maksellut ettei luottotietojaan menettäisi. Poikani on maksanut muuten heidän yhteisiä kulujaan eikä hänen varansa kaikkeen riitä. Molemmat koettaa säästää asuntolainaa varten johon olemme lupautuneet takaajiksi. Tyttö on fiksu rahan käytössä mutta kuulemma exänsä pistänyt visan vinkumaan niin ettei niistä olisi yksin selvinnyt.

Tiedän etten rahojani tule saamaan takaisin ja sen vuoksi pyydän tytöltäkin tekemään tässä asunnossa enemmän. Vähän niinkuin vastapalvelukseksi. Ja ennenkuin joku kysyy miksei tytön vanhemmat auta tytärtään niin äitinsä on jo siirtynyt pilven reunalle ja isänsä pienellä eläkkeellä josta ei paljoa ole muille jakaa.

Alussa piti käyttää kynää apuna jota piti tuijottaa ja tuoda nenän päähän kiinni. Tämä harjoitus vahvistaa silmää ja sitä myöden hillitsee karsastamista. Eihän se sitä poista tai estä kokonaan mutta helpotusta tuo.

Eiks ton luulisi vaan pahentavan.

Musta toi on niin tuhon tie että takaatte lainaa ja maksatte ja odotatte vastapalveluksia. Ja nuo voi olla ihan keksittyjä että maksaa exänsä lainoja. Ja vaikka näin olisikin niin miks ihmeessä kaikki makselee ja takailee toistensa lainoja! Aikuiset ihmiset jokainen kun huolehtisi omista raha-asioistaan niin olis monta murhetta vähemmän.

Ja eräälle hieman valoitan että gluteeniton ei ole sama kuin vehnätön. Monissa gluteenittomissa tuotteissa on vehnää.
Varmaan minuun viittaat. Tiedän, että gluteenittomissa tuotteissa voi olla vehnää, mutta luontaisesti gluteenittomissa tuotteissa(mitä yleensä vehnäallergikot käyttää) ei sitä vehnää ole eli ne käyvät niin vehnäallergiselle kuin keliaakikollekin. Ihmettelen, ettet itse tunnut tätä tietävän. Mistään muista ruokarajoitteista ei puhunut aikaisemmin. Jos on tosi hankala ruokavalio, niin silloin on parempi itse hoitaa ne syömisensä. Minä en ainakaan luottaisi asiaa pahemmin tuntemattoman osaavan edes oikeanlaista hommata. Hyvää tarkoittavat kotileipojat leipovat muuten ihan sopivan tarjottavan, mutta sitten käyttävät kakkuvuoassa normaalia korppujauhoa. Tiedän monia, jotka ottavat aina eväät mukaan, pahimmillaan eivät voi olla samassa huoneessa, missä tarjotaan esim. kalaa.

Varmaan minuun viittaat. Tiedän, että gluteenittomissa tuotteissa voi olla vehnää, mutta luontaisesti gluteenittomissa tuotteissa(mitä yleensä vehnäallergikot käyttää) ei sitä vehnää ole eli ne käyvät niin vehnäallergiselle kuin keliaakikollekin. Ihmettelen, ettet itse tunnut tätä tietävän. Mistään muista ruokarajoitteista ei puhunut aikaisemmin. Jos on tosi hankala ruokavalio, niin silloin on parempi itse hoitaa ne syömisensä. Minä en ainakaan luottaisi asiaa pahemmin tuntemattoman osaavan edes oikeanlaista hommata. Hyvää tarkoittavat kotileipojat leipovat muuten ihan sopivan tarjottavan, mutta sitten käyttävät kakkuvuoassa normaalia korppujauhoa. Tiedän monia, jotka ottavat aina eväät mukaan, pahimmillaan eivät voi olla samassa huoneessa, missä tarjotaan esim. kalaa.

Jos ois yhtään huonompi tilanne tässä maassa niin luonnonvalinta tekisi nopeasti tehtävänsä....

Ap taitaa olla vain yksi poika.
Viisaasti teet kun otat etäisyyttä.

Anna näiden elää.ja suunnitella omaa elämäänsä.
Unohda suursiivoukset.

Unohda takaushommat. Nuoripari ottakoon vastuun itse.

Käy kylässä joskus ja jouluna. Samoin älä pyydä neidiltä mitään palveluksia.

Sinun ei tarvitse kestittää heitä kotonasi.

Yhdessä miehesi kanssa teette asioita pikku hiljaa ilman heidän apuaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Vähän nyt kyllä ihmetyttää mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä että ilman lupaa heille menen.
Ja eräälle hieman valoitan että gluteeniton ei ole sama kuin vehnätön. Monissa gluteenittomissa tuotteissa on vehnää. Tämä tarjottava ongelma ilmenee yleensä vain silloin kun olen tulossa kylään ja ettei poikani ole kaupalla käynyt. Itselläni on myös muita ruokarajoituksia jolloin samat appeet ei vain käy kaikille.

Olen pyytänyt kyseiseiseltä tytöltä apuja keväisin pihan siivoamiseen ja joskus kaupalla käymiseen. Suursiivoukset on tapana ollut että ne tehdään molempiin koteihin porukalla.

Sen verran valoitan tätä juttua että tämän kyseisen naisen velkoja olen minä mieheni kanssa maksellut ettei luottotietojaan menettäisi. Poikani on maksanut muuten heidän yhteisiä kulujaan eikä hänen varansa kaikkeen riitä. Molemmat koettaa säästää asuntolainaa varten johon olemme lupautuneet takaajiksi. Tyttö on fiksu rahan käytössä mutta kuulemma exänsä pistänyt visan vinkumaan niin ettei niistä olisi yksin selvinnyt.

