Raiskaamisesta kun puhutaan...

  • Viestiketjun aloittaja Smilla
  • Ensimmäinen viesti
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Meillä on menossa just tuollaisen tapauksen punti.
Ollaan vedetty nainen käräjille kunnianloukkauksesta ja laittomasta ilmiannosta. Lisäksi hän joutuu maksamaan valtiolle ne korvaukset jotka mieheni saa syyttömänä linnassa istumisesta. Joo tää juttu tosiaan meni niin pitkälle, että mies vangittiin ja hän joutui istumaan linnassa. Vangitsemisperusteet oli väärät ja minkäänlaista näyttöä ei raiskauksestakaan löytynyt.
Tämä nainen oli myös tullut katuma päälle asian suhteen ja oli käynyt perumassa lausuntonsa ja kertonut, että mitään sellaista ei tapahtunut.
Nyt nainen on aivan ihmeissään, kun me vaaditaan syytettä ja korvauksia häneltä.
Arvatkaa vaan millainen painajainen tuo oli koko perheelle!
Nainen ei tajua, että tuo koko aika oli meille kaikille suurta kärsimystä. Hänen mielestä asian voisi antaa olla koska hän kävi kertomassa totuuden myöhemmin.

Voitte olla varmoja, että pistämme tuon naisen maksamaan. Senkin takia jo, ttä oikeasti tuollaista kun tapahtuu, niin ei se leikinasia ole. Eipä muut miehet joudu enää kokemaan samaa naisen tahoplta kun nyt saa opetuksen asiasta.

Tämä kaikki lähti myös siitä, kun nainen oli todella ihastunut mieheeni, mutta miestä ei kiinnostanut. Mies oli sitten sanonut naiselle suoraan, että suksi kuuseen, että ei vois vähempää kiinnostaa ja siitäkös tämä alta parikymppinen sitten suuttui niin, että syytteen kävi nostamassa.
:eek: Miten voidaan vangita jos ei ole minkäänlaista näyttöä asiasta? Naisen sana miehen sanaa vastaan, ja "raiskattu" voittaa jutun niin että toinen joutuu linnaan?

Näissä on monia ulottuvuuksia näissä raiskauskeskusteluissa, ja joskus on se näennäinen "raiskaaja" uhri toisin kuin voisi luulla.
Tutkintavankeus. Sen ideana on nimenomaan että asiaa vielä tutkitaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Nämä ovatkin hankalia kysymyksiä. En ole ollut käräjillä kärpäsenä katossa kuuntelemassa, miten näitä epäselvempiä juttuja puidaan, mutta ilmeisesti on olemassa joitakin päteviä argumentteja sen puolesta, että mies todetaan syyttömäksi ja raiskaussyyte kumotaan. Näinhän kuitenkin tapahtuu...
Jos harmailija puhuu totta, mitään pätevämpiä argumentteja ei tarvitakaan vaan syytön voi joutua linnaan siksi että nainen saisi kostonsa. Se siitä tasa-arvosta...
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Taskusta pitää aina löytyä valmiiksi allekirjoitettava versio paperilla, jossa todetaan että nainen tekee sen vap.eht. ellei tuu allekirjoitusta niin se on sitten voi voi ja heippa... :whistle:
Entä jos tilanne allekirjotuksen jälkeen muuttuu väkivallaksi.
 
Rukoilijasirkka
Ihan oikeasti, se kun ilmottaa raiskauksesta, se on aika raskas prosessi. jotenkin vaikea uskoa, että kovin moni ainakaan ois valmis valehtelemaan asiata ja toistamaan niitä valeita satoja kertoja.

Tilanteissa joissa on sana sanaa vastaan, ei ketään tuomita, joten sikäli aiheeton pelko.

Mulla oli näyttää speguset pikkarit poliisille, mutta kun tää raiskaaja myönsi, että oli ollut mun luona ja sanoi, että olimme sukupuoliyhteydessä, joloin mulla ei ollut mitään todisteita, koska ei se ollut lyönyt mua.

