Radio Dei: Koiviston erotuksen syynä epäilyt seksuaalisesta ahdistelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1.9.2011 19:06

Helsingin Sanomat

Herätysliike Nokia Missiota johtaneen Markku Koiviston erotuksen syynä on epäilyt vuosia jatkuneesta seksuaalisesta ahdistelusta. Asiasta kertoi Radio Dei lähetyksessään torstaina iltapäivällä ja kanavaa verkossa siteerannut Seurakuntalainen.fi.

Radio Dein mukaan ahdistelu on tapahtunut Koiviston vetämissä kahdenkeskisissä terapiatilanteissa. Kanava kertoi, että sen tietoon on tullut tapauksia, joissa seksuaalisen ahdistelun uhreiksi joutuneet miehet ovat joutuneet hakemaan apua ammattiauttajalta.

Uhrien mukaan ahdisteluun on liittynyt intiimiä koskettelua. Radio Dein haastattelema ammattiauttaja myös vahvisti uhrien kertomukset.

Nokia Missio Church ja Nokia Missio kertoivat tiistaina, että Koivisto on vapautettu kaikista hengellisistä ja hallinnollisista tehtävistä. Syyksi kerrottiin se, että Koiviston elämässä on ollut "seksuaalisten rajojen rikkomista".

[QUOTE="vieras";24541568]Mitäköhän "homovihaaja" Grace on tästä mieltä. Hänhän on ollut tuolla Nokia Missiossa mukana.[/QUOTE]

onko Gracella ollut täällä -homovihaaja- kirjoituksia??? Jos on, olen tosi pettynyt häneen. Linkitätkö näitä keskusteluja??

onko Gracella ollut täällä -homovihaaja- kirjoituksia??? Jos on, olen tosi pettynyt häneen. Linkitätkö näitä keskusteluja??

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ian-kylpylan-sivuilla-lukee-homoystavallinen/

Grace oli ennen nimimerkillä Homemami. On poistanut viestinsä ketjusta. Joissakin lainauksissa näkyy vielä kommentteja. Esim:
Ravistettava:
Miksi sinne ei voi mennä? :o
Siksikö, että ne ei dissaa seksuaalivähemmistöjä?

Homemami: Siksi koska en voi ymmärtää miksi asiasta pitää oikein erikseen mainita etenkin sellaisen paikan sivuilla joka olisi suunnattu lapsiperheille.
En ota todellakaan sitä riskiä että meidän lapset näkee kun sateenkaariväki nuoleskelee siellä toisiaan

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ian-kylpylan-sivuilla-lukee-homoystavallinen/

Alkuperäinen kirjoittaja Homemami
Ihan tässä aikuisia ollaan
Minun ja mieheni mielestä homous on epänormaalia ja me ei haluta lapsiemme nähdä sellaista , mutta ihan varmasti näin käy vielä täällä homopareja suosivassa maailmassa, mutta sitten ei auta kun yrittää selittää lapsille.
Mua ei haittaa vaikka ois 2140 vuosi menoillaan mielipiteeni pysyy ja olenpa ainakin sanojeni takana kun tulen asiani sanomaan nikilläni enkä vakkari mut nyt harmaana

neljä-ilman-viidettä: Oikeesti, vastaatko useamman esittämään kysymykseen, mitä teet jos lapsesi paljastuu homoseksuaaliksi?

Homemami: Uskon vakaasti siihen että me heterovanhempina annamme lapsillemme ehjän ja mahdollisimman hyvän lapsuuden jotta he saavat hyvät lähtökohdat omaan elämään.
Eli en usko todellakaan että meidän lapset valitsevat homouden.
Olen sitä mieltä että se on valintakysymys.
Tunnen ja tiedän monia homoja joiden lapsuus on ollut rikkonaista ja taustalla hyväksikäyttöä joten he ovat todella rikkinäisiä ihmisiä.
Murrosikäisenä lapsi on ymmällään muutenkin omasta mielestä ja kehostaan sekä omasta seksuaalisuudestaan.Se on niin herkkää aluetta että jos lapsuudessa on tapahtunut siihen liittyviä rikottavia asioita lapsen on vaikea käsitellä sitä, joten hän voi ajautua suhteeseen saman sukupuolen edustajan kanssa.
Tätä mieltä mä olen.

