Raamattu ja dinosaurukset

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo toi Job se oli! Kiitos! ...näköjään suomennettu virtahevoksi, mikäköhän tossa on ollu se juttu? Nyt kuullostaa tutultakin, siinä laulettiin just että "Behemont was a dinosaur.....lalalaa"
Jäin vaan miettimään millä perusteella ne oli sitä mieltä, kun en ennen ollut kuullut, että raamatussa puhuttaisiin dinosauruksista! Voishan tuo kuvailu toki dinookin sopia... kuin moneen muuhunkin. (paitsi että eihän kaikki dinosaurukset ollu kasvissyöjiä) hmm.

Minä olen luonut virtahevon
15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?

Mikä raamatun käänös tää on? Toisinsanoen onko KirkkoRaamatusta olemassa joku uusi käännös? Toi ei kuulosta yhtään Raamatun tekstiltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kreationisteilta haluaisin kysyä, uskovatko radiohiiliajoituksen paikkansapitävyyteen?
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
mun mielestä on aika kummallista, että aina löytyy "jotain, mitä ei koskaan todistettu" ja siihen väki uskoo hulluna... Kuten nyt Jumalaan tai siihen, oliko t-rexit täällä meitä syömässä vai ei...
 
JOB 10
1. "Minun sieluni on kyllästynyt elämään; minä päästän valitukseni
valloilleen ja puhun sieluni murheessa,
2. minä sanon Jumalalle: 'Älä tuomitse minua syylliseksi; ilmaise minulle, miksi vaadit minua tilille.
3. Onko sinulla hyötyä siitä, että teet väkivaltaa, että oman käsialasi hylkäät, mutta valaiset jumalattomain neuvoa?
4. Onko sinulla lihan silmät, katsotko, niinkuin ihminen katsoo?
5. Ovatko sinun päiväsi niinkuin ihmisen päivät, ovatko vuotesi niinkuin miehen vuodet,
6. koska etsit vääryyttä minusta ja tutkit minun syntiäni,
7. vaikka tiedät, etten ole syyllinen ja ettei ole ketään, joka sinun käsistäsi auttaa?'
8. Sinun kätesi ovat minut luoneet ja tehneet; yhtäkaikki minut perin juurin tuhoat.
9. Muista, että sinä olet muovaillut minut niinkuin saven, ja nyt muutat minut tomuksi jälleen.
10. Etkö sinä valanut minua niinkuin maitoa ja juoksuttanut niinkuin juustoa?
11. Sinä puetit minut nahalla ja lihalla ja kudoit minut luista ja jänteistä kokoon.
12. Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.
13. Mutta sinä kätkit sydämeesi tämän; minä tiedän, että tämä oli sinun mielessäsi:
14. jos minä syntiä tein, niin sinä vartioitsit minua, ja minun rikostani et antanut anteeksi.
15. Jos olisin syyllinen, niin voi minua! Ja vaikka olisin oikeassa, en kuitenkaan voisi päätäni nostaa, häpeästä kylläisenä ja kurjuuttani katsellen.
16. Jos minun pääni nousee, niin sinä ajat minua niinkuin leijona ja teet yhä ihmeitäsi minua vastaan.
17. Sinä hankit yhä uusia todistajia minua vastaan, ja vihasi minuun kasvaa, ja sinä tuot vereksiä joukkoja minun kimppuuni.
18. Miksi toit minut ilmoille äitini kohdusta? Jospa olisin kuollut, ihmissilmän näkemätönnä!
19. Niin minä olisin, niinkuin minua ei olisi ollutkaan; minut olisi kannettu äidin kohdusta hautaan.
20. Ovathan päiväni vähissä; hän antakoon minun olla rauhassa, hän kääntyköön minusta pois, että hiukkasen ilostuisin,
21. ennenkuin lähden, ikinä palajamatta, pimeyden ja synkeyden maahan,
22. maahan, jonka pimeys on synkkä pilkkopimeä ja sekasorto ja jossa valkeneminenkin on pimeyttä."

