Alueellisia eroja selvästi tässä asiassaEhkä se on joku tapa että miniäkokelas auttaa keittiössä. Ei sen takia että anoppi tarvitsisi apua, vaan että se on tapa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alueellisia eroja selvästi tässä asiassaEhkä se on joku tapa että miniäkokelas auttaa keittiössä. Ei sen takia että anoppi tarvitsisi apua, vaan että se on tapa.
Olisi ihan kamala kun joku toukokuinen lauantai rynnisi anoppi ja appiukko ovesta ja aloittaisi meillä suursiivouksen.
Sit se anoppi tietäväisenä selittäisi "näin saa parhaiten ikkunat puhtaiksi."
Mieluummin istuisin vaikka muurahaisoesään....
Ehkä se on joku vanha tapa että miniäkokelas auttaa keittiössä. Ei sen takia että anoppi tarvitsisi apua, vaan että se on tapa jutella kahden kesken minän kanssa.
Siinä sit anoppi muikeana juttelee miniälle keittiössä "meidän Pekka on ollut aina kova urheilemaan".
Joku soidinmenojen jatke siis.
Jos olen kylässä vanhuksen tai vammaisen luona, jolla oletettavasti on vaikeuksia hoitaa tiskausta yms. tottakai tarjoan apua, kuten mieskin tekee. Mutta terveiden ihmisten oletan hoitavan itse kotihommansa, ilman että vieraita tarvii niihin nakittaa.
Minä vähän epäilen, että yhteiset suursiivoukset ja muut talkoo jutut on kyllä ap:n yksipuolisesti keksimiä, mitä toinen osapuoli vaan joutuu sietämään hammasta purren. Etenkin kun ap voi aina vetää rahakortin esiin.Minusta kuitenkin vastavuoroinen auttamisperinteenne kuulostaa ihan kivalle. Jos se kaikille sopii, en sitä ollenkaan kainostelisi. Ketä sitten pitäisi auttaa, jos ei lähimmäisiään. ?
Sama täällä. Tottakai seurustelun ekoilla vierailuilla voidaan passata, mutta pidemmän päälle kohdellaan kuin perheenjäsentä.Mää taas en ole ihmetelly sitä että anopit pyytelee ja tehään yhteistoimin. Mun vanhemmilla ja miehen. Lukuunottamatta miniöiden ja vävyjen esittelyvierailuja, ei oo tapana passata. Tylsää mulla oiskin anoppilassa olla vaan vieraana ja valmiilla. Oon tehny puutarhatöitä,siivonnu, kyökkihommia jne. Yhtälailla ne osallistuu meillä käydessään. Kai siinä on se ajatus että kun sukuun otetaan, ei ole sillälailla vieras jota vieraana passataan vaan osa porukkaa ja tekemistä. Kuulostaa vielä keskenkasvuiselta tuo alottajan miniäkokelas.
Ja tosi useinkin varmaan vielä pitää olla tekemisissä heidän kanssaan, kun sitä silmääkiin pitää harjoituttaa juuri miniän ollessa paikalla. Tuskin se lääkäri käski katsomaan kieroon sitä nenäänsä koko aikaa. Vähän epäilyttää, että ap. katselee miniää vähän muutenkin kieroon.Lähinnä tuosta alotuksesta tulee mieleen oma suhde anoppiin. Tekisitpä mitä tahansa mikään ei koskaan riitä tai motkotettavaa haetaan vaikka kiven takaa. Onkoha niin ettei teidän kemiat oikee passaa yhtee syystä tai toisesta? Etkö kenties ole valmis "luopumaan" pojastasi? Onko kaikkien osapuolten mielestä tuo yhteis siivous ok? Minusta sinä itse kiusaamalla kiusaat miniääs ja sitte hänen huonosta käytöksestään saat aiheen motkottaa... Ei kukaan tuommosta loputtomiin jaksa ja se alkaa tulee takas samanlaisina pieninä v:mäisinä tekoina![]()
Mitä kamalaa siinä olisi? Monella on sellainen anoppiOlisi ihan kamala kun joku toukokuinen lauantai rynnisi anoppi ja appiukko ovesta ja aloittaisi meillä suursiivouksen.
Sit se anoppi tietäväisenä selittäisi "näin saa parhaiten ikkunat puhtaiksi."
Mieluummin istuisin vaikka muurahaispesään....