Raitis vappu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi helvetissä argumentointi menee aina tuohon ajokykyyn jossain vaiheessa? Miksi pitää olla ajokyky tallella?Taksi kulkee jos tulee sairaskohtaus, tai ambulanssi.

Oletteko ajatelleet että kaikilla ei edes ole autoa?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja voi pölö;26173716:
Miksi helvetissä argumentointi menee aina tuohon ajokykyyn jossain vaiheessa? Miksi pitää olla ajokyky tallella?Taksi kulkee jos tulee sairaskohtaus, tai ambulanssi.

No, minä ajattelin sen korreloivan sen örvellyksen kanssa. Eli silloin ei tosiaan voi olla örvellyskunnossa, jos promillet pysyvät niin alhaalla, että pystyISI ajamaan autoa. Kohtuukäyttöä kun on tässä sivuttu myös.

Surkeeta tämä suomalainen keskusteluntaso koskien alkoholia. Kohtuukäyttäjiä piinataan koska eihän kohtuukäyttö voi olla mahdollista.. ihan käsisydämellä: se on mahdollista!

Tsiisus mitä nipottajia tässäkin ketjussa on.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ja mä olen pahoillani sun puolesta. Tuollainen mustavalkoinen ajattelutapa on järkyttävää.

Enkö mä puhunut siitä että me osataan käyttää alkoholia oikein? Mun päässäni tämä tarkoittaa kohtuukäyttöä.

Joten säästä paasaaminen niille jotka oikeasti kännää lastensa edessä.

Minä luulen, että 99% suomalaisista väittää "osaavansa" käyttää alkoholia oikein. Todellisuus vaan on jotain ihan toista..

Alkuperäinen kirjoittaja voi pölö;26173716:

Varmaankin siksi, jos sattuu jotain ja lähdet taksilla polille niin puhallutuksen jälkeen saattaa täti sosiaalit ottaa yhteyttä. (Tämä siis edellyttää että lapsi on mukana polilla olettaen että koko muu juhlaporukka on niin huonossa kunnossa ettet voi jättää lasta kotiin, tai lapselle käy jotain ja joudut polille sen kanssa ja olet humalassa..)

No, minä ajattelin sen korreloivan sen örvellyksen kanssa. Eli silloin ei tosiaan voi olla örvellyskunnossa, jos promillet pysyvät niin alhaalla, että pystyISI ajamaan autoa. Kohtuukäyttöä kun on tässä sivuttu myös.

Mä en kyllä tiedä ketään joka örveltäis kahden kaljan jälkeen, kun ajokunto on jo kuitenkin menetetty...

Eiköhän jokainen alkoholia joskus käyttänyt tiedä ne omat rajansa ja sen koska se alkoholi alkaa häneen vaikuttamaan, jokainen menkööt sen mukaan.

Oli niin tai näin, minä aion illalla ottaa sen oluen tai lasillisen viiniä enkä aio asiasta huonoa omatuntoa kantaa, jos jotain sattuu niin taksit kulkee.

Siis mitä? Örvellys on kyllä mun mielikuvissani ihan eri juttu kuin 2-3 viinilasin juominen. Jos ajokunnossa on oltava niin ei voi ottaa kuin lasi viiniä eikö vaan.

Lasi viiniä = kohtuukäyttö
Kaksi lasia viiniä = örvellys

Kyllä teillä jollain on traumoja tästä alkoholista.

Olen todella pahoillani lastesi puolesta. Miten voit sanoa heidän puolestaan, etteivät he kärsi? Kun ne heille kaikista tärkeimmät ihmiset (eli te vanhemmat) muututte illan mittaan (vaikka ette sitä itse huomaisi) käytökseltänne, eleiltänne, jne. erilaisiksi kuin tavallisesti. Lapsen silmissä se on isompi juttu kuin arvaatkaan, eikä noin pienet sitä osaa kertoa tai tuoda esille niin monimutkaisella tavalla.

Sulla on ilmeisesti lapsuudestasi vaan sellaisia kokemuksia, että aikuiset muuttuvat ikäviksi ja pelottaviksi alkoholia käytettyään. Mun vanhemmat käyttivät alkoholia, mutta mulla ei ole mitään sellaisia kokemuksia. Meillä pidettiin sukujuhlia, kukaan aikuisista ei vetänyt lärvejä, ei koskaan. Tehtiin yhdessä ruokaa,
aikuiset opettivat meille tansseja, pelasivat meidän kanssa sulista ja jalkapalloa, grillattiin, laulettiin. Kun tuli ilta me lapset saatiin nukkua siskonpedillä, joskus hiiviskeltiin ympäriinsä ja vaklattiin aikuisten juttuja yöhön asti ja hihiteltiin :)

Varmaankin siksi, jos sattuu jotain ja lähdet taksilla polille niin puhallutuksen jälkeen saattaa täti sosiaalit ottaa yhteyttä. (Tämä siis edellyttää että lapsi on mukana polilla olettaen että koko muu juhlaporukka on niin huonossa kunnossa ettet voi jättää lasta kotiin, tai lapselle käy jotain ja joudut polille sen kanssa ja olet humalassa..)