Mitä multa nyt meni ohi. kun nää Jobin kirjat ei oo yhtään samanlaiset :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kreationisteilta haluaisin kysyä, uskovatko radiohiiliajoituksen paikkansapitävyyteen?
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
Toisaalta egyptologit ei aikoinaan saanu julkistaa tutkimustuloksiaan ilman paavin lupaa. JOs tuli ongelmia sovittaa löydöt ja Raamattu yhteen, oltiin hiljaa...
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kreationisteilta haluaisin kysyä, uskovatko radiohiiliajoituksen paikkansapitävyyteen?
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
Eikös tuossa ole paha ajatusristiriita? Radiohiiliajoituksella päästään kymmenien tuhansien vuosien päähän, ja nimenomaan tuota tietoahan julkaistaan. Siis mitä ja minkälaisia tietoja nyt on pimitetty?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jei:
taisi olla behemot se pedon nimi, jota dinosaurukseksi esitetään. ja tosiaan nuo "uuden maan kreationistit" (jotka uskovat maan luoduksi 6000v sitten) väittävät, että dinosauriit elivät yhtä aikaa ihmisten kanssa jne. ja olivat ilmeisesti nooan arkissa munina mukana.

grace, olisi mielenkiintoista kuulla miten olet päätynyt kreationismiin, oletko aina ollut sellainen?
p.s. luepa kuupölystä: http://www.talkorigins.org/faqs/moon-dust.html
Mä olen ollut uskossa 18 vuotta ja nyt viimeiset viisi vuotta vasta olen alkanut tutkimaan tarkemmin tätä luomisasiaa ihan koska se kiinnostaa kun vastakkainasettelussa on Darwin teoria.

Valitettavasti englannin kielen taitoni ei ole sitä luokkaa että voisin tuon artikkelin pohjalta alkaa keskustelemaan. :|
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
tutkimaan tarkemmin tätä luomisasiaa ihan koska se kiinnostaa kun vastakkainasettelussa on Darwin teoria.
Luonnosta ei ole 150 vuoden aikana löytynyt ainuttakaan todistetta joka kumoaisi evoluutioteorian.

On ihan hyvä muistaa, että evoluutioteoriaa tukee ihan kaikki luonnontieteet. Jos aikoo heittää evoluutioteorian metsään, sinne lähtee mukana fysiikka, kemia, tähtitiede, biologia, laattatektoniikka yms.

Toinen vaihtoehto on, että Raamattu ei olekaan (kirjaimellista) totta.
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mä olen ollut uskossa 18 vuotta ja nyt viimeiset viisi vuotta vasta olen alkanut tutkimaan tarkemmin tätä luomisasiaa ihan koska se kiinnostaa kun vastakkainasettelussa on Darwin teoria.
Hassua, miten me ihmiset nähdään samat asiat ihan eri tavoilla. Minusta luomiskertomuksen ja evoluutioteorian välillä ei ole mitään ristiriitaa.
 
luomiskertomuksesta vielä
Sitä kohtaa en Raamatussa ymmärrä, missä Aatamin ja Eevan jälkeläiset levittäytyivät maailmalle ja ottivat sieltä itselleen puolisot. Ottivat mistä? Kuka ne ihmiset oli luonut? Ja vielä ristiriitaisempaa tietoa tulee vähän myöhemmin 1. Moos. kirjassa: siihen aikaan maan päällä eli jättiläisiä. Nämä olivat lapsia liitoista, joissa jumaLIEN pojaT ottivat itselleen ihmisvaimoja maan päältä. Että täälläkö on tai on ollut muitakin jumalia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kreationisteilta haluaisin kysyä, uskovatko radiohiiliajoituksen paikkansapitävyyteen?
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
Eikös tuossa ole paha ajatusristiriita? Radiohiiliajoituksella päästään kymmenien tuhansien vuosien päähän, ja nimenomaan tuota tietoahan julkaistaan. Siis mitä ja minkälaisia tietoja nyt on pimitetty?
Ne joita nämä asiat kinnostavat ,tietävät myöskin kuuluisan ihmisfossiilien tutkijan Richard Leakeyn ja hän on naurettavan usein ollut esimerkkinä fossiilien etsijästä, joka aina silloin löytää "merkittävän" ihmisfossiilin, kun rahoitus alkaa loppua.
Hän on luonut oman, hyvin suojatun maailmansa, jossa mikään kehitysopille haitallinen tieto ei pääse vahingoittamaan hänen työtään ja uskomuksiaan. Kaikki löydöt Kenian alueelta tulee kirjata ja säilyttää hänen varmuusholvistoissaan. Näin estetään löytöjen asiaton lisätutkinta - esim. hiili-14 iänmääritys. Olishan ihmisen alkuperään liittyville uskomuksille haitallista, jos joku pystyisi mittarein osoittamaan, että miljoonia vuosia vanhoiksi väitetyt fossiilit sisältävät hiili-14 atomeja ja näin olisivatkin vain muutamia tuhansia vuosia vanhoja.



