Raakel Lignell lihonut takaisin

  • Viestiketjun aloittaja Millie..
  • Ensimmäinen viesti
endis
Rakel on tyyppiesimerkki siitä miten rikkoo itsensä reikäpäisellä liikunnalla. Hänen alamäksenä alkoi siitä, kun liikunnasta tulleet stressihormonit aiheuttivat ongelmia, aiheuttaen homeostaasin pettämisen monella eri osa-alueella. Tästä on nyt noin vuosi, kun näin tapahtui. Nivelpintojen kuluminenkin viittaa vääränlaiseen liikuntaan, eli vääriin nivelen asentoihin.

Tulemme näkemään hyvin paljon Rakelin kaltaisia ihmisiä, jotka uskovat, että dieetti ja liikunta ovat avain onneen. Näin asianlaita ei valitettavasti ole. Laihdutus on myös varma tie lihomiseen, sen todistaa ne yli 95% epäonnistuneista (vaikka mantra "syö vähemmän ja liiku enemmän on ollu tiedossa jo vuosikymmeniä).

Moderni ihminen hakee elämäänsä tasapainoa, rauhaa, ja opiskelee samalla miten mikrobiomi, neurologia, metabolia ja endokrinologia toimivat yhteen -> psykofyysinen kokonaisuus. Sieltä voi hyvinkin löytyä ratkaisu lilhavuusongelmaan, kun elämä on tasapainossa, ruokavalio ihmisen genetiikalle ja sisällämme asustaville bakteereille sopivaa.
 
p@ula
Rakel on tyyppiesimerkki siitä miten rikkoo itsensä reikäpäisellä liikunnalla. Hänen alamäksenä alkoi siitä, kun liikunnasta tulleet stressihormonit aiheuttivat ongelmia, aiheuttaen homeostaasin pettämisen monella eri osa-alueella. Tästä on nyt noin vuosi, kun näin tapahtui. Nivelpintojen kuluminenkin viittaa vääränlaiseen liikuntaan, eli vääriin nivelen asentoihin.

Tulemme näkemään hyvin paljon Rakelin kaltaisia ihmisiä, jotka uskovat, että dieetti ja liikunta ovat avain onneen. Näin asianlaita ei valitettavasti ole. Laihdutus on myös varma tie lihomiseen, sen todistaa ne yli 95% epäonnistuneista (vaikka mantra "syö vähemmän ja liiku enemmän on ollu tiedossa jo vuosikymmeniä).

Moderni ihminen hakee elämäänsä tasapainoa, rauhaa, ja opiskelee samalla miten mikrobiomi, neurologia, metabolia ja endokrinologia toimivat yhteen -> psykofyysinen kokonaisuus. Sieltä voi hyvinkin löytyä ratkaisu lilhavuusongelmaan, kun elämä on tasapainossa, ruokavalio ihmisen genetiikalle ja sisällämme asustaville bakteereille sopivaa.
Kiitos! Tämän luen armaalleni joka kerta, jos tuo kaupasta jotain leipää:sneaky:
Kummasti sitä voi vierähtää kokonaiset vuosikymmenetkin, ennen kuin tohtii kokeilla jotain muutoksia omalla kohdallaan. Mut onhan se niin, et kortisoni. ja leikkausautomaatit ovat olleet liikkeelepanevia voimia jo kauan - paitsi et ei monikaan tohtinut niistä lääkärille mainita:poop:

Onneksi ihan kaikkea ruokaa ei ole pilattu vielä...

"Sille mine sanon teille/ Että Jumala woipi neiste kiweiste Abrahamile lapset ylesherätte.
Matt 3:10 Nyt ombi mös kirues pandu puun iurele/ Jocaijnen sis puu quin ei tege hywe hedhelme/ se poishakatan/ ia tuleen heiteten.
Matt 3:11 Mine tosin castan teite wedhellä parannoxeen/ Mutta se/ ioca minu' ielkin tuleua ombi/ se wäkewembi minua on/ ionga en ole mine keluoline' kengi candama'/ Sen pite teite pyhel He'gel/ ia tulella castama'.
Matt 3:12 Jonga wiskin on henen kädhesens/ ia hene' pite luga's percama'/ ia hene' pite nisuns aittaans cocoma'/ Mutta rwmenet/ pite henen ijancaikises tules poltaman."