Ehkä uhrit olivat homoseksuaalisuuden kanssa taistelevia uskovia, joiden taipumuksen Markku tiesi. Siksi ehkä se sai jatkua vuosia ja se pidettiin salassa. Ehkä häpeä on estänyt niiitä uhreja kertomasta.

En keksi muuta selitystä. Aikuista heteromiestä olisi varmasti aika vaikea kosketella sielunhoitotilanteessa, ilman, että asia tulee välittömästi ilmi.

On ihan Jumalan tahdon mukaista ja vääjäämätöntä, että se, mitä salassa kuiskitaan, huudetaan vielä katoilta.

Iljetys. Kyse ei ole niinkään homoudesta, vaan ahdistelusta. Homous on asiassa sivuseikka. Iljetys Jumalan edessä. :(
Taas tätä. Rakastava, kaiken tietävä luojajumalolento pitää luomuksiaan iljettävinä. Mitenhän kukaan oikeasti kehtaa tunnustaa kannattavansa jotain niin kieroutunutta kuin kristinusko?

Taas tätä. Rakastava, kaiken tietävä luojajumalolento pitää luomuksiaan iljettävinä. Mitenhän kukaan oikeasti kehtaa tunnustaa kannattavansa jotain niin kieroutunutta kuin kristinusko?

Hyvänäkö pitäisi ahdistelijaa pitää? Jos herätysliikkeen keulahahmo teeskentelee muka auttavansa muita, mutta pettää luottamuksen ahdistelulla, niin kyllä hänen teot ovat iljetys.

Hyvänäkö pitäisi ahdistelijaa pitää? Jos herätysliikkeen keulahahmo teeskentelee muka auttavansa muita, mutta pettää luottamuksen ahdistelulla, niin kyllä hänen teot ovat iljetys.
Lähinnä viittasin tuohon homousaspektiin. Mutta nyt kun otit asian esille, katsotaanpa miten loogista se olisi, jos jumala pitäisi ahdistelua iljetyksenä. Näitä perusjumalhörhöilyjä noudattaen:

Jumala tietää kaiken. Jumala loi ihmiset ja antoi heille vapaan tahdon. Antaessaan vapaan tahdon jumala tiesi mitä siitä seuraa, koska hän tietää kaiken. Ihminen ahdistelee jotakuta. Jumala pitää sitä iljettävänä, vaikka on tiennyt alusta asti niin tapahtuvan. Jumala siis pitäisi iljettävänä jotakin, jonka hän tietentahtoen omalla toiminnallaan on tähän maailmaan tuonut? Onko jumala kenties psykopaatti vai pelkästään täysi idiootti?

Kristinusko, ainakin luterilaisuus perustuu siihen että ihminen pelastuu yksin armosta. Ihmisen silmissä toinen ihminen voi olla iljetys mutta kristinuskon mukaan se joku uskoo pelastuu. Eli jos uskot niin viimeisenä tuomiopäivänä seisot ns. paremmalla puolella. Ihmiset voivat vääristellä tätä ja syytellä syntisiksi milloin ketäkin. Maallisen oikeus tuomitsee rikolliset ja yleinen mielipide moraaliset rikolliset mutta Jumala ei tuomitse ketään vaan kristinuskon mukaan hänelle ovat kaikki samanarvoisia. Oli sitten homo, hetero, pedofiili, murhaaja, tavallinen duunari, upporikas tms. Jos uskot, pelastut.
P.s. Olen ateisti joten itse en pelastu ;)

Muistakaa ettei kaikki uskovaiset inhoa homoja. Mulle he ainakin ovat samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Ja homous on vain yksi osa ihmistä, ei koko ihminen eikä isoin asia kenessäkään.

[QUOTE="vieras";24541860]Kristinusko, ainakin luterilaisuus perustuu siihen että ihminen pelastuu yksin armosta. Ihmisen silmissä toinen ihminen voi olla iljetys mutta kristinuskon mukaan se joku uskoo pelastuu. Eli jos uskot niin viimeisenä tuomiopäivänä seisot ns. paremmalla puolella. Ihmiset voivat vääristellä tätä ja syytellä syntisiksi milloin ketäkin. Maallisen oikeus tuomitsee rikolliset ja yleinen mielipide moraaliset rikolliset mutta Jumala ei tuomitse ketään vaan kristinuskon mukaan hänelle ovat kaikki samanarvoisia. Oli sitten homo, hetero, pedofiili, murhaaja, tavallinen duunari, upporikas tms. Jos uskot, pelastut.
P.s. Olen ateisti joten itse en pelastu ;)[/QUOTE]