 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mikä raamatun käänös tää on? Toisinsanoen onko KirkkoRaamatusta olemassa joku uusi käännös? Toi ei kuulosta yhtään Raamatun tekstiltä!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Tuolta mä sen katoin... ja ihan 1992 käännös. Onko tuo sitten joku muu kun se normaali kirkkoraamattu?
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kreationisteilta haluaisin kysyä, uskovatko radiohiiliajoituksen paikkansapitävyyteen?
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
Eikös tuossa ole paha ajatusristiriita? Radiohiiliajoituksella päästään kymmenien tuhansien vuosien päähän, ja nimenomaan tuota tietoahan julkaistaan. Siis mitä ja minkälaisia tietoja nyt on pimitetty?
Ne joita nämä asiat kinnostavat ,tietävät myöskin kuuluisan ihmisfossiilien tutkijan Richard Leakeyn ja hän on naurettavan usein ollut esimerkkinä fossiilien etsijästä, joka aina silloin löytää "merkittävän" ihmisfossiilin, kun rahoitus alkaa loppua.
Hän on luonut oman, hyvin suojatun maailmansa, jossa mikään kehitysopille haitallinen tieto ei pääse vahingoittamaan hänen työtään ja uskomuksiaan. Kaikki löydöt Kenian alueelta tulee kirjata ja säilyttää hänen varmuusholvistoissaan. Näin estetään löytöjen asiaton lisätutkinta - esim. hiili-14 iänmääritys. Olishan ihmisen alkuperään liittyville uskomuksille haitallista, jos joku pystyisi mittarein osoittamaan, että miljoonia vuosia vanhoiksi väitetyt fossiilit sisältävät hiili-14 atomeja ja näin olisivatkin vain muutamia tuhansia vuosia vanhoja.
Miten tämä herra Leakey liittyy tuohon ajatusristiriitaan, jota pohdin? Onko Leakey ainoa tutkija joka toimii kuten väität?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mikä raamatun käänös tää on? Toisinsanoen onko KirkkoRaamatusta olemassa joku uusi käännös? Toi ei kuulosta yhtään Raamatun tekstiltä!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Tuolta mä sen katoin... ja ihan 1992 käännös. Onko tuo sitten joku muu kun se normaali kirkkoraamattu?
Uusi käännös =) Mä olen niin vanha, että tunnen vuoden...oliko se -33 käännöksen =) Siis sen joka oli käytössä toooosi pitkään. En oo "tarvinnu" Raamattua 20 vuoteen, joten en o tuohon uuteen käännökseen koskaan törmänny, paitsi kuullu, että sellanen on. En oo tajunnu, että se on nykyään oikeasti käytössä.
 
juntti
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
hiili-14 iänmääritys.
hiili-14 iänmääritys ei toki ole ainoa iänmääritystekniikka jota käytetään ja joka viittaa PALJON 6000 vuotta vanhempaan maahan.

Sait jo yhden linkin talkorigins-sivulle, tässä toinen;
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-age-of-earth.html

JOKAINEN näistä iänmääritystekniikoista toimii mutta yksikään ei viittaa 6000 vuotta vanhaan maapalloon. Miksi yksikään kreationisti ei ole koskaan kehittänyt toimivaa iänmääritystekniikkaa joka osoittaisi, että vanhimmat maailmasta löytyvät asiat on tuon 6000 vuotta vanhoja? Paljon on nykyisten tekniikoiden "arvostelua", joten sen perusteella uuden tekniikan luominen olisi helppoa, silti sellaista ei ole ilmaantunut.