Iankaikkinen tuli on se mikä saa kompostinkin lämpimäksi - tietää kyllä jokainen, oka sellaista kokoaa:cautious:

No nuohan rwmenet tuntee muinaismuijatkin: ruumenia on Suomessakin laitettu patjan sisälle ym. PUIMAJÄTETTÄ tulee puinakoneen alle, kun jyvät on erotettu akanoista. Ei tosiaan ole tärkeinkään taito päässyt tuosta seulasta läpi:devil:
Ukko ihmetteli eilen, kun maha on kadonnut ihan itsestään... No, leivän ostaminen vaihdettiin munakkaisiin jo keväällä - mut sanopas se nyt:ROFLMAO:;)
 
vierailija
Kiitos! Tämän luen armaalleni joka kerta, jos tuo kaupasta jotain leipää:sneaky:
Kummasti sitä voi vierähtää kokonaiset vuosikymmenetkin, ennen kuin tohtii kokeilla jotain muutoksia omalla kohdallaan. Mut onhan se niin, et kortisoni. ja leikkausautomaatit ovat olleet liikkeelepanevia voimia jo kauan - paitsi et ei monikaan tohtinut niistä lääkärille mainita:poop:

Onneksi ihan kaikkea ruokaa ei ole pilattu vielä...

"Sille mine sanon teille/ Että Jumala woipi neiste kiweiste Abrahamile lapset ylesherätte.
Matt 3:10 Nyt ombi mös kirues pandu puun iurele/ Jocaijnen sis puu quin ei tege hywe hedhelme/ se poishakatan/ ia tuleen heiteten.
Matt 3:11 Mine tosin castan teite wedhellä parannoxeen/ Mutta se/ ioca minu' ielkin tuleua ombi/ se wäkewembi minua on/ ionga en ole mine keluoline' kengi candama'/ Sen pite teite pyhel He'gel/ ia tulella castama'.
Matt 3:12 Jonga wiskin on henen kädhesens/ ia hene' pite luga's percama'/ ia hene' pite nisuns aittaans cocoma'/ Mutta rwmenet/ pite henen ijancaikises tules poltaman."

Iankaikkinen tuli on se mikä saa kompostinkin lämpimäksi - tietää kyllä jokainen, oka sellaista kokoaa:cautious:



No nuohan rwmenet tuntee muinaismuijatkin: ruumenia on Suomessakin laitettu patjan sisälle ym. PUIMAJÄTETTÄ tulee puinakoneen alle, kun jyvät on erotettu akanoista. Ei tosiaan ole tärkeinkään taito päässyt tuosta seulasta läpi:devil:
Ukko ihmetteli eilen, kun maha on kadonnut ihan itsestään... No, leivän ostaminen vaihdettiin munakkaisiin jo keväällä - mut sanopas se nyt:ROFLMAO:;)
Köh tota mitäs kun kuitenkin kehotetaan nisut kokoamaan aittaan?

Vakavasti puhuttuna: ko. tekstinpätkässä on kyse vertauskuvista, joilla ei ole mitään tekemistä karppaamisen kanssa. Se on ihan yksi ja sama laihtumisnäkökulmasta, mistä ne kalorit tulee. Jos kuluttaa enemmän kuin saa ravinnosta energiaa, laihtuu.
 
p@ula
Wiscins tarkoittaa siinä vanhassa kielessä varmaankin sitä kauhaa, millä on heitetty jyviä ilmaan, kun on erotettu hyvät ja huonommat jyvät erilleen. Aitta tuskin on ollut sellainen, mikä kuva meillä on ollut Koiramäen talosta... Joku suoja on tietysti täytynyt olla tuolloinkin, mutta nuo sanat on alunperin kirjoitettu ihan muualla. Mut kuten olen sanonut, jokainen muokatkoon (tai on muokannut?) niitä sopivikseen;-)

http://kirlah-kielet.blogspot.fi/2008/03/mist-sanat-ovat-suomen-kieleen-tulleet.html

Alkoholin valmistus on aloitettu varmaan ... enpä tiedä, milloin, mutta siihen oli hyvä ohjelma vasta, saksalaisten "puhtauslaki" -haulla varmaan löytyy lisää;-)
 
p@ula
Köh tota mitäs kun kuitenkin kehotetaan nisut kokoamaan aittaan?

