Rahaa 4,30? torstaihin asti. Mitä ostaisitte kaupasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja makronilaatikon lihan voi korvata myös porkkanaraasteella. Ketsuppii vaan päälle ni menee... ei ole kovin hyvää, mut ei kovin pahaakaan silloin jos ei muuta ole.

torstainahan tulee jo lapsilisät...ei tarvi kun 3 päivää kituuttaa. maito 0,7, nakit 1, sika-nauta jauheliha 1,5, makarooni 0,20, perunaa 0,50... näillähän jo pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja zipuli:
ja makronilaatikon lihan voi korvata myös porkkanaraasteella. Ketsuppii vaan päälle ni menee... ei ole kovin hyvää, mut ei kovin pahaakaan silloin jos ei muuta ole.

Must amakarooni laatikko on hyvää kun siihen ei laita lihaa, tai ainakin näillä aineilla: makroonilla, kulutusmaidolla, voilla ja korppujauholla. Niin ja vähän suolaa ja sokeria mukaan. :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei voi olla noin tiukkaa rahasta kenelläkään!

Kyllä vaan voi. Ite elän minimiäitiyspäivärahalla (josta lähtee vielä verot) vauvan kanssa ja jos sattuu tulemaan yllättäviä menoja kuukauden aikana (lääkäri, lääkkeet......) niin kyllä vaan voi ennen lapsilisiä olla se pari euroo tilillä.

no pottua sitä pitää ostaa ja munia ja jauheliha, yht. n. 3.50
sitten sulla on makaronijauhelihalaatikko,
perunat ja jauhelihakastike,
kanakastike perunoilla,
munakasta,
pottumuusi ja munakastike
makaronia ja pottuja vielä jääkin.

mene hakeen jostain avustuksesta ruokaa, tuollainen tilannehan on aivan mahdoton.

Tekisin makaroneista ison satsin makaronilaatikkoa ja sitä syötäis monta päivää. puurohiutaleita lisäksi, niin siitä saa ilta-ja aamupalat. Metästä marjoja puuron päälle. Ja kulkisin silmät auki ulkona. jo muutamakin pullo kun löytyis, niin siitä saa jo vähän lisärahaa.

Tekisin makaroneista ison satsin makaronilaatikkoa ja sitä syötäis monta päivää. puurohiutaleita lisäksi, niin siitä saa ilta-ja aamupalat. Metästä marjoja puuron päälle. Ja kulkisin silmät auki ulkona. jo muutamakin pullo kun löytyis, niin siitä saa jo vähän lisärahaa.

mulla sama homma, ei paljo naurata, 2 lasta, ja 2 aikusta, ja 5 euroa tilillä...
Onneks ei tarvii lihaa ostaa, ku on pakkasessa, perunaa pitää ostaa. Maidotta taidetaan olla torstaihin asti, yks maito kaapista löytyy.

Kuivatut herneet 70 senttiä/pussi ja tulee MONTA annosta keittoa (kahdeksan tai enemmänkin): liota yön yli, keitä pari tuntia. Pari liemikuutiota jos on + pippuria, yrttejä, tai mitä mausteita nyt sattuu kotona olemaan.

Kananmunat on täyttäviä ja pitävät nälän hyvin poissa ja niitä voi syödä niin monella tavalla, ettei ala kyllästyttää. Ostaisin ehdottomasti.

Papupurkki alle euron. Ei ehkä hernariviikolle, mutta muulloin pavuista saa hyvää ja ravitsevaa evästä. Esim. papumunakas.

Tonnikalapurkki ja teet tonnikalamakaronilaatikkoa. Sitä syö jo monta päivää. Munamaidon voit korvata vaikka muna/vesi/mausteseoksella, jos rahat ei riitä maitoon.

Kaali on halpa vihannes. Raasta ja mausta. Öljyliraus tekee terää, jos on. Kaali käy myös lisukkeeksi vaikka minkä ruoan sekaan. Miksei vaikka makaronilaatikkoon.

Mä keittäisin jauhelihakeiton eli jauhelihaa, perunoita, porkkanoita ja sipulia. Lisäksi maito ja puurohiutaleita. Rahat ei varmaan ihan riitä mutta varmasti jostain löytyy muutama pullo palautettavaksi.
Sitä söisitte kolme päivää ma-ke koska ilmeisesti saatte ruuan koulussa/hoidossa.
Aamuin illoin puuroa.

Ehdottomasti teet keittoa! Sitä voi syödä kolmekin päivää kevyesti ja maku vaan paranee. Tässä helppo sämpyläohje, ainekset löytyy varmasti kuivakaapista
2,5 dl vettä 25 g hiivaa 1-2 tl suolaa 1 rkl sokeria n.0,5 dl voita 5,5 dl vehnäjauhoja

Anteeks, mä täällä pähkäilen.. Miten selviän 100e torstaihin asti :/ Ruokaa tarvii vain minulla ja lapselle ja oikeastaan vain yks lämminruoka kotona ja iltapala. Päivisin mulla menee n. 5e kun pitää jotain syödäkin koulupäivän aikana. Mutta mulla ei edes huonosti vielä mene, kun joillakin tosiaan noin vähän rahaa :( Nyt mä taas havahduin.

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.

ja päätit sen kertoa tässä ketjussa...miksi ?
koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.

Kateellinen? Ja sitä paitsi mieheni ei ole rikas, hän tienaa suurin piirtein suomalaisen keskipalkan, 4000e.

Jos sinä saat kuussa yli 2000 euroa käyttörahaa, niin millä miehesi elää? Vai tienaako miehesi käteen nettona 4000 euroa? Jos niin, niin se ei todellakaan ole suomalaisten keskipalkka.

koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.

Kateellinen? Ja sitä paitsi mieheni ei ole rikas, hän tienaa suurin piirtein suomalaisen keskipalkan, 4000e.

Jos sinä saat kuussa yli 2000 euroa käyttörahaa, niin millä miehesi elää? Vai tienaako miehesi käteen nettona 4000 euroa? Jos niin, niin se ei todellakaan ole suomalaisten keskipalkka.

nettona 4000e ja kyllä tuo aika lähellä keskipalkkaa on

Tuosta 4000 eurosta jää käteen jotain 2500 ja miehes on niin pälli, että antaa siitä 2000 euroa sinulle :D

Btw, minun bruttotulot on 4500 e / kk, mutta mun mies ei anna mulle yhtään käyttörahaa - yhyhyhyhyy.

Muistan kyllä opiskeluajat, samassa tilanteessa ap:n kanssa olen ollut vähän päälle parikymppisenä. Kaikki empatiat ap:lle :)

nettona 4000e ja kyllä tuo aika lähellä keskipalkkaa on

Joo, BRUTTONA, ei nettona. Jos netto on 4000, niin silloin esim. vero 30 %, tyel, tvm, niin silloin puhutaan linjaan 6000 euron bruttopalkasta. Ja tämä ei todellakaan ole suomalainen keskipalkka.

Yhteistyössä