Miten voimme nähdä valoa miljardien valovuosien päässä olevista tähdistöistä?
 
vieras
Grace tai joku muu kreationismin kannattaja, kiinnostaa kovasti tietää kanta tähän... jäänyt hieman epäselväksi:


Grace:

luepa huvikses ihan Raamatun alusta miten Jumala maailman loi.
Sitten sulle voi aueta hyviä kysymyksiä sillä aikaa mä laitan lapset nukkumaan.
Palataan asiaan kohta =)

Joo, luin. Selkis vähän :) Se kiinnostaa, tää ihmisen luominen että oliko aatami ja eeva (sun mielestä, kreationismin mukaan?) ihan homo sapiens-ihmisiä jo vaiko aikaisempia ihmisiä vai eikö vaikka homo erectusta ja neandertalinihmistä edes ole ollut olemassa ollenkaan?
 
vieras
Vitsi mä tuun pahalle päälle kun joku alkaa paasaamaan jumalasta ja raamatusta. Koulussa lapsillekin opetetaan biologiaa, siellä kerrotaan, että ihminen polveutuu apinasta. Miks tommosta paskaa edes opetettais jos se ei oliskaan totta. Uskovaiset ovat aina kunnon päällepäsmäreitä, vaikka tiedemiehet pystyy todistamaan evoluutioteorian ja ihminen näkee avaruuteen ja menneisyyteen mitä on tapahtunut satoja miljoonia vuosia sitten, silti uskovaiset sanoo, että ei oo totta. Heidän taas ei tarvii jumalaa mitenkään alkaa todistelemaan, riittää kun siihen uskoo.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mikä raamatun käänös tää on? Toisinsanoen onko KirkkoRaamatusta olemassa joku uusi käännös? Toi ei kuulosta yhtään Raamatun tekstiltä!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Tuolta mä sen katoin... ja ihan 1992 käännös. Onko tuo sitten joku muu kun se normaali kirkkoraamattu?
Uusi käännös =) Mä olen niin vanha, että tunnen vuoden...oliko se -33 käännöksen =) Siis sen joka oli käytössä toooosi pitkään. En oo "tarvinnu" Raamattua 20 vuoteen, joten en o tuohon uuteen käännökseen koskaan törmänny, paitsi kuullu, että sellanen on. En oo tajunnu, että se on nykyään oikeasti käytössä.
Toi on sikäli hieno sivu kun siellä voi nimenomaan vertailla kaikkia näitä käännöksiä ja ilmeisesti käännöstyötäkin on hieman selitetty. Kun kääntämisvaiheessa usein merkityksetkin muuttuu.. valitettavasti
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vitsi mä tuun pahalle päälle kun joku alkaa paasaamaan jumalasta ja raamatusta. Koulussa lapsillekin opetetaan biologiaa, siellä kerrotaan, että ihminen polveutuu apinasta. Miks tommosta paskaa edes opetettais jos se ei oliskaan totta. Uskovaiset ovat aina kunnon päällepäsmäreitä, vaikka tiedemiehet pystyy todistamaan evoluutioteorian ja ihminen näkee avaruuteen ja menneisyyteen mitä on tapahtunut satoja miljoonia vuosia sitten, silti uskovaiset sanoo, että ei oo totta. Heidän taas ei tarvii jumalaa mitenkään alkaa todistelemaan, riittää kun siihen uskoo.
Mitä jos sitten siirtyisit muihin keskusteluihin. Tämän aloituksen tarkoitus oli selventää eri kantoja (kun mä en ainakaan niistä paljoa tiedä ja olen kiinnostunut) eikä alkaa riitelemään siitä mikä on totta. Kiitti ja moi sulle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mä olen ollut uskossa 18 vuotta ja nyt viimeiset viisi vuotta vasta olen alkanut tutkimaan tarkemmin tätä luomisasiaa ihan koska se kiinnostaa kun vastakkainasettelussa on Darwin teoria.
Hassua, miten me ihmiset nähdään samat asiat ihan eri tavoilla. Minusta luomiskertomuksen ja evoluutioteorian välillä ei ole mitään ristiriitaa.
Tämä onkin kirkon piirissä ihan normaalia että ne elävät rintarinnan evoluutioteoria ja luomiskertomus.
Hyvä esimerkki homojen siunaamisen ohella miten kirkko maallistuu entisestää ja entistä vähemmän uskaltaa olla se selkäranka sellaisille kansalaisille jotka haluaisivat kirkolta selkeää kannanottoa Raamattuun pohjautuen.
Monet ihmiset vaikka eivät Jumalaan uskokkaa ovat pettyneet kirkkoon ja se näkyy kirkosta eroamisluvuissa.

