Tajusin juuri, että olemme köyhiä kaikenlaisten mittapuiden mukaan:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tajusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tajusin

Vieras
Lueskelin erästä toista palstaa ja huomasin, että ollaan tosi köyhiä ja ilmeisesti ihan luusereita siksi. Meillä jää rahaa kuukaudessa neljälle hengelle käteen vuokran ja laskujen jälkeen sellaiset 1200 euroa. Tästä maksetan kuukaudessa ruuat ja vaatteet, elokuvat, hoplopit yms. bensaan ei mene rahaa kun ei ole autoa. Muilla näytti jäävän käteen monta tonnia pakollisten menojen jälkeen. Ja minä kun luulin että pärjätään ihan ok, ainakin on ruokaa ja kivoja vaatteita, harrastuksia yms. Olen elänyt ilmeisesti ihan eri maailmassa:(

No palstailtahan kannattaakin katsoa, miten itsellä menee -.-

(Eikös se ole tärkeintä, että olette elämäänne tyytyväisiä eikä teiltä puutu mitään olennaista? Vähä mä luulen, ettei niillä muillakaan palstailijoilla IHAN niin helvetisti sitä rahaa taskuun jää kuin miltä kuulostaa, tai sit liikut joillain miljonäärien eliittipalstoilla.)

Näinhän se menee.
Minäkin olen useasti kuullut miten en tule töitä saamaan ja työelämässä pärjäämään ilman koulutusta, tulevaisuudessa minulla mahdollisuuksia vain sossupummiksi ja yhteiskunnan loiseksi.

Silti olen töitä tehnyt täysi-ikäistymisestäni asti koko ajan, pienellä palkalla tosin. En vain tunne itseäni kovin köyhäksi kun katson ympärilleni, kuitenkin löytyy puolison kanssa omakotitalo, uudehko auto, harrastuksia ja lemmikit.
Shoppailen kun mieli tekee.

Mittapuut on perseestä.

no me sit vasta ollaanki persaukisia, ku meillä on just ja just nippanappa toi 1200e/kk ja siitä menee viä 750e vuokra, laskut, ruuat, vaatteet jne jne jne.. ja me pärjätään ihan ok :O ja meitä on kolme.. että toi toi.. et todellakaan ole köyhä viä..

Ihan tavispalstoilla olen käynyt, esim vauva-lehti.Eihän tuo summa paljon ole missään nimessä, jos tuon alle saa niin silloin ei hae mitään sosiaaliavustuksia, joilla me elämme tällä hetkellä ja vielä pitkälti tulevaisuuteen kunnolla sössittyjen raha-asioiden takia:(

Yhteistyössä