Vakavasti puhuttuna: ko. tekstinpätkässä on kyse vertauskuvista, joilla ei ole mitään tekemistä karppaamisen kanssa. Se on ihan yksi ja sama laihtumisnäkökulmasta, mistä ne kalorit tulee. Jos kuluttaa enemmän kuin saa ravinnosta energiaa, laihtuu.
En ala tuosta kinastelemaan. Jos ei saa tarpeeksi rasvaa, ei se minnekään liukenekaan. Mikis muuten kukaan ei puhu enää rasvaimusta? Onko se jokapäiväistä jonkun elämässä vai kielletty kokonaan?

Mun kotona ei ole koskaan puhuttu nisuista, vaan pullasta:)

http://kirlahblog.blogspot.fi/2011/05/kun-nain-ensi-kerran.html
Kiitos Kirlahille selvennyksistä!
 
vierailija
5.11.2015 Rakel nyt televisiossa ja kilot näyttää melkein kaikki tulleet takaisin. Voi pahus....
No niin: kumpi on syy ja kumpi seuraus? Johtuuko lihominen lonkan hajoamisesta (liiallisesta liikunnasta), vai hajosiko lonkka lihavuudesta (hän oli tuolloin laiha kun hajosi)?

Ihmiset ovat niin pässejä, että heihin uppoaa kaikenlainen epätieteellinen (tai tieteelliseksi naamioitu) paska! Olisi hyvä, jos ihmiset alkaisivat oikeasti opiskelemaan asioita, eikä roiku jossain vitun forumeilla....
 
vierailija
Ei liikunnalla hallita painoa vaan RUUALLA. Itse olen sairastellut monta kuukautta enkä voi vielä urheilla, silti olen jopa laihtunut sillä en mätä herkkuja kaksin käsin sohvalla. Annoskokoja toki pitää pienentää kun kulutus pienenee.

Metsään menee jos laihduttamista pitää kuurina eikä tee pysyvää elämäntapamuutosta. Itse olen löytänyt sellaisen elämäntavan jolla en liho sitten millään ja voin hyvillä mielin herkutella kerran viikossa lihomatta. Liian tiukka ruokavalio epäonnistuu useimmiten.
Just näin! Liikunta ei laihduta vaan ruokavalion muutoksella saadaan laihtumista aikaan. Raakelin on kestettävä kritiikki koska tuotteisti laihtumisensa ja sai siitä kasan rahaa.
 
vierailija
Nivelrikko kehittyy pitkän ajan kuluessa ja sille tietenkin altistaa ylipaino. Raakel oli morbidisti obeesi varmaan ainakin parikymmentä vuotta, joten lonkkanivel on saanut kantaa aika lailla ylimääräistä kuormaa ja sitten jos siinä on ollut jotain synnynnäistä häikkää muutenkin niin on selvää että seurauksena on nivelrikko.
 
vierailija
Itseäni naurattaa näiden julkkisten hokkus-pokkus laihdutusjutut. Ensin laihduttavat suurella kohulla, mukana ravitsemusasiantuntijat, kuntoiluasiantuntijat, lääkärit...eli tietoa, jo ilman lukemistakin, oli tarjolla hälle hurumykke. Kirjotetaan kirjoja valtavalla myyntijulkisuudella, kuinka nyt on tietoa, osaamista, kokemusta elämän kuntoon laittamisesta, ja uskoa levitetään suurella taloudellisella hyödyllä eteenpäin. Luentoja, haastatteluja, lehtijuttuja...

Sitten tapahtuu ihan normaaliin elämään, vuosien myötä, useimmille meille, tuttuja takapakkeja kroppa prakaa, tulee sairaus, leikkaus, elämässä muita kolahduksia, surua, työ-talousongelmia...jo yksi teki em julkkikselle totaalisen lässähtämisen. Ei tuo määrä kiloja tule päivässä, viikossa, ei edes kuukaudessa. Jos olisi käyttänyt sitä kirjottamaansa tietoa, yhteyksiä asiantuntijoihininsa hyödykseen tilanne vois olla toinen.

