Rahattomat älkää tulko viikkarin Grace laivaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vedenkeitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27967500]On siinä ainakin se ero, että lentokoneessa et pääse matkan aikana käsiksi siihen "tuliaispulloon", se kun pitää kuljettaa ruumassa. Tax freestä ostettujahan ei saa kuljettaa kuin tietyn määrän käsimatkatavaroissa.[/QUOTE]

ja sitä taxfreestä ostettua et voi juoda konetta odotellessa tai siel koneessa?

mä en edelleenkään ymmärrä et miten ne tuon voi estää. viinaa saa kuljettaa ton lahden yli laukussa rajoitusten mukaan. ja kuka sen tietää oletko menossa vai tulossa - niitä hyttikortteja voi vaihdella ja lainata.

Kysehän on nyt siitä, että laivan omistajalla on valta päättää mitä sinne laivaan saa tuoda ja mitä ei. Siihen kenelläkään ei ole nokan koputtamista vaikka kuinka saisi alkoholia kuljettaa rajan yli.

[QUOTE="Inka";27967464]tämän julkisuuden ym. takia varasin jo matkan perheelleni tuonne. Se, että näitä asioita ajatellaan kerankin sai tekemään heti päätöksen. olen vihannut laivamatkailua jo pikkutytöstä. Edelleen muistissa ne känniset aikuiset ( onneksi omat vanhemmat oli selvinpäin ) mutta ne kaikki muut. Mitään postitiivista ei ole jäänyt mieleen. Siksi harvemmin käyn laivoilla. Nyt voi taas![/QUOTE]

Anteeksi nyt, mutta joudut varmaan taas pettymään. Kyllä siellä laiva on täynnä niitä kännisiä aikuisia, vaikka hytissä eivät juomiaan juokaan.

Ravintolasta kun sitä alkoholia edelleen saa. Ja buffetti on varmasti täynnä, kun ihmiset sen "ilmaisen" viinin perässä sinne sitten menevät..

[QUOTE="Pah";27967522]Kysehän on nyt siitä, että laivan omistajalla on valta päättää mitä sinne laivaan saa tuoda ja mitä ei. Siihen kenelläkään ei ole nokan koputtamista vaikka kuinka saisi alkoholia kuljettaa rajan yli.[/QUOTE]

tuo on kyllä totta.

mut miten ne valvoo sitä myyntiä laivan taxfreessä kun suomen menomatka- ei saa myydä- on ruotsin tulomatka -saa myydä. millä siis varmistetaan et mistä oot tullu, onko maihinnousukortti sun vai ostettu-lainattu toiseen suuntaan menevältä yms.

[QUOTE="viima";27967719]tuo on kyllä totta.

mut miten ne valvoo sitä myyntiä laivan taxfreessä kun suomen menomatka- ei saa myydä- on ruotsin tulomatka -saa myydä. millä siis varmistetaan et mistä oot tullu, onko maihinnousukortti sun vai ostettu-lainattu toiseen suuntaan menevältä yms.[/QUOTE]

Maihinnouskorttiin on kyllä nykyään printattu nimi ja myydessä on oikeus kysyä henkkareita.

[QUOTE="vieras";27967756]Maihinnouskorttiin on kyllä nykyään printattu nimi ja myydessä on oikeus kysyä henkkareita.[/QUOTE]

ok.
mä en noist niin tiedä kun ei koskaan oo kyseisyä korttia kysytty.

Olen varmaan juntti, kun olen luullut että sinne laivaan mennään juurikin sen takia että sieltä saa ostaa jotain, juotavaa.

ja äijä kuulostaa ehkä hivenen ylimieliseltä, älykääpiöltä.

en halua muutenkaan mennä mihinkään junttipaikkaan ja jos kaikki haluavat johonkin niin junttiahan se on.