Rahat loppu, tai ei siis kokonaan mutta kuitenkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja helppivä;28384707:
Tässä siis (osa) kopio tuosta viestistä
Mikäli oppilas ei voi osallistua retkiin, järjestetään hänelle normaali koulupäivä naapuriluokalla

Tarkoittaa sitä, että jos lapsi ei halua lähteä tai vanhemmat eivät halua päästää retkelle. Esim retki suuntautuu johonkin paikkaan, joka on vanhempien uskoa/vakaumusta tms vastaan. Silloin lapsi ei saa lomapäivää, vaan se on normi koulupäivä.

Hirvittää ajatella ettei lapsiperheellä ole minkäänlaista säästöpossua tms. jonka vois rikkoa tällaisessa tilanteessa (ja tietysti täyttää HETI kun on mahdollista).

Vähän käy sääliksi lasta :( Tosin olisihan hän voinut itsekin kokeilla viikkorahojen säästämistä.
No hemmetti, kuten sanoin tämä vesti tuli ihan puskista,ei ennakko ilmoitusta että tullaan tekemään retki keväällä ja keräämme sitten rahaa , ei mitään :(
Sehän tässärisookin koska olisihan minulla normaalisti rahaa mutta kun viesti tulee täysin puskista :(

[QUOTE="tiina";28384703]Luulen että voivat jättää koululle eli järjestävät normaalin koulupäivän. Meillä oli joskus taksvärkki päivänä että jos ei ollut työpaikkaa josta saada se raha tai vanhemmat ei maksanut niin joutui koululle. Itse olin koululla useasti.[/QUOTE]

Taksvärkkipäivä on eri asia kuin retkipäivä. Eli taksvärkkinä koulun velvollisuus on järjestää mahdollisuus normaaliin koulupäivään. Sen sijaan retkipäivänä kaikkien pitää päästä mukaan!

[QUOTE="tiina";28384745]Tuo on kyllä nolo tilanne lapselle. Onko lapsen tilillä rahaa?[/QUOTE]

Noloa se on minullekin soittaa opettajalle ja kertoa että meillä ollaan nyt viikko tiukoilla.
Olisihan tuo ollut vara aijemmin maksaa mutta kun en tiennyt tämmöistä rahankeruuta olevan tulossa.

Minusta tämä on nyt isomman pysähtymisen paikka; siis koko teidän elämä on 25 eurosta kiinni?! MItä siten jos jotain tapahtuu, pitää päästä lääkäriin, saada lääkkeitä tmv?! Mainitset että lapsi tuhlasi jo viikkorahansa, 20 egee?! Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Miksi lapsi saa noin ison viikkorahan jos teidän talous on noin vaakalaudalla?!

Tiedän että nämä kysymykset eivät auta; jos sinulla on nyt se kolmekymppiä niin anna lapselle se 25 eur että pääsee retkelle ja sitten haet kaikkia mahdollisia "rahahanoja". Diakoniatoiminnasta tai seurakunnalta saa ruokarahan, että pärjäätte.

Mutta sinuna miettisin lujaa ja kovasti koko tilannetta ja keinoja miten saada talous vakaammalle pohjalle!

[QUOTE="mä vaan";28384767]Minusta tämä on nyt isomman pysähtymisen paikka; siis koko teidän elämä on 25 eurosta kiinni?! MItä siten jos jotain tapahtuu, pitää päästä lääkäriin, saada lääkkeitä tmv?! Mainitset että lapsi tuhlasi jo viikkorahansa, 20 egee?! Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Miksi lapsi saa noin ison viikkorahan jos teidän talous on noin vaakalaudalla?!

Tiedän että nämä kysymykset eivät auta; jos sinulla on nyt se kolmekymppiä niin anna lapselle se 25 eur että pääsee retkelle ja sitten haet kaikkia mahdollisia "rahahanoja". Diakoniatoiminnasta tai seurakunnalta saa ruokarahan, että pärjäätte.

Mutta sinuna miettisin lujaa ja kovasti koko tilannetta ja keinoja miten saada talous vakaammalle pohjalle![/QUOTE]

Rahat on nyt tiukoilla kun kevät yllätti kirjaimellisesti. Piti ostaa uutta lenkkaria, takkia vaatetta kuin polkupyöräkin piti kunnostaa, eli siis ihan normaaliin elämiseen.
Tulin myös maksaneeksi muutaman laskunkin jotta ei olisi nyt yhtään rästssä.
Laskin että me pärjätään viikko 30€
Pysytkö kärryillä?
Lapselle maksan 4e viikkorahaa ja hän on itse säästänyt sen 20e
eli en maksa sitä kerta viikossa ;) :D
Lapsi tuhlasi sen, osti yhden pelin tuossa alkuviikosta.
Viesti tuli TÄNÄÄN opettajalta eli täysin puuntakaa että nyt tarvitaan 25€ luokkaretkeä varten tai jos ei maksa niin lapselle järkätään normaali koulupäivä naapuriluokalla.