Totuus Raksun rempasta, on liian yksinkertainen, elämänmuutoksen ainut oljenkorsi oli fyysisen aktiivisuuden, liikunnan, lisäys, joka ei olis mitenkään kantanut, kenenkään muunkaan kohdalla, paljon tän pidempään. Muutos orvien välissä vaatii aikaa, fyysinen muutos tapahduttava hitaammin. Laihdutus alkaa-loppuu aina ruokaan ! Laihduttaminen ei auta, on keskityttävä joka päiväiseen ruokailuun, ei liikuntaan, vaan tavaraan jota suuhunsa poimii. Joka päiväinen ruokailu kestää koko elämän, laihdutus-ajattelu etäännyttää todellisesta elämästä, oikotietä ei ole onneen !

t. 50 kg pois vuosien aikana syömällä ruokaa:)
 
vierailija
Itseäni naurattaa näiden julkkisten hokkus-pokkus laihdutusjutut. Ensin laihduttavat suurella kohulla, mukana ravitsemusasiantuntijat, kuntoiluasiantuntijat, lääkärit...eli tietoa, jo ilman lukemistakin, oli tarjolla hälle hurumykke. Kirjotetaan kirjoja valtavalla myyntijulkisuudella, kuinka nyt on tietoa, osaamista, kokemusta elämän kuntoon laittamisesta, ja uskoa levitetään suurella taloudellisella hyödyllä eteenpäin. Luentoja, haastatteluja, lehtijuttuja...

Sitten tapahtuu ihan normaaliin elämään, vuosien myötä, useimmille meille, tuttuja takapakkeja kroppa prakaa, tulee sairaus, leikkaus, elämässä muita kolahduksia, surua, työ-talousongelmia...jo yksi teki em julkkikselle totaalisen lässähtämisen. Ei tuo määrä kiloja tule päivässä, viikossa, ei edes kuukaudessa. Jos olisi käyttänyt sitä kirjottamaansa tietoa, yhteyksiä asiantuntijoihininsa hyödykseen tilanne vois olla toinen.

Totuus Raksun rempasta, on liian yksinkertainen, elämänmuutoksen ainut oljenkorsi oli fyysisen aktiivisuuden, liikunnan, lisäys, joka ei olis mitenkään kantanut, kenenkään muunkaan kohdalla, paljon tän pidempään. Muutos orvien välissä vaatii aikaa, fyysinen muutos tapahduttava hitaammin. Laihdutus alkaa-loppuu aina ruokaan ! Laihduttaminen ei auta, on keskityttävä joka päiväiseen ruokailuun, ei liikuntaan, vaan tavaraan jota suuhunsa poimii. Joka päiväinen ruokailu kestää koko elämän, laihdutus-ajattelu etäännyttää todellisesta elämästä, oikotietä ei ole onneen !

t. 50 kg pois vuosien aikana syömällä ruokaa:)
Tää on niin totta. Ja tätä vaan televisio syytää jos jonkinlaisena superdietti ohjelmana. Vituttaa tuo ihmisten kusetus. KUKAAN ei jaksa joka vitun aamu pompata aamu aerobiselle läpi koko elämän- Tai kulutttaa tunteja punttisalilla, muun perheen kustannuksella.

Kaikki lähtee ruuasta. Itse valitettavasti jojoilen jonkin verran. Eli minulla työ vielä pahasti kesken. Olen lohtusyöppö ja siihen ei paljoa maratoonit auta - koetan kuitenkin olla itselleni armollinen, ja uskon että löydän oman tieni yrityksen ja erehdyksen kauttta. Tiedän paljon terveellisestä ruuasta ja haluaisin noudattaa hyvää ruokavaliota, mutta sisäitystyö on edelleen kesken. Muutenkin olen kulinaristi, tykkään hyvästä ruuasta. Hyvä ruoka tarkoittaa minulle tosin muuta kuin rasvassa uppopaistettua höttöä ym ym. Siksikin nuo television dietit nyppii. Jos mun tarttee elämäni perustaa rahkan varaan niin voi v-**u. Ruokavalio on noissa todella ykspuolinen, eikä mikään kulinaristinen nautinto.
 
