Rahaa 4,30? torstaihin asti. Mitä ostaisitte kaupasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Veera

Vieras
Maitoa pitää ostaa yksi purkki, mutta mitä muuta?

Ajattelin, että jos paistan kanankoivet, nypin niistä lihat pois ja teen kastikkeen. On varmaan riittoisampaa noin. Sitten on yksi hernekeittopurkki. Muutama siivu leipää ja juustoa pala. Lapselle muroja ja jugurttia. Pari pussia makaronia.

Meitä siis kaksi ja kotona pitää saada syötyä yksi lämmin ruoka päivässä.

kerää pullot ja vie ne kauppaan. Saat jotain. Nyt kaivelemaan kaapin kätköjä, ehkä saat jotain ruokaa väännettyä. Itse olen myös sen kokenut etti rahaa juuri ruokaan jäänyt tiukkana kuukautena, jolloin laitoin lapsille sapustaa ja itse elin näkkärillä ja vedellä.

perunoita jokunen, munia ja vaikka nakki/lihapullapaketti. Ja jos rahaa jää niin sitten vaikka joku hedelmä. Muutaman päivän menee vähän köykäsemmilläkin eväillä, kunhan lapselle on riittävästi ruokaa.

Siis onko sulla valmiina nuo kanankoivet jo? Jos on niin tosiaan kastike+perunat. Sitten voi tehdä sen hernarin ja sekaan lihapullia/nakkia ja sitten vaikka ihan perus pyttipannu kastikkeelta jääneistä potuista (perunat maksaa n. 50cnt kilo) tai lihapullamunakas.

Jos kaapista löytyy jauhoja, sokeria, margariinia niin hernekeiton kaveriksi pannaria tai lättyjä :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:
kerää pullot ja vie ne kauppaan. Saat jotain. Nyt kaivelemaan kaapin kätköjä, ehkä saat jotain ruokaa väännettyä. Itse olen myös sen kokenut etti rahaa juuri ruokaan jäänyt tiukkana kuukautena, jolloin laitoin lapsille sapustaa ja itse elin näkkärillä ja vedellä.

Ei ole pulloja mitä viedä.

Yhteistyössä