Mitä tekisitte äiteinä tässä tilanteessa? Koskee lapsen koskemattomuutta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Värikästä keskusteluahan täällä käydään!

Haluaisin kyllä kuulla onnistuuko tuollaisen naapurin kanssa järkevä keskustelu. Onneksi ihmeitä on olemassa! Tsemppiä ja voimia siihen jos uskallat yrittää!

..niin ja nimim."III", Opportunisti, todellakin! Mielestäni optimismi oli sanailustasi kaukana.

Hauskaa illanjatkoa!

Värikästä keskusteluahan täällä käydään!

Haluaisin kyllä kuulla onnistuuko tuollaisen naapurin kanssa järkevä keskustelu. Onneksi ihmeitä on olemassa! Tsemppiä ja voimia siihen jos uskallat yrittää!

..niin ja nimim."III", Opportunisti, todellakin! Mielestäni optimismi oli sanailustasi kaukana.

Hauskaa illanjatkoa!

Huomenna mä yritän saada keskustelua aikaiseksi.
Tänään olin liian vihainen siihen ja ajattelin että ei tule mitään
järkevää keskusteluta aikaiseksi jos itse olen siinä mielentilassa.
Ensin rauhoitun ja sitten pääsee naapurin rouva keskustelemaan minun kanssani!!

Ei se yhtään sen enempää oikein ole, että lapset heittävät hiekkaa toistensa silmiin, kuin se, että aikuiset heittävät. Kun selität lapselle, että tuo äiti teki väärin, se tarkoittaa lapsen mielessä, että lapsi itse teki oikein kun heitti hiekkaa ja että naapurin lapsi teki väärin kun heitti hiekkaa.

Täh!?! Nyt en ymmärtänyt pointtiasi yhtään. Siis aikuinen ei ikinä mene tuolle tasolle! Ei ikinä! Mielestäni "Surullinen äiti" voit ihan hyvin ottaa viranomaiseen yhteyttä ja konsultoida vaikka nimettömänä lastensuojelun kanssa. Koska normaalin aikuisen käytöstä tuo ei ole. Poliisiltakin voit asiaa tiedustella mutta he voivat suhtautua aika nihkeästi kun heillä kuitenkin kädet täynnä työtä.
Ja lisäksi kertoo ihmisestä aika paljon jos ei ole sanallakaan pyytänyt anteeksi ylilyöntiään! Entäpä millainen mies hänellä on? Voisiko hänelle puhua asiasta?

Hienoa ap, että osaat ottaa tilanteen rauhallisesti ja järkevästi. Naapurin äiti teki todellakin väärin, ja monelta muulta olisi sinun tilanteessasi saattanut palaa pinna paljon pahemmin. Tsemppiä, toivottavasti saatte asian selvitettyä. Ei todellakaan ollut naapurin äidillä oikeutta tuollaiseen temppuun.

Mä nään punaista aina kun joku aikuinen sanoo että lapset nyt heittelee hiekkaa.. voi voi. Meillä on perhepiirissä aikuinen, jonka silmistä on hermot vaurioituneet sen takia kun lapsena toinen muksu heitti hiekkaa silmille. En tajua miksi sitä hiekan heittämistä vähätellään, kun seuraukset voi olla elinikäiset. Yrittäkää nyt saada ne kakaranne kuriin.

Kyllä varmaankin heittää, koska on nyt oppinut, että hän saa heittää, mutta toiset eivät saa heittää hänen päälleen.

Ei ole näin oppinut. Ja hiekan heittoa tapahtunut herraties milloin viimeksi??
En edes muista!! Tietää kyllä että on väärin ja ei saa heittää.
Ja pidin hänelle eilen puhuttelun tästä asiasta.

Jos vähättelisin hiekan heittoa tai siitä aiheutuvia mahdollisia vaurioita niin miksi olisin suuttunut
pojalleni tämän asian jälkeen? Naapurin rouva vain toitottaa että hänen poikansa silmät voivat mennä puhki mutta minunkin pojallani on silmät.
Ja NÄIN TÄLLÄ TAVALLA EI LAPSILLE OPETETA OIKEATA JA VÄÄRÄÄ!!!!

Jos joku voi muuta sanoa niin...

Mä nään punaista aina kun joku aikuinen sanoo että lapset nyt heittelee hiekkaa.. voi voi. Meillä on perhepiirissä aikuinen, jonka silmistä on hermot vaurioituneet sen takia kun lapsena toinen muksu heitti hiekkaa silmille. En tajua miksi sitä hiekan heittämistä vähätellään, kun seuraukset voi olla elinikäiset. Yrittäkää nyt saada ne kakaranne kuriin.

Samaa mieltä että ei saa vähätellä ollenkaan!!!!

[QUOTE="vieras";22258182]Oisin saattanut tirvasta. Ainaki oisin haukkunu hulluksi ämmäksi ja poistunu paikalta.

