v***u me ollaan ihan kusessa noitten laskujen kanssa...

vieras
vappunaamari:
soita verotoimistoon, että lähettävän kelaan muutosverokortin sosiaalietuutta varten.
jos et ole toimittanut kelaan verokorttia etuudesta menee automaattisesti 60% ennakkopidätys.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vappunaamari:
en ole edes tiennyt, että sellanen pitää sinne viedä.
oonpas tyhmä :ashamed:
No nyt tais sit syy selvitä :) Kuinkahan onkohan tällaisessa asiassa mahdollista saada tukia takaisin..? Ehkä sitä kannattais kysyä.

Haista vittu
Laskuja yhteensä melkein 500 e ja siihen vuokra 440 e.
Nyt ois rahaa vähän yli 800..:(
Ku just mietittiin että maksetaan kaikki laskut, niin eikös vaan tuo kotihoidontuen määrä ollu vähemmän mitä ootin.
Ja noita laskuja tuossa kattelin, että mitä vois vähän pitkittää ja maksaa myöhemmin niin ei oo oikee mitään.
Mietin että pitäskö ottaa jostain 2000e lainaa ja maksais kaikki laskut ja osamaksut kerralla pois. Niin ei myöhemmin tarvis maksaa mitään osamaksua. Tarvis vaa netti,puhelin,sähkö (sekin tulee vaa 3kk välein),sitä lainaa ja vakuutuslaskut. Mutta ei saa kumminkaa mistää sellasta lainaa otettua että pystys maksaa sen lainan takas : D siis tarkotan että kuussa pitäs maksaa sitä ehkä jotain 50 euroo niin selviäis..eikä missää tuskin niin vähä voi maksaa :D
Ei hemmetti en oikeesti tiiä mitä teen noitten laskujen kanssa :(
Mitä ostelette? OOn oikeesti köyhä, ja mulla jää rahaa säästöön aina!
En oo koskaan käynyt töissä ja silti mula ei oo koskaan ollut raha ongelmii, eli juttu on siinä mitä ostatte!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos et ole toimittanut kelaan verokorttia etuudesta menee automaattisesti 60% ennakkopidätys.
Minusta tuo verokortin toimittaminen koskee vaan tapauksia, joissa asianomaisella on portaikkoverokortti.
Se pitää toimittaa, tai sit muutoverokortti.
Sitä ihan "normaalia" verokorttia ei tarvitse toimittaa.

Mutta ap:n tapauksessa ilmeisimmin on kyseessä juuri tuo portaikkoverokortin puuttuminen Kelasta.

Ja mie en haluaisi masentaa ketään, mutta mulle kävi kerran samalla tavalla - se oikea verokortti jäi toimittamatta, ja mie en kyllä saanut niitä jo "verotettuja" rahoja takaisin ennekuin sit lopullisessa sen vuoden verotuksessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Haista vittu:
Laskuja yhteensä melkein 500 e ja siihen vuokra 440 e.
Nyt ois rahaa vähän yli 800..:(
Ku just mietittiin että maksetaan kaikki laskut, niin eikös vaan tuo kotihoidontuen määrä ollu vähemmän mitä ootin.
Ja noita laskuja tuossa kattelin, että mitä vois vähän pitkittää ja maksaa myöhemmin niin ei oo oikee mitään.
Mietin että pitäskö ottaa jostain 2000e lainaa ja maksais kaikki laskut ja osamaksut kerralla pois. Niin ei myöhemmin tarvis maksaa mitään osamaksua. Tarvis vaa netti,puhelin,sähkö (sekin tulee vaa 3kk välein),sitä lainaa ja vakuutuslaskut. Mutta ei saa kumminkaa mistää sellasta lainaa otettua että pystys maksaa sen lainan takas : D siis tarkotan että kuussa pitäs maksaa sitä ehkä jotain 50 euroo niin selviäis..eikä missää tuskin niin vähä voi maksaa :D
Ei hemmetti en oikeesti tiiä mitä teen noitten laskujen kanssa :(
Mitä ostelette? OOn oikeesti köyhä, ja mulla jää rahaa säästöön aina!
En oo koskaan käynyt töissä ja silti mula ei oo koskaan ollut raha ongelmii, eli juttu on siinä mitä ostatte!!!
Onko sulla jokin ongelma?Päätit hyvin kypsästi tulla päätäsi aukomaan tänne.Jos noin paljon rassaa toisten elämä niin miksi luit ketjun vaikka otsikosta näki mitä se sisältää?

ap
vappunaamari:
soita verotoimistoon, että lähettävän kelaan muutosverokortin sosiaalietuutta varten.
Eikös siitä mee sen 20 prossaa jos ei oo verokorttia toimittanu..? Mulla ainakin menee. Vai riippuuko etuudesta...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
saitko nyt ensimmäisen kerran vasta tota kotihoidontukee? Jos ovat maksaneet lyhemmältä ajalta ja siks tuli noin vähän?
Mullaki tuli tää mieleen. Itelle nimittäin viimeksi kävi nuin. Olin ihan ihmeissäni etät miksi nuin vähän maksetaan, sittenhoksasin kattoa tarkemmin niin selvis että maksu olikin vain puolelta kuulta..

Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
saitko nyt ensimmäisen kerran vasta tota kotihoidontukee? Jos ovat maksaneet lyhemmältä ajalta ja siks tuli noin vähän?
Mullaki tuli tää mieleen. Itelle nimittäin viimeksi kävi nuin. Olin ihan ihmeissäni etät miksi nuin vähän maksetaan, sittenhoksasin kattoa tarkemmin niin selvis että maksu olikin vain puolelta kuulta..
Tätä mäkin pohdin.

Mulle oli tullut 84 euroa (tarkistin juuri) sillä mulle maksettiin vain muutamasta päivästä koska äippäloma loppui vasta hetki sitten.

Pian sama tilanne
Tsemppiä ap:lle. Ekaksi totean kanssa että jotain häikkää on nyt ollut maksussa,kun summa noin pieni. Kelasta vaan kyselemään jos et nettiin pääse katsomaan. Toiseksi hae verotoimistolta uusi verokortti tukia varten. Itse pyysin tässä uuden kortin nykyistä työtä varten, ja verovirkailija sanoi että kortti menee Kelallekin suoraan, prosentti on alle 20% (jonka Kela on ilmoittanut minimiksi tuessa) käsitin että sen oman % mukaan vie veroa mun joulukuussa alkavasta äippärahasta,vaikka toi korttihan onkin vain tammikuulle voimassa.

Ens vuonna onkin tiukat paikat kun olen kotona, mutta laskut on samat ja nykyisinkin välillä jää joku maksamatta eräpäivänä. Se on vaa mietittävä onko mitään mistä karsia, ei ainakaan enää uusia osareita kannata ottaa. Ei ole nytkään kuin auto osarilla, jos joku haluaa taas vinoilla...

Täytyy elvyttää kotimyyntityöni taas luistamaan...

Pikalainoja ei ikinä kannata ottaa, korot ovat aivan järkyt ja siitä tulee helposti kierre.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Ei ole herkkua tämä kotihoidontuella kitkuttaminen :hug: Heti jos tulee jotain ylimääräistä niin johan on ihmeissään millä laskut maksaa :ashamed: Meillä tulee onneksi sen verran veronpalautuksia että sillä viimestään saadaan kaikki hoidettua kerralla. Siihen asti ihmetellään. Tässä kuussa tuli pari iso yllättävää menoa. Yhdestä ois vielä selvinny, mut ei kahdesta :ashamed: Onneksi vanhemmat lainasivat ja veronpalautuksista saa sit maksettua takas.
Olisko töihinmeno sitten mitään?

dsc
Alkuperäinen kirjoittaja KOTIÄIPPÄ:
MENKÄÄ TÖIHIN JOS EI RAHAT RIITÄ!!!!!!!!!!
öö sulla on vissiisn kanttia tulla sanomaan noin,sanon sulle vaan että olisin mennyt jo vuosi sitten jos olisi mahdollista,kaikille ei vaan näin onnekkaasti pääse käymään!!!!!!!!!!

Gluteus maximus
Tuotahan tuo kotihoidontuella eläminen on. Onneksi on vaihtoehtoja ja niitä kannattaa käyttää, koska ei se lapsellekaan ole hyväksi, että äiti on kyllä kotona ja kitkutellaan ja kohta ollaan suurissa veloissa. Minä en vaan näe siinä kauheasti järkeä.

namipallo
Ap, tuo kaikkien laskujen maksaminen yhdellä lainalla kuulostaa tosi hyvältä. Kunhan ette tee sitä pikavipillä ja olettaen, että teillä on rahaa tulossa niin, että saatte sen kunnialla maksettua.

Kannattaa ottaa yhteyttä omaan pankkiin tai vaikka takuusäätiöön http://www.takuusaatio.fi/ ja kysyä lisää neuvoa. Tiesithän, että pankistakin voi saada kulutusluottoa? Sen korko on kohtuullinen verrattuna osamaksu-, pikavippi-, luottokortti- yms. lainoihin. Reippaasti vaan kysymään apua heti, eikä sitten kun on hirveä velkakierre päällä.

Pankit ja yritykset ovat yllättävän halukkaita antamaan maksuaikaa, kun vaan uskaltaa ajoissa kysyä. Sitten kun asiat ovat solmussa, eivät ole enää yhtä myötämielisiä.

Tsemppiä! :hug:

Vieras
Takuu-Säätiöllä on myös maksuton neuvontanumero Velkalinja. Se päivystää arkisin klo 10.00 -14.00. Numero on 0800 9 8009 ja on tosiaan siis ilmainen soittajalle.
Velkalinjassa voi keskustella kaikista maksuvaikeuksiin ja velkaongelmiin liittyvistä asioista jne. http://www.takuu-saatio.fi/index.php?id=161

Yhteistyössä