Ihmettelen näitä tarinoita, joissa mies muka saa rangaistuksen, kun nainen vaan oli niin katkera. Ei niitä rangaistuksia saa ilman todisteita.
 
harmailen
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Meillä on menossa just tuollaisen tapauksen punti.
Ollaan vedetty nainen käräjille kunnianloukkauksesta ja laittomasta ilmiannosta. Lisäksi hän joutuu maksamaan valtiolle ne korvaukset jotka mieheni saa syyttömänä linnassa istumisesta. Joo tää juttu tosiaan meni niin pitkälle, että mies vangittiin ja hän joutui istumaan linnassa. Vangitsemisperusteet oli väärät ja minkäänlaista näyttöä ei raiskauksestakaan löytynyt.
Tämä nainen oli myös tullut katuma päälle asian suhteen ja oli käynyt perumassa lausuntonsa ja kertonut, että mitään sellaista ei tapahtunut.
Nyt nainen on aivan ihmeissään, kun me vaaditaan syytettä ja korvauksia häneltä.
Arvatkaa vaan millainen painajainen tuo oli koko perheelle!
Nainen ei tajua, että tuo koko aika oli meille kaikille suurta kärsimystä. Hänen mielestä asian voisi antaa olla koska hän kävi kertomassa totuuden myöhemmin.

Voitte olla varmoja, että pistämme tuon naisen maksamaan. Senkin takia jo, ttä oikeasti tuollaista kun tapahtuu, niin ei se leikinasia ole. Eipä muut miehet joudu enää kokemaan samaa naisen tahoplta kun nyt saa opetuksen asiasta.

Tämä kaikki lähti myös siitä, kun nainen oli todella ihastunut mieheeni, mutta miestä ei kiinnostanut. Mies oli sitten sanonut naiselle suoraan, että suksi kuuseen, että ei vois vähempää kiinnostaa ja siitäkös tämä alta parikymppinen sitten suuttui niin, että syytteen kävi nostamassa.
:eek: Miten voidaan vangita jos ei ole minkäänlaista näyttöä asiasta? Naisen sana miehen sanaa vastaan, ja "raiskattu" voittaa jutun niin että toinen joutuu linnaan?

Näissä on monia ulottuvuuksia näissä raiskauskeskusteluissa, ja joskus on se näennäinen "raiskaaja" uhri toisin kuin voisi luulla.
Tutkintavankeus. Sen ideana on nimenomaan että asiaa vielä tutkitaan.
Nimenomaan näin. Mies pääsi muutaman päivän kiinni oton jälkeen pois koska mitään näyttöä ei ollu, mutta erehtyi soittamaan tän naisen miesystävälle josta nämä sitten keksivät että mies oli heitä uhkaillut, vaikka mistään sellaisesta ei ollut kyse.
Tuon takia mies vangittiin uudelleen ja hän joutui käymään ihan vankilassa. Totuus tuli taas silloin ilmi ja mies vapautettiin.
Hyvät "koppikorvaukset" tuosta tulee, mutta eipä se paljoa lohduta.
Mies on ns. poliisin tuttu nuoruusvuosiltaan, niin sillä tuo asia noinkin pitkälle meni. Vaikka aiemmat rikokset on ollutkin vahingontekorikoksia ja niistä on aikaa melkein 10 vuotta.
Tosiaan tämä nainen oli jo iloisesti seuraavina päivinä ryyppäämässä ja bilettämässä ystäviensä kanssa ja käytös oli kyllä kaikkea muuta kuin raiskauksenuhrin käytös olisi.
Mies sen sijaan on edelleen lääkityksellä tuon kokemuksen takia. Hän ei ole ikinä aiemmin joutunut linnaan.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ihan oikeasti, se kun ilmottaa raiskauksesta, se on aika raskas prosessi. jotenkin vaikea uskoa, että kovin moni ainakaan ois valmis valehtelemaan asiata ja toistamaan niitä valeita satoja kertoja.

Tilanteissa joissa on sana sanaa vastaan, ei ketään tuomita, joten sikäli aiheeton pelko.

Mulla oli näyttää speguset pikkarit poliisille, mutta kun tää raiskaaja myönsi, että oli ollut mun luona ja sanoi, että olimme sukupuoliyhteydessä, joloin mulla ei ollut mitään todisteita, koska ei se ollut lyönyt mua.