Anteeksi vaan mutta sosiaalitantat ei vie lasta jos vanhemmat on juoneet ruokaviininsä.

Älä viitti olla naurettava.

Alkuperäinen kirjoittaja voi pölö;26173746:
Anteeksi vaan mutta sosiaalitantat ei vie lasta jos vanhemmat on juoneet ruokaviininsä.

Älä viitti olla naurettava.

Juu en mäkään oikein usko et kukaa tulee lapsia hakemaan jos ne taksilla vie lääkäriin kun itse on juonut lasillisen viiniä tms... :D

Toista se on sit jos oot kiskassu mäyräkoiran kaljaa ja meet lääkäriä kyselee..

Huoh. Voi tätä suomalaisuutta. Ihan kamalaahan se tosiaan olisi, jos joku yleinen juhla pitäisi viettää selvinpäin. Kamala mekastus kohtuukäytöstä (kaikkihan ovat mielestään kohtuukäyttäjiä) ja puolustelu sillä, että raittius on hirveen mustavalkoista.

Huoh. Voi tätä suomalaisuutta. Ihan kamalaahan se tosiaan olisi, jos joku yleinen juhla pitäisi viettää selvinpäin. Kamala mekastus kohtuukäytöstä (kaikkihan ovat mielestään kohtuukäyttäjiä) ja puolustelu sillä, että raittius on hirveen mustavalkoista.

Anteeksi mutta sinä tunnut olevan se jolla se ongelma tämän asian suhteen on..

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Minkä takia itse teit tämän aloituksen? Tarkoituksesi oli tietenkin aiheuttaa mielipahaa niille vanhemmille jotka juovat alkoholia vappuna lasten ollessa lähellä.

Miksi? Koska itse et voi uskoa että kukaan osaa olla kohtuukäyttäjä. Ja siksi sun pitää nyt jatkaa vielä näiden kohtuukäyttäjienkin raippaamista. Kaikkien pitää olla kuin sä vappuna. Koska sinä tiedät mikä on parasta kaikille maailman lapsille. Ja tiedät myös että mitä kaikkien seinien sisällä tapahtuu.

Ap, sä olet totuus ja tie. Onneksi olkoon.

Ei ihme, että joka neljäs suomalainen joutuu käyttämään jossakin vaiheessa jo mt- lääkkeitäkin, kun täytyy tällaisestakin stressata. Että on alkoholisti jos ei ole raivoraitis.
Sun ajattelutavallasihan lähes jokainen italialainen, espanjalainen, ranskalainen on alkkis :D

ajattelin kiskaista kokonaisen siideritölkin joko tänään tai huomenna,siitä huolimatta olen selvinpäin..tiedän rajani,joten jos lapset on läsnä,en juo kahta siideriä enempää,koska sen kolmannen jälkeen olen pienessä sievässä..en kuitenkaan örvellyskunnossa enkä krapulassa seuraavana päivänä ;)

Meillä alkoholi liittyy ruokakulttuuriin. Hauskaa voimme pitää ilmankin mutta juhlaruoka nyt vain vaatii tietynlaisen viinin mukaansa.

Mutta tätähän et voi ymmärtää varmaan:)

Usko pois, ymmärrän kyllä. Mutta harmikseni olen jo monet kerrat yleistänyt että ainakin joitain vuosia sitten suomalaisessa ruokapöydässä lasillinen viiniä oli piripintaan kaadettu laimentamaton viini ja sitä ryystettiin janoon ja lopulta nostattamaan lisää mielialaa.

Mutta olen nähnyt myös sivistynyttä alkonkäyttöä ruokapöydän ääressä, silloin kun se osataan, niin hyvä.

Joka kulttuurissa osataan vetää överiksi ja Suomi ei edes jonkun lehtijutun mukaan ollut pahin maa, ruotsalaiset tuttuni nauravat vain suomalaisten viinapäälle, mutta silti, jokainen ylilyönti lapsiperheessä on liikaa ja syystäkin tästä joka vuosi väännetään, jauhetaan ja itketään.

Ne jotka tietävät etteivät kestä alkoholia tai ymmärtävät ettei nauttiminen pysy hanskassa, eivät mielestäni ansaitse arvostelua. Aivan kuin he olisivat jotekin huonompia kun pysyvät sitten suosiolla erossa asiasta jota eivät siedä / hallitse.

Hyvä niksi on ostaa sitä alkoholia prikulleen sen verran, että sen juotuaan ei ole vielä pienessä hiprakassa. Eli esim. 1-2 siideriä/olutta tai yksi viinipullo kahteen/kolmeen pekkaan. Eipä synny edes riskiä et tulis vahingossa juotua liikaa.

Yhteistyössä