Alkuperäinen kirjoittaja Eikäsitä;28386705:
Miksi et voi ottaa palstalaiselta apua vastaan, jos kerta olet jo pyytänyt sitä "ystävältäkin" joka haluaa 10e ylimääräistä?!
Oikeasti kaikilla pitäisi olla vähintään 2-3kk palkkatulot säästössä. Kaikkea voi sattua! Mitä jos vaikka pesukone hajoaa? Auto menee rikki? Linkkikortti hukkuu? Tai lapsi sairastuu? Kyllä mun pojan lääkkeet keuhkokuumeeseen maksoi viimeksi 30e, eikä ollu kuin antibioottia ja avaavaa lääkettä. Olisin kauhuissani jos mulla olisi tilillä 30e viikoksi vain!
Siis hirveä haloo noussut siitä että minulla on VAIN 30e rahaa viikoksi ja kaapit muuten suhteellisen täynnä kuivamuonaa kuin pakastimessa lihaa.
Joka kuukausi täällä saa lukea kuinka toiset lapsiperheet kituuttaa 10e tai allekin viikko ja kyselevät neuvoja mitä voisi syödä.
Ja se jos mikä on minua monasti hirvittänyt ja vetänyt surulliseksi

Kyllä nyt normaalisti 30e saa ruokaa kuin lääkettä.
Jos nyt halutaan jossitella kuten yllä oleva lainattu teksti niin,
Mitä jos vaikka pesukone hajoaa? meillä on taloyhtiössä pesukone jota voi käyttää

Auto menee rikki? Minulla ei ole autoa

Linkkikortti hukkuu? Ei se huku, siitä pidetään huoli, mutta jos nyt niin kävisi niin sitten liikutaan polkupyörällä, kaupunkiasumisen etuja

Tai lapsi sairastuu? Kyllä YLEENSÄ saa 30e lääkkeet, jos sinun lapsellasi oli keuhkokuume niin miksi manaat sitä myös minun lapselleni
Olen tuolla aijemmissa viesteissä laittanutkin jo että meillä ei tämä tilanne ole jatkuva, eli on POIKKEUS

Mutta ei,
eihän siihen nyt kukaan kiinnitä huomiota vaan keskitytään kauhistelemaan talouttani kuinka on vaan 30e viikoksi.
Olin edelleen maksanut kaikki rästi laskut,
ostanut lapselle ison kasan kevät tamineita vaatteista kengistä uusistä pyörän niin sisä kuin ulkokumeista lähtien,
hei kevät hiukan yllätti meidät,
ja toki noita vaatehankintoja olisin voinut hiukan siirtää ei ne nyt ollut pakko just sillä hetkellä ostaa JOS olisin tiennyt että tulee retki joka maksaa.
En todellakaan ollut saanut infoa aijemmin että tarvitsevat luokkaretkeen osallistumismaksun kuin vasta eilen.
Olen käynyt lapsen vanhempainilloissa ja ollaan aktiivisesti siis jos asiaa opettajan kanssa wilmaa käytetty,
vaan eilen se tieto tuli kaikille muillekin vanhemmille.
Asia on lapseni osalta nyt hoidossa,
lapsi vie rahan tänään kouluun ja otin pikavipin kun tuo kaverin vippi oli kallis.
Ja tänään saan luultavasti parilta tyypilta jokusen euron kun myin facebookin kirppiksellä tavaraa että lapsi saa myös tuhlausrahaa.
Ja kyllä,
normaalisti minullakin olisi sitä rahaa tilillä vielä suhteellisen hyvin ennen kuin tulee uudet rahat mutta ei siinä,
keskittykää nyt ihan rauhassa vaan kauhistelemaan tilannettani 30e osalta kuinka minulle ensimmäisen kerran tämä tilanne on päässyt sitten viimeksi joskus opiskeluvuosien eli 9v sitten
Kuten sanoin,
ehkä palstallakin opettajia ym.
olisikohan syytä näistä maksullisista retkistä infota vanhempia hiukan ajemmin eikä muutamaa päivää ennen,
ja turha vedota siihen että onhan tässä viikonloppukin välissä hankkia rahaa.
Mutta jatkakaa nyt ihan rauhassa siitä kuinka voi jollakin olla 30e viikoksi minä poistun ja totean että asia hoidossa laskut maksettu lapsella "keväthuolto tehty kuten pyöräänsäkin" ja retkirahatkin lopulta löytyi