rahat loppu ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alistettuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alistettuko?

Vieras
olen kotona hoitovapaalla eli mun tulot on kotihoidontuki ja lapsilisä... olen nyt jotenkin typerästi onnistunut tuhlaamaan rahat niin että jäljellä on enää 10e. En kehtaa sanoa miehelle että näin on päässyt käymään koska on tosi tarkka ja pihi raha asioissa.. tiedän että tulis huutoa ja riitaa ja menis häneltä luottamus minuun rahaasioissa kokonaan.. :( viimeksikin kun oli jotain rahajuttua kerroin hänelle, sain kuulla miten mun kanssa ei vois ajatellakaan yhdessä lainan ottoa tai talon rakentamista :/

Meinaatko että pistät matalaksi pelkkiin omiin menoihin sen koko kotihoidontuen ja lapsilisät???
Mun tulot on myös kotihoidontuki + lapsilisät ja maksan joka kuu niistä 90% miehen tilille lainanlyhennystä varten (maksan n. 40% lainakuluista sillä, mies maksaa sen 60%). Jos aion hankkia jotain, keskustelen siitä miehen kanssa ja hän antaa rahat. Ruokakaupassa mies maksaa.

Voi herranjumala!SINUN kannattaisi harkita KANNATTAAKO tuollaisen miehen kanssa ottaa lainoja.
Pienillä tuilla olet ja naurettavaa miehen alkaa mollaamaan.Mitä sinun pitää noista rahoista maksaa laskuja /ostella?

Meinaatko että pistät matalaksi pelkkiin omiin menoihin sen koko kotihoidontuen ja lapsilisät???
Mun tulot on myös kotihoidontuki + lapsilisät ja maksan joka kuu niistä 90% miehen tilille lainanlyhennystä varten (maksan n. 40% lainakuluista sillä, mies maksaa sen 60%). Jos aion hankkia jotain, keskustelen siitä miehen kanssa ja hän antaa rahat. Ruokakaupassa mies maksaa.

haloo minä maksan ruuat meidän perheessä ja lasten lääke ja lääkärikulut. nyt ei oo enää ku 10e jäljellä ruokaan. vissiin ollaan syöty jotenkin liikaa tms. paljon yllättäviä lääkärikulujakin tullut.

miehesi on TÖRKEÄ sinua kohtaan. meillä ainakin on 110% täysin yhteiset rahat vaikka mm lapsemme on minun edellisestä suhteesta ja lapsi asuu vuoroviikoin myös isällään. joten myös lapsen isä maksaa mm lapsen vaatteita tms uuden puolisonsa kanssa. meillä on ihan sama kuka maksaa KUNHAN joku maksaa. kaapissa on ruokaa, lapsella on puhtaat ja hyvät vaatteet päällä ja laskut on maksettu. mm äsken postilaatikosta tippui mieheni nimellä welhon lasku, avasin ja maksoin pois. kuukausi sitten kun piti maksaa lapsemme jalkapallo harrastuksen kausimaksu lasku hävisi mystisesti.. kun kysyin mieheltäni, hän vastasi "maksoin sen samalla kun maksoin muut laskut". meillä tämä menee todella hyvin näin ja parasta - ei ole mitään ylimääräisiä rahariitoja.. älä alistu ko käytökseen ja mikäli miehesi ei anna rahaa, käske hänen jäämään kotiin hoitamaan lasta Kelan tuella. VAADI MUUTOSTA.

Saatko viikkorahaakin?

Saatko viikkorahaakin?

Idiootti. Jos perheessä on tiukkaa, toki hankinnoista neuvotellaan. Mun mielestä on törkeää tuhlailla, jos on kotona pienillä tuilla. Eipä aloittajankaan perheessä näytä olevan liikoja rahoja. Meillä on laina, joka maksetaan siitä huolimatta, että olen kotona lasta hoitamassa. Olemme tarkkoja raha-asioissa ja siksi kykenemme moiseen.

Idiootti. Jos perheessä on tiukkaa, toki hankinnoista neuvotellaan. Mun mielestä on törkeää tuhlailla, jos on kotona pienillä tuilla. Eipä aloittajankaan perheessä näytä olevan liikoja rahoja. Meillä on laina, joka maksetaan siitä huolimatta, että olen kotona lasta hoitamassa. Olemme tarkkoja raha-asioissa ja siksi kykenemme moiseen.