vierailija
Tuossa muutama ajattelunaihetta sisältävä artikkeli, vääntämään päänasetuksia järkevään asentoon, jotta loppuelämäsi voisi alkaa onnellisena ilman laihdutuksen aiheuttamaa vääristymää ajatusmaailmaasi:)

http://yle.fi/uutiset/laihduttaminen_vaatii_syomista_-_lenkilla_ei_laihdu/7008393

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/miksei_liikunta_laihduta_

http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/raju-raakki-ei-laihduta-tutkimus-kehomme-sopeutuu-runsaaseen-liikuntaan-kuluttamalla-vahemman-kaloreita-6250348
 
vierailija
No, ehkä Raakel vielä saa ne takaisin tulleet muutaman kilon pudotettua pois..jos haluaa. Hän on hyvä noinkin. Hänen kannalta on sääli, että painonpudotuksesta tuli niin julkista. Raakel ei saa lihoa tai laihtua rauhassa. Kaikkeen pitää löytyä jokin selitys. Muutenkin paino on ihmisen oma asia, ja on todella moukkamaista sanoa toiselle, että olet lihonut tms.
Muutenkin nämä hyper Super dietti ohjelmat..niin hohhoijaa :) Ihan kauheeta katsoa miten sokeririippuvaisia ihmisiä "hoidetaan". Ei mikään ihme, että erään dietti ohjelman laihduttajat ovat saaneet kiloja takaisin.
 
vierailija
Tää on niin totta. Ja tätä vaan televisio syytää jos jonkinlaisena superdietti ohjelmana. Vituttaa tuo ihmisten kusetus. KUKAAN ei jaksa joka vitun aamu pompata aamu aerobiselle läpi koko elämän- Tai kulutttaa tunteja punttisalilla, muun perheen kustannuksella.

Kaikki lähtee ruuasta. Itse valitettavasti jojoilen jonkin verran. Eli minulla työ vielä pahasti kesken. Olen lohtusyöppö ja siihen ei paljoa maratoonit auta - koetan kuitenkin olla itselleni armollinen, ja uskon että löydän oman tieni yrityksen ja erehdyksen kauttta. Tiedän paljon terveellisestä ruuasta ja haluaisin noudattaa hyvää ruokavaliota, mutta sisäitystyö on edelleen kesken. Muutenkin olen kulinaristi, tykkään hyvästä ruuasta. Hyvä ruoka tarkoittaa minulle tosin muuta kuin rasvassa uppopaistettua höttöä ym ym. Siksikin nuo television dietit nyppii. Jos mun tarttee elämäni perustaa rahkan varaan niin voi v-**u. Ruokavalio on noissa todella ykspuolinen, eikä mikään kulinaristinen nautinto.
Tämä olisi voinut olla mun näppikseltä. Itse olen pikkuhiljaa kehittänyt itselleni sellaista tapaa syödä, jolla en lihoisi tai laihtuisi. Minulla ei ole ihannepainooni kuin 7 kiloa laihdutettavaa ja kun prosessoin tässä koko ajan mitä ja miten minun on tehtävä sen jälkeen jotta kilot eivät tulisi takaisin. En todellakaan aio hullun lailla liikkua joka päivä, se ei ole realistista eikä mahdollista pidemmän päälle kuten on monessa tapauksessa nähty, jos syömistä ei opi kilot tulevat takaisin. Liikun kyllä 5 kertaa viikossa (n. 1 tunti hikiliikuntaa kerrallaan) + hyötyliikunta työmatkalla mutta loppu on panostusta ruokavalioon ja annoskokoihin. En todellakaan halua mättää rahkaa päivästä toiseen loppuikäni vaan haluan onnistua syömään kohtuudella herkullista monipuolista ruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: -tibis
Tämä olisi voinut olla mun näppikseltä. Itse olen pikkuhiljaa kehittänyt itselleni sellaista tapaa syödä, jolla en lihoisi tai laihtuisi. Minulla ei ole ihannepainooni kuin 7 kiloa laihdutettavaa ja kun prosessoin tässä koko ajan mitä ja miten minun on tehtävä sen jälkeen jotta kilot eivät tulisi takaisin. En todellakaan aio hullun lailla liikkua joka päivä, se ei ole realistista eikä mahdollista pidemmän päälle kuten on monessa tapauksessa nähty, jos syömistä ei opi kilot tulevat takaisin. Liikun kyllä 5 kertaa viikossa (n. 1 tunti hikiliikuntaa kerrallaan) + hyötyliikunta työmatkalla mutta loppu on panostusta ruokavalioon ja annoskokoihin. En todellakaan halua mättää rahkaa päivästä toiseen loppuikäni vaan haluan onnistua syömään kohtuudella herkullista monipuolista ruokaa.
Samalla idealla täällä laihtumassa. Hitaasti mutta varmasti. Ja pysyvästi.
 