[QUOTE="tiina";28384792]Tässä sen näkee kun ei ole yhtään rahaa ns. pahan päivän varalle. ja nolointa se on lapsellesi voi joutua tuon takia kiusatuksi.[/QUOTE]

Tässä sen näkee kun ei lueta koko ketjua tai ei ainakaan ymmärretä luettua ;)
Jokaviikkohan täällä maristaan kuinka ei ole viikoksi kuin 10e tai vähemmänkin rahaa ja millä me eletään.
Minulla on 30€ tai olisi kun en edelleenkään tiennyt että moinen retki tulee.
Jos tästä olisi edes ennakkoon kerrottu, kuukautta ennen tai jotakin.
Hienoa että teillä olisi laittaa tuosta noin vaan koska tahansaheti nyt se summa retkeen mutta kun minä kuvittelin että nyt on tilanne ettei tosaan ole mitään menoja, ruokakauppaa lukuunottamatta jolloin me kyllä varmasti olisimme pärjänneet sillä 30e viikko.

No yöllä 1 aikaan kipität pankkiautomaatille nostamaan, vuokra menee tililtä vasta aamulla.

Vuokranmaksu siirtyy mut ei varmaan haittaa jos saat loppuviikosta rahaa

Alkuperäinen kirjoittaja helppivä;28384808:
Tässä sen näkee kun ei lueta koko ketjua tai ei ainakaan ymmärretä luettua ;)
Jokaviikkohan täällä maristaan kuinka ei ole viikoksi kuin 10e tai vähemmänkin rahaa ja millä me eletään.
Minulla on 30€ tai olisi kun en edelleenkään tiennyt että moinen retki tulee.
Jos tästä olisi edes ennakkoon kerrottu, kuukautta ennen tai jotakin.
Hienoa että teillä olisi laittaa tuosta noin vaan koska tahansaheti nyt se summa retkeen mutta kun minä kuvittelin että nyt on tilanne ettei tosaan ole mitään menoja, ruokakauppaa lukuunottamatta jolloin me kyllä varmasti olisimme pärjänneet sillä 30e viikko.

No se ei ole paljoa jos on 30€ pahan päivän varalle. Silloin pitää miettiä miten saisi enemmän säästettyä pahan päivän varalle.

[QUOTE="mä vaan";28384767]Minusta tämä on nyt isomman pysähtymisen paikka; siis koko teidän elämä on 25 eurosta kiinni?! MItä siten jos jotain tapahtuu, pitää päästä lääkäriin, saada lääkkeitä tmv?![/QUOTE]

Mitkä normaali lääkkeet maksaa muka 30e tai yli?

Heippa! Laitatko sähköpostiosoitteesi tähän, niin voisin laittaa sulle viestiä? Tahtoisin kovasti auttaa.

Kiitos mutta ei kiitos.
En halua kerjätä täällä rahaa, lähinnä neuvoja ja ehkä purkaa mielipahaani kun mokoma nyt vasta ilmoitti tuosta retkestä ja sen maksullisuudesta.
On minulla yhdet korvikset joita en käytä, jos vaan saisin ne tuolla facebookin kirppiksellä myytyä.
Muuta myytävää en nyt pika katselmuksella löytänyt.

Ehkä mä sitten olen outo äiti kun haluan että mulla on aina rahaa ostaa lapselle lääkettä ja viedä vaikka yksityiselle lääkäriin jos sairastuu. Kauhistuisin jos alle 1000€ olisi tilillä.

Soita vuokranantajalle ja siirrä vuokranmaksu ensiviikkoon. Tuleeko lapsilisät huomenna? Soita koululle ja kerro, että retki ei saa maksaa, joten lapsesi lähtee mukaan vaikka et retkeä nyt voi maksaakaan. Neuvottelet koulun kanssa, että maksat myöhemmin, jos et viitsi lasta ilmaiseksi laittaa mukaan. Miksi nämä neuvot eivät kelpaa?

Kyllä vähintään useampi satanen mieluusti reilu tonni pitää olla pahanpäivän varalle.

Meidän tytön lääkkeetkin ( 12v) maksaa jo monta satasta kuussa - mut onneks vakuutus maksaa.

[QUOTE="tiina";28384848]Ehkä mä sitten olen outo äiti kun haluan että mulla on aina rahaa ostaa lapselle lääkettä ja viedä vaikka yksityiselle lääkäriin jos sairastuu. Kauhistuisin jos alle 1000€ olisi tilillä.[/QUOTE]

No kiva sulle. Oliko sulla muuta?

[QUOTE="tiina";28384848]Ehkä mä sitten olen outo äiti kun haluan että mulla on aina rahaa ostaa lapselle lääkettä ja viedä vaikka yksityiselle lääkäriin jos sairastuu. Kauhistuisin jos alle 1000€ olisi tilillä.[/QUOTE]

No meillä joillakin ei tulot edes oo paljoa yli tuon tonnin, että mistä helvetistä sitä pitääs säästää ku kaikki menee?!?!?!?! Mun mielestä todella kummallista ettei aikuuset ihmiset tajua, että Suomes on todella pienituloosia ihmisiä.

Millaisella järjellä on varustettu äiti , jolla ei ole yhtään ns. vararahastoa ? Vaikka sitten säästöpossussa , jonka voisi hädän hetkellä aukaista.

Mistä näitä urpoja oikein tulee ????

[QUOTE="Matilda";28384882]Millaisella järjellä on varustettu äiti , jolla ei ole yhtään ns. vararahastoa ? Vaikka sitten säästöpossussa , jonka voisi hädän hetkellä aukaista.

Mistä näitä urpoja oikein tulee ????[/QUOTE]

Sitäpä sopiikin sitten sinunkin katsoa sinne peiliin ;)

Yhteistyössä