Pointtini siis on se että ihminen voi vääristellä uskoa miten itselle sopii mutta loppujen lopuksi kaikki riippuu vain uskosta ja teoilla ja luonteella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Eri asia ovat sitten esim. katoliset joilla on kiiratuli joten heille teotkin ratkaisevat. Kiirastulta ei ole mainittu Raamatussa joten asiasta ei sen enempää.

mä tunnen markun henkilökohtaisesti monen vuodentaakaa. sehän on vähän ei niin miesmäinen ja koskettaa ihmistä kun keskustelee. mutta en mä nielemättä usko näitä juttuja.
mun sukulaiset on mukana tuossa porukassa jotka on erottanu sen ja he on tuntenut markun kymmenien vuosien ajan.
mä en vaan usko, että niin uskovainen mies voi tehdä mitään sellaista, siis ihminen jolla on niin syvä henkilökohtainen usko. mä haluan uskoa, että noi syytökset on vaan väärinkäsityksiä. sitä ihmistä on senverran paljon koeteltu ja vainottu,ettei se kovin helpolla lopu.

ja jos olen väärässä niin olen todella pettynyt. silti uskon siihen asti kunnes se sen itse myöntää. ei ole mun asia tuomita, ei vaikka noinkin vakavista syytöksistä on kyse. tokihan sitä uskoo aina hyvää myös isästään tai aviomiehestään ja joskus nekin pettää luottamuksen.

[QUOTE="sunrise";24541979]mä tunnen markun henkilökohtaisesti monen vuodentaakaa. sehän on vähän ei niin miesmäinen ja koskettaa ihmistä kun keskustelee. mutta en mä nielemättä usko näitä juttuja.
mun sukulaiset on mukana tuossa porukassa jotka on erottanu sen ja he on tuntenut markun kymmenien vuosien ajan.
mä en vaan usko, että niin uskovainen mies voi tehdä mitään sellaista, siis ihminen jolla on niin syvä henkilökohtainen usko. mä haluan uskoa, että noi syytökset on vaan väärinkäsityksiä. sitä ihmistä on senverran paljon koeteltu ja vainottu,ettei se kovin helpolla lopu.

ja jos olen väärässä niin olen todella pettynyt. silti uskon siihen asti kunnes se sen itse myöntää. ei ole mun asia tuomita, ei vaikka noinkin vakavista syytöksistä on kyse. tokihan sitä uskoo aina hyvää myös isästään tai aviomiehestään ja joskus nekin pettää luottamuksen.[/QUOTE]

Siis sinä uskot, että muutamakin eri mies olisi vain saanut väärän käsityksen? Olisivat vain luulleet, että heitä on tämä henkilö ahdistellut VUOSIA? Ja tämän v
ärän käsityksen takia ovat joutuneet terapiaankin? Ei hyvänen aika, avaa silmäsi! Toiseksi, tuollainen luulo on aikamoinen epäluottamuslause Nokia Mission nykyisille johtajille, ikäänkuin he olisivat erottaneet Markun lähinnä huvikseen ja tutkimatta asiaa.

[QUOTE="vieras";24541461]

Radio Dein haastattelema ammattiauttaja myös vahvisti uhrien kertomukset.
[/QUOTE]

Millainen ammattiauttaja kommentoi asiakkaidensa tapauksia

[QUOTE="sunrise";24541979]mä tunnen markun henkilökohtaisesti monen vuodentaakaa. sehän on vähän ei niin miesmäinen ja koskettaa ihmistä kun keskustelee. mutta en mä nielemättä usko näitä juttuja.

ja jos olen väärässä niin olen todella pettynyt. silti uskon siihen asti kunnes se sen itse myöntää. ei ole mun asia tuomita, ei vaikka noinkin vakavista syytöksistä on kyse. tokihan sitä uskoo aina hyvää myös isästään tai aviomiehestään ja joskus nekin pettää luottamuksen.[/QUOTE]
Siinähän on hassun nurinkurinen käsitys. Tilastollisesti kun uskonnolliset ovat paljon uskonnottomia taipuvaisempia rikollisuuteen ja moneen muuhun kielteiseen ilmiöön. Se, että hän on taikauskovainen, tilastojen valossa pikemminkin tukee syytteen paikkansapitävyyden todennäköisyyttä kuin vähentää sitä.

Yhteistyössä