Antasin olla. Ei tommonen opi.[/QUOTE]

No olisko toi sun keino sitten jotenkin parempi??
Vaahtootte täällä että hullu ämmä mutta monta vastausta on tullut jossa itse heittäisitte hiekkaa päälle tai muuten käyttäisitte väkivaltaa. Samalla tavalla teidän muksut oppis sen koston...

minusta sinä toimit äitinä väärin, koska tämä toinen poika tuli ensin sinulle kertomaan oman lapsesi tekemisistä, niiin sinun tehtäväsi kun kerran sen hiekanheitto on vakava asia, olisi ollut välittömästi puuttua asiaan ja mennä puhuttamaan poikaasi ja laittaa pyytämään anteeksi. Sinä tässä heitit vastuun sille naapurin lapselle...meneppä kertomaan omalle äidillesi...etkä ottanut aikuisen vastuuta itse tilanteessa. Ihan sama vaikka olivatkin aiemmin tapelleet, mutta jos lapsesi todella käyttäytyy tuolla tavalla ja kuulet siitä vaikka toiselta lapselta niin se on sinun eikä naapurin ensisijainen tehtävä ohjata omaa lastasi oikeanlaiseen toimintaan.

todennäköisestihän naapurin äiti ajatteli että sinä et piittaa pätkääkään lapsesi tekemisistä ja kurinpitovelvollisuudestasi kun et reagoinut hänen lapsensa tullessa sinulle asiasta kertomaan, vaan siirrit vastuun hänelle oman poikasi käytöksestä.

"gagd" pointtisi on ymmärrettävä ja olen samaa mieltä! MUTTA.. joskus asiat tapahtuvat niin nopeasti ettei niitä pysty hallitsemaan, ja toimimaan niinkuin kirjasta luettuna pitäisi.
Mielestäni "surullinen äiti" kirjoituksessaan antaa ymmärtää juuri näin toimineensa, oli lähdössä ottamaan asiasta selvää.

mielestäni "gagd" kirjoituksesi oli äitiä ja lasta syyllistävä. Syyllistä on turha hakea, tapahtumat johtivat toiseen ja loppuen lopuksi ei tiedä kuka aloitti ja teki mitä! Mutta sillä kun ei ole merkitystä.
Naapurin naisen teko oli erittäin törkeä. Miettikääpä jos henkilöt olisivat olleet koululaisia..ym..valitettavasti tätäkin tapahtuu.

Me aikuiset omalla esimerkillämme yllytämme väkivaltaan.

turha jeesustelu pois. Siis vaikka lapsille kuinka toitottaa, ja vaikka ne kuinka tietää asiat vääriksi, silti ne vaan joskus saattaa toimia "väärin". Vaikka olisivat kokeneet omakohtaisesti miltä tuntuu.
Mietin myös ihan samaa kuin marge79; mitä miettisitte, jos kyseessä ois vaikka esiteinit, joista yhtä pideltäis kiinni, ja toinen lappais kiinnipitäjän kannustamana hiekkaa naamaan? Oisko ihan ok? Miksi se teidän joidenkin mielestä on sitten ok, jos kiinnipitäjän paikalla onkin AIKUINEN ihminen?!
Kyllä mun mielestä on niin järkkyä toimintaa ollut, että ei mitään rajaa.
Ap:lle tsemppiä, ja toivottavasti asia ei ala tolkuttoman kauaa vaivaamaan mieltä.
Itse kyllä oisin tosi järkyttynyt, koska meillä ei tosiaan opeteta kostamaan asioita. Se tie on loputon... Koston koston kostamista jne...

Tosiaan kostoa en ole hakemassa. Itse en ole luonteeltani sellainen ihminen.
Väliin menemisestä sen verran että olin ollut koko aamun (olen yleensäkin) tuossa pihalla lasten kanssa ja puutun heidän tekemisiinsä ja kyllä poikani tai muuta lapseni joutuvat arestiin tai saavat rangaistuksen pahoista tekemisistä. Ensin pyydetään anteeksi toiselta osapuolelta.

En koskaan tule hyväksymään että kukaan tekee näin. En koskaan halua että joku antaa lapsilleni esimerkkiä että asioissa toimitaan näin.
Tästä on nyt muutama päivä ja poikani istuu ja kohta sanoo että äiti mitä jos se "täti" tulee vielä ja tekee näin?? Pojalleni jäi pelko siitä että mitä jos olen pihalla ja taas tullaan ja otetaan kiinni...
Ei kukaan koskaan voi tehdä toiselle näin! Ja aikuisen ihmisen todellakin täytyy se ymmärtää.

Tosiaan jos teinit tekisivät näin olisi se ollut heti lööpeissä ja siitä olisi suuri kohu. Saatikka jos vanhemmat olisivat olleet mukana. Nyt kyse oli pienestä lapsesta joka päivä päivältä oppii tekemisistään millä tavoin se oli ok tai oikeutettu asia toisten mielestä???
Miettikää asiaa oman lapsenne kohdalla? Olisitteko silloinkin vain että ok... ei se mitään!!!!

Mikset sinä puuttunut oman poikasi heittelemiseen heti kun sinulle tuli siitä tieto? Jos minun lapseni tekisi tuollaista toiselle ja minulle tultaisiin siitä sanomaan, menisin välittömästi selvittämään sen lapseni ja uhrin kanssa. Ja sen jälkeen mentäisiin tämän uhrin äidin juttusille ja katsottaisiin ettei käynyt uhrille mitenkään tai toisinpäin, jos tilanne niin vaatii, ensin äidin juttusille ja pestäväksi jos olisi hiekkaa silmissä tai muuten akuutti tilanne. Sillä tavoin toimimalla sinäkään et nyt olisi tässä tilanteessa. OLE SINÄ AIKUINEN!

Yhteistyössä