No meidän perheessä minä olen se köyhä. Miehellä on hyvä palkka. Ei vaan vissiin halua sijoittaa sitä perheeseensä.

Ei kai kukaan isä voi suuttua, jos on lapselle/lapsen äidille ostettu lääkettä + lääkärikuluja. Mut ehkä tosiaan kannattaa miettiä suhteen laatua, jos näin on.

Jos se ukkos rupeaa sulle valittamaan ettei sun kanssa voi lainaa ottaa tai taloa rakentaa, niin sano ettet sen kanssa haluaiskaan. Mitenpä sä lainaa pienillä tuloilla maksaisitkaan.

Ihan idiootti ukko sulla, yksin pärjäiset varmasti paljon paremmin.

No mitä mies sitten hankkii palkallansa, jos sinä maksat lääkärikulut yms.? Harrastaa, matkustelee ja ryyppää?

En oikeasti tajua, miksi jotkut naiset on niin kiintyneitä kynnysmaton rooliinsa...

Mistä näitä miehiä sikiää.
Jos on yhteinen perhe niin eiköhän sitä yhdessä raha-asiatkin hoideta. Niin että molemmat tulee toimeen. Kun toisella rahat loppuu niin toinen antaa.
Miten muuten yleensä jaatta menot ja tulot?

[QUOTE="vieras";22925021]Mistä näitä miehiä sikiää.
Jos on yhteinen perhe niin eiköhän sitä yhdessä raha-asiatkin hoideta. Niin että molemmat tulee toimeen. Kun toisella rahat loppuu niin toinen antaa.
Miten muuten yleensä jaatta menot ja tulot?[/QUOTE]

minä maksan ruuat, oman puhelinlaskuni, nettiyhteyden, lapsen vaatteet, omat lääkkeeni, lapsen lääkkeet ja lääkärikäynnit. Mies maksaa vuokran, sähkölaskun,tv luvan ja autoonsa bensat(huomaa minä en autoa koskaan käytä/saa käyttää)...mies saa säästettyä rahaa taloa varten, mulle ei jää säästöön senttiäkään...

Noin äkkiseltään ajateltuna. Paremminhan sinä tulisit rahallisesti toimeen, jos olisist yksinhuoltaja.
Miehellä on kyllä nytkin elatusvelvollisuus lapian kohtaan, mutta ilmeisesti hänen mielestään riittää, että lapsilla on katto pään päällä ja televisiosta tulee ohjelmaa.

Teidän kannaisi keskustella raha-asiat uudestaan. Tuo on epäreilua. Toinen säästää sinun kustannuksellasi. Meillä pidetään huoli, että molemmat voivat säästää. Mies itse asiassa maksaa tällä hetkellä minun eläkesäästöni. Laita paperille ylös paljon menee ruokaan ja muuhun välttämättömään, kirjoita ylös myös miten paljon mies maksaa menojaan. Osittakaa menot tulojenne mukaan. Epäreilua jos toinen kuluttaa 100% tuloistaan perheen hyväksi ja toinen vain 70%.

No meidän perheessä minä olen se köyhä. Miehellä on hyvä palkka. Ei vaan vissiin halua sijoittaa sitä perheeseensä.

Älä sure ap. Mulla on sama tilanne. Kun mies on nuuka, niin eipä sille mitään voi. Mun mies on hyvätuloinen, maksanut osuutensa talolainasta ja mä maksan vielä lainanlyhennyksiä omasta osuudestani ja olen hoitovapaalla. Maksan sentilleen puolet kaikista menoista. Omiin vaatteisiin tai mihinkään muuhun ei sitten jääkään rahaa. Se, että hoidan lapsia ja olen jättäytynyt palkkatyöstä siksi aikaa pois, ei ole miehen mielestä uhraus. Se on hänen mielestään etuoikeus, kun saan olla kotona. Joka kuukausi mietin ja stressaan, millä saan rahani riittämään. Miehellä on omaisuutta säästössä enemmän kuin keskivertotallaajalla. Mulla on säästöt syöty. Häntä ei mun tilanteeni liikuta. Olen kyllä nyt palaamassa töihin, koska en pärjää näin.

Yhteistyössä