vierailija
Minun mielipiteeni on, että pelkkä liikunta ei laihduta tai pelkkä ruokavalio (dieetit) ei välttämättä laihduta, jos ihminen ei ole todella ylipainoinen. Tai jos kitudieetti laihduttaakin - oletko tyytyväinen siihen, että olet taas kerran saanut karistettua pari kiloa lihasta ja näivetettyä kroppaasi?

Tasapainoinen elämäntapa laihduttaa. Tässä huomioidaan uni, ravitsemus (ruoan laatu) + kehoa tukevat lisäravinteet ja liikunta. Kaikki nämä osa-alueet vaikuttavat hormonitoimintaan ( -> aineenvaihduntaan) ja mieleen, eli niihin tärkeimpiin tekijöihin, joilla saavutetaan kehon kokonaisvaltainen tasapainotila, jolloin kehon normaalipainon saavuttaminen on mahdollista. Ainaisella suorittamisella, laihduttamisella ja diettaamisella voi saada kehonsa lopulta tilaan, jossa miinuskaloreilla paino ei vain yksinkertaisesti putoa ja jokainen "ylimääräinen" suupala tuntuu näkyvän puntarissa. Tässä tilassa kroppa rekisteröi ruoan puutteen nälänhädäksi, jolloin kaikki ylimääräinen energia on samantien varastoitava rasvaksi, jotta kitukauden yli selvittäisiin. Been there, done that.

Itse olen päässyt kiinni tähän tasapainoiseen elämäntapaan tutustumalla aiheeseen itsenäisesti ja lopulta hankkimalla henkilökohtaisen valmentajan. Takana siis monen vuoden rankoilla dieteillä kärvistely yhdistettynä hurjaan treeni määrään ja joiden ohella on tietenkin täytynyt opiskella ja käydä töissä.. Lopputuloksena kuukautisten pois jääminen ja lopulta kehon ja pääkopan käsittämätön stressitila, joka johti psykoosiin. Ja sitä unelma kroppaa en muuten koskaan saavuttanut. Olin tietysti laiha, mutten tyytyväinen. Noh, kaikille ei tietenkään käy yhtä dramaattisesti, mutta jääräpäisten ihmisten (kuten minä) täytyy todella ottaa pohjakosketusta ymmärtääkseen, että ehkei se ikuinen laihduttaminen, ruoka-aineiden karsiminen ja itsensä ruoskiminen toimi. Nyt syön enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan, liikun säännöllisesti, mutta huomioiden lepopäivät. Keho kiittää ja sairastelun aikana kerääntyneet 10 kiloa ovat karisemaan päin.. lisäksi lihakset ja voimat ovat kasvamaan päin. Olen onnellinen. Näen vartalossa muutoksia, joita olen aina toivonut. Vihdoin tuntuu, ettei ruoka ole enää viholliseni ja saan syödä normaalisti.

