Rahaa jää 500 e.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaikkien pakollisten laskujen sekä ruoka- ja bensakulujen jölkeen kuukaudessa jää rahaa 500 euroa. Tuosta rahasta olisi sitten maksettava kaikki "ylimääräinen" eli säästöön, vaatteet, kampaajat, ravintolaillalliset, leffa- ja huvipuistoretket yms yms. Mitä mieltä olette, onko riittävästi? Onko rahatilanne huono, hyvä vai ihan keskiverto?

Mulle olisi paljon, jos ei tosta tarvitse ruokaa enään maksaa. 500 eurolla ostelee vaikka mitä. Kampaajalla ei todellakaan tarvitse joka kuukausi käydä, itse en tosin käy ollenkaan, koska leikkaan ja värjään itse. Tuostahan saisi helposti 100 e vaatteita/henkilö joka kuukausi ja jäisi vielä 200 euroa muihin menoihin.

Ei toki mikään "huippu" rahatilanne ole, mutta ehkä ihan keskiverto.

Niin typerä provo etten viitsi edes provosoitua. Eikö sulla parempaa tekemistä ole? :headwall:

Mikä tekee tästä typerän provon? Mun mielestä tuo on vähän. Tällä hetkellä jää käyttöön yli 1000 e joten tiputus on melkoinen. Tällä hetkellä jo tuntuu siltä, että riittääkö rahat kaikkeen. Harkitsen siis osa-aikaista työtä ja mietin tultaisiko toimeen. Lapsilla on harrastuksia joista syntyy kuluja jotka täytyisi tuosta maksaa. Lukukausimaksut sisältyy noihin laskuihin mutta välineet yms pitäisi vielä kustantaa. Sitä on niin tottunut tähän omaan tilanteeseen ettei osaa enää nähdä onko tuollainen "ylimääräinen" 500 e normaalia tai edes realistista.

Mikä tekee tästä typerän provon? Mun mielestä tuo on vähän. Tällä hetkellä jää käyttöön yli 1000 e joten tiputus on melkoinen. Tällä hetkellä jo tuntuu siltä, että riittääkö rahat kaikkeen. Harkitsen siis osa-aikaista työtä ja mietin tultaisiko toimeen. Lapsilla on harrastuksia joista syntyy kuluja jotka täytyisi tuosta maksaa. Lukukausimaksut sisältyy noihin laskuihin mutta välineet yms pitäisi vielä kustantaa. Sitä on niin tottunut tähän omaan tilanteeseen ettei osaa enää nähdä onko tuollainen "ylimääräinen" 500 e normaalia tai edes realistista.

Minkäikäisiä lapsia? Lukukausimaksut ja kirjat kustantaa? Ovat siis jo ammattikoulussa/lukiossa tai asutte ulkomailla. Teini-ikäiset tosiaan "maksavat" vähän enemmän.

Olisin vastannut, että hyvin varmasti riittää, mutta toki se sitten riippuu niiden lasten harrastuksista. Osa harrastuksista maksaa paljon, joten voikin olla että sitten pitäisi tinkiä jostain muusta. Tai jos olette tottuneet syömään usein ulkona niin ehkä siinä tulee myös iso muutos.

[QUOTE="vieras";28566793]Minkäikäisiä lapsia? Lukukausimaksut ja kirjat kustantaa? Ovat siis jo ammattikoulussa/lukiossa tai asutte ulkomailla. Teini-ikäiset tosiaan "maksavat" vähän enemmän.[/QUOTE]

Harrastusten lukukausimaksut tarkoitin :) Alakouluikäisiä vasta.

Yhteistyössä