Rahaongelmista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MyyMuikkunen:
Ekö kukaan ehdota sitä, että otettais yksi laina jolla maksettais kaikki pois ja sitten sitä yhtä lainaa lyhentäis niin paljon kun rahkeet riittäää...?Onko ihan tuhoontuomittu ajatus?

Minä ehdottaisin sitä. Meillä sama tilanne, paitsi, että mieheni tietää myös tilanteestamme. Maksoimme asuntolainan päälle pelkkiä kulutusluottoja eri firmoille 750e. Nyt, kun yhdistimme ne niin maksamme omalle pankille niitä 350e. Kannattaa kysyä pankista ratkaisua. Onnea matkaan!

Noita luotokortti- ym. muita maksuja ois 7000? + 10 000? jolla maksettiin aikaisemmin jotain pois. Ja muutamalla tonnilla näiden lyhennyksiä ja muita maksuja myöhässä...

Otat lainan, etkä koskaan enään mitään kortteja!

Mulla sama juttu pikavippien kanssa, tuli vaan aina otetua kun helppoa rahaa + osamaksut. Nyt hain pankista 6000e lainaa, toivottavasti saadaan ja sillä lyhennetään pois nuo kaikki muut.

Osamaksuista ja vipeistä tulee jos ei valehdella niin ehkä 800e/kk maksettavaa. Että jos saatais tuo laina ei tarvis lyhentää kuin joku 250e/kk eli todella paljon vähemmän.

Kyllähän se velka sitten koko ajan pienenee =) Ja melko nopeaa vauhtia. Nyt vaan päätös, että kaikki turha pois. "turhien" lehtien tilaus jäähylle ja kaupasta ei muuta kuin oikeasti tarpeellista.Kyllä se siitä :hug: Ja kerro miehelles ja luottokortit pois

Ap:lle: Siis teksti tuli kuin mun näppiksestä - ihan prikulleen, meillä nettotulot tällä hetkellä samaa luokkaa ja kun palaan töihin niin nousevat vielä ja toivon tosiaan, että siinä vaiheessa saisin luottorästit poissa. Siihen kuitenkin vierähtää jokunen tovi... :(

Kai sä jo hajotit luottokortit? Se on ihan eka homma. Sitten vaan kylmästi maksat palkasta ENSIN laskut ja lainanlyhennykset, sitten tuut vaikka tänne miettimään kuukauden ruokalistat, ostat ruokaa, ja ET OSTA MITÄÄN TURHAA! Ja tänään ku miehes tulee töistä niin pidätte palaverin. Ok?

Suosittelen että istutte miehen kans nyt samanpöydän ääreen ja teette suunnitelman.
Meillä tepsi. Laitettiin kuukaudenajalta kaikki. IHAN kaikki kuitit talteen mitä ostettiin.Ja ylätys oli melkoinen!
Samalla katkottiin kaikki muut paitsi tavalliset pankkikortit.
Ja luja ja tiukka päätös että mitään ei osteta.

Tilanne meillä on nyt puolenvuoden jälkeen se. Et ajetaan vanhalla hajoamispisteessä olevalla autolla. Toinen myytiin (yhdelläkin pärjää jos on pakko). Ja mitään,en edes vaatteita ole osatanu uutena ku yhdet housut itselle. Ja vauvalle turvakaukalo.Ja velat lyhenee nyt...

Mut siihen tarvitaan teidän molempien lujat tahdot. Tää on vähän niinku laihdutus. Mitään ylimäärästä ei osteta JOS ei oikeesti sitä tarvita. Minun motto onki nyt et mitä vähempi sen parempi.Ja vähällä pärjää jos haluaa...

Mutta muistutan sinua siittä että maksettava ne on.
Et ne velat ei ole muutamassa kk maksettu.voi mennä vuosiakin.
Riippuu ihan siittä et mistä olet valmis luopuun. Ja se et uskallat tunnustaa et mikä on ongelman ydin.
Ja minkä minä itsestäni huomasin et pönkitin huonoaitsetuntoa tavaralla ja kulutuksella.Ja sain siittä hyvänolontunteen ku sain jotai ''kunnollista'' merkki tavaraa.
Mut nyt olen opetellut et sen hyvän olon saa kun lähdet lasten kans metsäretkelle ja illalla saa laittaa onnelliset lapset nukkumaan.

Noilla tuloilla pystyy hyvin lyhentämään velkaa ja nopeastikin.

Niskasta kiinni ja ostohanat kiinni kokonaan seuraavaksi 3 kuukaudeksi. Teette budjetin ja sen jälkeen keskustelette miehen kanssa miten muutatte kulutustottumuksia.

Myyt ylimääräiset roinat nyt kirpputorilla. Luulisi sellaistakin kertyvän ja vähennät rahoilla noita laskuja.

Kiinnostais varmaan itseänikin tietää, joten kerronpa: käteen saadaan kuussa 4000-5000?...

Ei kuin uusi tuplasti pidempi pankkilaina tilalle, ja maksa kaikki rästissä olevat laskut sekä nykyinen laina sillä. Miehelle joudut kuitenkin kertomaan - muuten petät sen luottaumksen (= pettämistä).

Yhteistyössä