Kirjoitin tekstini sinulle, joka nostaa käden pystyyn, kun tiedusteltaisiin ikuista laihduttajaa, joka ei koskaan saavuta tavoitettaan. Vaikka itse olet ylpeä saavutuksistasi, kun olet taas pärjännyt pitkän työpäivän syömällä pelkän rahkan tai hedelmän, haluaisin kertoa sinulle, että löytyy myös toinen tapa olla ja elää, saada se unelmakroppa. Syö säännöllisesti, järkeviä annoksia, puhdasta "perus"ruokaa, suhtaudu viljojen ja maidon tarpeellisuuteen kriittisesti sinun ruokavaliossasi, juo vettä, muista lepo, nuku tarpeeksi.
 
vierailija
Rakel on tyyppiesimerkki siitä miten rikkoo itsensä reikäpäisellä liikunnalla. Hänen alamäksenä alkoi siitä, kun liikunnasta tulleet stressihormonit aiheuttivat ongelmia, aiheuttaen homeostaasin pettämisen monella eri osa-alueella. Tästä on nyt noin vuosi, kun näin tapahtui. Nivelpintojen kuluminenkin viittaa vääränlaiseen liikuntaan, eli vääriin nivelen asentoihin.

Tulemme näkemään hyvin paljon Rakelin kaltaisia ihmisiä, jotka uskovat, että dieetti ja liikunta ovat avain onneen. Näin asianlaita ei valitettavasti ole. Laihdutus on myös varma tie lihomiseen, sen todistaa ne yli 95% epäonnistuneista (vaikka mantra "syö vähemmän ja liiku enemmän on ollu tiedossa jo vuosikymmeniä).

Moderni ihminen hakee elämäänsä tasapainoa, rauhaa, ja opiskelee samalla miten mikrobiomi, neurologia, metabolia ja endokrinologia toimivat yhteen -> psykofyysinen kokonaisuus. Sieltä voi hyvinkin löytyä ratkaisu lilhavuusongelmaan, kun elämä on tasapainossa, ruokavalio ihmisen genetiikalle ja sisällämme asustaville bakteereille sopivaa.
Olisipa Rakel tiennyt tämän ennen kuin rääkkäsi itsensä rammaksi.
 
vierailija
Tänä aamuna telkussa Raakel aivan yhtä lihava kuin ennen "Raxun remppaa". Apu-blogissaan esittelee 20 kilon takaisia kuvia tuoreina, jauhaa treeneistäön itsepetoksen heleällä rintaäänellä. Surullista.
 
vierailija
Tänä aamuna telkussa Raakel aivan yhtä lihava kuin ennen "Raxun remppaa". Apu-blogissaan esittelee 20 kilon takaisia kuvia tuoreina, jauhaa treeneistäön itsepetoksen heleällä rintaäänellä. Surullista.
 
vierailija
Liikunnalla ei pysty enää vaihdevuosissa laihduttamaan, koska energiansaannin pitää olla tasapainossa, jotta pysyy kilot kurissa ja kovalla liikkumisella ravinnontarve lisääntyy eikä voi liikkua niin paljoa, jos käy vielä töissä, jossa on oltava paikoillaan. Nuorempana onnistuu kyllä, mutta hormonitoiminta muuttuu ikääntyessä. Sitä voi jokainen kokeilla ; laske kalorit normaalin syömisen aikana ja laske, paljonko joudut liikkumaan kuluttaaksesi ne. Se on monta tuntia päivässä, eikä siihen pysty kuin harva, muutakin pitää ehtiä tekemään, joten ruokavalio on kyllä kaiken a ja o. Jos tuloksia odottaa suht nopeasti, syömistä joutuu karsia reippaasti.
 
Car ceeta
Olen pannut aiemmikin merkille mut nyt tänä aamuna tuossa Studio 55:ssä niin voi hyvänen aika. Alkanut käyttämään kaapuja ja peittäviä vaatteita. Kohta taas 200 kiloinen. Mut niinhän Raakel mun mielestä joskus blogissaan kirjoitti et on ruoka-addikti ja kun ahminta jää päälle niin se kans jää. Mietin vaan et mitä hänelle jäi tuosta laihdutuksesta kun sai kymmeniä kiloja pois? 25v. vanhentunut naama ja lihoo koko ajan uudestaan takaisin.. aijai..
Niillä taitaa olla kova kisa Kaija koon kanssa kummasta tulee ensin 250 kg painava

Koolla on mennyt varmaan puoli kilometriä hamekangasta siihen itsenäisyyspäivän läskejä peittävään kaapuun
 

Yhteistyössä