Ihmettelen näitä tarinoita, joissa mies muka saa rangaistuksen, kun nainen vaan oli niin katkera. Ei niitä rangaistuksia saa ilman todisteita.
Vaikka se olisikin raskas prosessi, niin kyllä silti monikin on valmis valehtelemaan, kostaakseen tai kiristääkseen esimerkiksi. Kertoohan siitä jo sekin, että tässäkin ketjussa on jo pari esimerkkiä, vaikka tämä ei ole edes pitkä ketju.

Ja vaikka ketään ei tuomittaisikaan, niin syytetty saa kuitenkin raiskaajan leiman otsaansa, vaikka olisikin syytön. Ja se leima pysyy, vaikka syytetty vapautettaisikin syytteestä. Ei pitäisi vähätellä jos joku menettää kasvonsa väärän ilmiannon perusteella. Vaikka ei linnaan joutuisikaan, se voi olla todella raskas taakka kantaa.

En vähättele raiskausta rikoksena enkä vähättele sitä tuskaa jonka raiskattu joutuu kantamaan. Älä sinäkään Sirkka vähättele sitä tuskaa joka seuraa siitä kun joutuu syyttömänä kärsimään rangaistuksen teosta jota ei ole tehnyt.

 
JONSERED Karhunkantaja
Eihän se ole sen kummempi juttu, kuin mikään muukaan perätön ilmianto. Talitettavasti niitä tapahtuu ja jos on sana sanaa vastaan, "heikompi" osapuoli on vahvemmilla.
 
Mun miehen eksvaimo teki noin..petti ensin ja kun jäi kiinni,väitti että hänet oli raiskattu!!
Veti sen oikeuteen ja vieläpä hoviin asti.
Aika ämmä...

hävisi jutun,ei ollut todisteita.
Mutta mä luulen että suurin syy oli siinä että jäi kiinni pettämisestä ja sitte oli pienempi paha hälle väittää että hänet raiskattiin.

 
harmailen
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Mun miehen eksvaimo teki noin..petti ensin ja kun jäi kiinni,väitti että hänet oli raiskattu!!
Veti sen oikeuteen ja vieläpä hoviin asti.
Aika ämmä...

hävisi jutun,ei ollut todisteita.
Mutta mä luulen että suurin syy oli siinä että jäi kiinni pettämisestä ja sitte oli pienempi paha hälle väittää että hänet raiskattiin.
Mitä siitä seurasi sille naiselle. Saiko tää ex nainen jonkin rangaistuksen perättömästä jutusta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Mun miehen eksvaimo teki noin..petti ensin ja kun jäi kiinni,väitti että hänet oli raiskattu!!
Veti sen oikeuteen ja vieläpä hoviin asti.
Aika ämmä...

hävisi jutun,ei ollut todisteita.
Mutta mä luulen että suurin syy oli siinä että jäi kiinni pettämisestä ja sitte oli pienempi paha hälle väittää että hänet raiskattiin.
Mitä siitä seurasi sille naiselle. Saiko tää ex nainen jonkin rangaistuksen perättömästä jutusta?
EI ees saanut...se vaan hävisi taistelun.Se jätkä oli ihan romuna sen jälkeen ,vaikka todella iso osa tiesi tuon naisen ja uskoi että oli keksitty juttu..
Vaikee sanoa,en mäkään tiiä totutta mutta oli siis naimisissa ja lähti vieraan miehen kotiin ja olivat touhunneet.Kotiin tullessa mies oli kuullut kun muija oli vielä soittanut sille ukolle.Tän kuullessaan oli tullut alas ja tivannut että missä on ollut.
Ja tästä eukko kaameen kapelin ja parkui kuinka se oli raiskannut hänet!
Sitten päivystykseen ja tutkimusta...mitään näyttöä ei ollut välisinmakaamisesta,seksistä kylläkin...


 
yyyyyyyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhgggggggggggg
Mutta mieheni on oli vangittuna syyttömänä raiskauksesta...Kyllä näitä naisia vaan löytyy!!! Koko elämä pilalla sen takia...ei enää pääse edes normaaliin työpaikkaan.
 

Yhteistyössä