 
Juntti
Joku kreationisteista voisi kertoa vielä, että mikä näistä kalloista on ihmisen ja mikä apinan

http://anthropologynet.files.wordpress.com/2007/06/fossil-hominid-skulls.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kreationisteilta haluaisin kysyä, uskovatko radiohiiliajoituksen paikkansapitävyyteen?
No siis, olen jostain lukenut että tutkijat keräilivät kaikenlaista mitattavaa: faraoiden jäämistöjä, kivettymiä, fossiileja, maaöljyä jne. Kaikista löytyi tätäradioaktiivista hiiltä.
Mittaustuloksia, jotka poikkesivat liiaksi aikaisemmista "tieteellisistä" ikäarvioista, ei myöhemmin enää julkaistu. Ne usein puolsivat raamatullista näkemystä nuoresta maapallosta.
Joten on murentunut näin monet todistelut miljoonista vuosista perustuen radiohiiliajoitukseen.
Eikös tuossa ole paha ajatusristiriita? Radiohiiliajoituksella päästään kymmenien tuhansien vuosien päähän, ja nimenomaan tuota tietoahan julkaistaan. Siis mitä ja minkälaisia tietoja nyt on pimitetty?
Ne joita nämä asiat kinnostavat ,tietävät myöskin kuuluisan ihmisfossiilien tutkijan Richard Leakeyn ja hän on naurettavan usein ollut esimerkkinä fossiilien etsijästä, joka aina silloin löytää "merkittävän" ihmisfossiilin, kun rahoitus alkaa loppua.
Hän on luonut oman, hyvin suojatun maailmansa, jossa mikään kehitysopille haitallinen tieto ei pääse vahingoittamaan hänen työtään ja uskomuksiaan. Kaikki löydöt Kenian alueelta tulee kirjata ja säilyttää hänen varmuusholvistoissaan. Näin estetään löytöjen asiaton lisätutkinta - esim. hiili-14 iänmääritys. Olishan ihmisen alkuperään liittyville uskomuksille haitallista, jos joku pystyisi mittarein osoittamaan, että miljoonia vuosia vanhoiksi väitetyt fossiilit sisältävät hiili-14 atomeja ja näin olisivatkin vain muutamia tuhansia vuosia vanhoja.
Miten tämä herra Leakey liittyy tuohon ajatusristiriitaan, jota pohdin? Onko Leakey ainoa tutkija joka toimii kuten väität?

Se nyt tuli vaan ensimmäisenä mieleeni ei varmastikaan ole ainoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja luomiskertomuksesta vielä:
Sitä kohtaa en Raamatussa ymmärrä, missä Aatamin ja Eevan jälkeläiset levittäytyivät maailmalle ja ottivat sieltä itselleen puolisot. Ottivat mistä? Kuka ne ihmiset oli luonut? Ja vielä ristiriitaisempaa tietoa tulee vähän myöhemmin 1. Moos. kirjassa: siihen aikaan maan päällä eli jättiläisiä. Nämä olivat lapsia liitoista, joissa jumaLIEN pojaT ottivat itselleen ihmisvaimoja maan päältä. Että täälläkö on tai on ollut muitakin jumalia?
noista muista jumalista sen verran, että silloin aikoinaan juutalaisetkin ajattelivat heidän jumalansa olevansa vain yksi jumala muiden joukossa. Muita jumalia ei siis saanut palvoa (huom. esim. se vasikka mooseksen(?) kirjassa). Muilla kansoilla oli omat jumalansa, joiden olemassaoloa ei kiistetty. Näin siis vanhan testamentin aikaan eli muutama tuhat vuotta sitten.

En usko Raamatun olevan sanasta sanaan totta, vaikka kristittynä itseäni pidänkin. Minusta se on vähän liian ristiriitainen, mutta senkin ymmärtää, jos perehtyy Raamatun historiaan. Toki sen voi ottaa myös absoluuttisena totuutena, mutta niin voisi ottaa monen muunkin vanhan kirjan. Raamattu on aikojen saatossa muuttunut (varsinkin UT) johtuen monesti esim. käännöksistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Joku kreationisteista voisi kertoa vielä, että mikä näistä kalloista on ihmisen ja mikä apinan

http://anthropologynet.files.wordpress.com/2007/06/fossil-hominid-skulls.jpg
kreatonistit on sitä mieltä, että kaikki noi kallot on väärennöksiä, tiedemiehet kuulemma väärentää todisteita vaikka oikeesti koko evoluutioteoriakin on vaan keksitty juttu...
 

Yhteistyössä