Tiedän etten rahojani tule saamaan takaisin ja sen vuoksi pyydän tytöltäkin tekemään tässä asunnossa enemmän. Vähän niinkuin vastapalvelukseksi. Ja ennenkuin joku kysyy miksei tytön vanhemmat auta tytärtään niin äitinsä on jo siirtynyt pilven reunalle ja isänsä pienellä eläkkeellä josta ei paljoa ole muille jakaa.
Suursiivoukset molempiin koteihin porukalla? En ole koskaan kuullut tuommoisesta, kuulostaa ahdistavalta. Jokainen vastaa omista siivouksistaan.
Miksei sun mies auta kaupassa käymisessä ja pihan siivoamisessa?

Sä olet totuttanut poikasi auttamaan teitä ja hyvä niin. Mutta älä kehittele mitään ihme YYA-sopimusta hänen tyttöystävän välille. Joku lainan takaus vaan on aina virhe, ja sen myötä joku kiitollisuudenvelassa riuduttaminen yhtä kamalaa.

Antaa heidän hukkua likaan siellä kämpässään, älä välitä vaikkeivät siivoaisi kuin kerran kuussa. Älkää liikaa autelko raha-asioissa.
Sun pitää tajuta että he ovat erillinen poppoo, vaikka tekisivät kaiken väärin.

Monipiippuinen asia...
Sun pojan olisi pitänyt kantaa ne sangot kellariin asti, eli hoitaa aloittamansa homma loppuun asti.

Kierosilmäiseksi haukkuminen on lapsellista siltä tyttöystävältä. On jäänyt siltä osin teinin asteelle.

Jos on usein kylässä käyvä allerginen vieras niin onko mahdottomuus ostaa häntä varten vaikka pakkaseen omat kahvitarjottavat? Siis jos vieras tulee kutsuttuna.

Sitten sä, ap: valitit kun se miniä ei tee mitään teillä. Kuinka usein teetätät hänellä hommia? Miniän hommia on ollut perinteisesti esim.tiskata astiat jollei ole tiskikonetta (eikä tiskaamistakaan joka kerta), mutta oletatko useinkin häneltä muita palveluksia? Sun kipeän jalan ymmärrän mutta muutoin ei oikein ketään houkuttaisi anoppi joka usein vaatii töihin.

Mutta laiskantuntuinen ja vähän lapsellinen miniä sulla.
Anteeksi, mutta miksi miniän pitäisi tiskata (n):alien: Eiks se mee niin, että kylässä vieraat on kylässä eikä töissä?

Ap:lle, älä nyt ainakaan lainoja ala takaamaan. Sellainen on olemassa kuin valtion lainatakaus. Nuoret käyttäkööt sitä.

Anteeksi, mutta miksi miniän pitäisi tiskata (n):alien: Eiks se mee niin, että kylässä vieraat on kylässä eikä töissä?

Ap:lle, älä nyt ainakaan lainoja ala takaamaan. Sellainen on olemassa kuin valtion lainatakaus. Nuoret käyttäkööt sitä.

Ei nyt ehkä ekalla tai viidennelläkään käynnillä, mutta siis silloin kun on tunnettu pitempään ja ollaan vaikka yötä anoppilassa.

Se on joku jäänne joltain vanhalta ajalta. En tiedä että kuinka laajalti levinnyt tapa, ja nykyään ei varmaan enää edes päde. :D

Ei nyt ehkä ekalla tai viidennelläkään käynnillä, mutta siis silloin kun on tunnettu pitempään ja ollaan vaikka yötä anoppilassa.

Se on joku jäänne joltain vanhalta ajalta. En tiedä että kuinka laajalti levinnyt tapa, ja nykyään ei varmaan enää edes päde. :D
En ole kuullutkaan :D Edellinen anoppi kyllä pyysi kesken kyläilyn keittiöön auttamaan. Menin ja ihmettelin kyllä miksei pyytänyt poikaansa, kun oli hänen äiti. Tuolla ajatuksella sitten kyläillessä mun vanhempien luona poikaystävä joutuisi keittiöön auttelemaan.

Mää taas en ole ihmetelly sitä että anopit pyytelee ja tehään yhteistoimin. Mun vanhemmilla ja miehen. Lukuunottamatta miniöiden ja vävyjen esittelyvierailuja, ei oo tapana passata. Tylsää mulla oiskin anoppilassa olla vaan vieraana ja valmiilla. Oon tehny puutarhatöitä,siivonnu, kyökkihommia jne. Yhtälailla ne osallistuu meillä käydessään. Kai siinä on se ajatus että kun sukuun otetaan, ei ole sillälailla vieras jota vieraana passataan vaan osa porukkaa ja tekemistä. Kuulostaa vielä keskenkasvuiselta tuo alottajan miniäkokelas.

En ole kuullutkaan :D Edellinen anoppi kyllä pyysi kesken kyläilyn keittiöön auttamaan. Menin ja ihmettelin kyllä miksei pyytänyt poikaansa, kun oli hänen äiti. Tuolla ajatuksella sitten kyläillessä mun vanhempien luona poikaystävä joutuisi keittiöön auttelemaan.
Ehkä se on joku vanha tapa että miniäkokelas auttaa keittiössä. Ei sen takia että anoppi tarvitsisi apua, vaan että se on tapa jutella kahden kesken minän kanssa.
Siinä sit anoppi muikeana juttelee miniälle keittiössä "meidän Pekka on ollut aina kova urheilemaan".

Joku soidinmenojen jatke siis.

Yhteistyössä