Raakel Lignell lihonut takaisin

  • Viestiketjun aloittaja Millie..
  • Ensimmäinen viesti
nooh.....
Alkuperäinen kirjoittaja järki hoi;30684518:
Ei pahalla mutta kuulostat laihalta ihmiseltä, jolla on lievä lihomisfobia. 4 kiloa muutamassa kuukaudessa, voi herran jestas, onpa järkyttävää. :D

Sinä et sitten koskaan voi syödä enää irtsareita niin kuin haluat, vaan pysyttelet sitten loppuelämäsi niissä muutamassa.

Veikkaan että olet joku 50kg vinkuheinä joka itkee taas ihan turhasta.
Olipas typerä kommentti. Veikkaan, että olet reippaasti ylipainoinen.

Neljä kiloa muutamassa kuukaudessa on aika paljon (etenkin normaalipainoisella tai hoikalla ihmisellä). Jos lihomisen antaa vain jatkua samaan tahtiin, vuodessa niitä ekstrakiloja on helposti kertynyt jo yli 10. Fiksut ihmiset puuttuvat lihomiseen mahdollisimman nopeasti ja reagoivat jo muutaman kilon painonnousuun (eivät vasta sitten, kun ylikiloja on tullut kymmeniä). On paljon helpompaaa laihduttaa pari kiloa kuin 30.

On ihmisiä, jotka haluavat pysyä normaalissa painossa tai jopa hoikkina, ja he usein tarkkailevat syömisiään jonkin verran. Harvat voivat syödä ihan mitä tahansa ihan milloin tahansa, koska ruoalla ja ruokamäärillä on merkitystä painoon, terveyteen ja ulkonäköön. Tuliko tämä kaikki jotenkin yllätyksenä sinulle?

Ja tuosta Raakelista vielä. Hänellähän on kauniit kasvot, ja hänen ulkonäköään on kehuttu jopa silloin, kun hän oli sairaalloisen ylipainoinen. Olen usein kuitenkin miettinyt, että jos Raakel näyttäisi samalta kuin tavalliset pulliaiset ja olisi kasvoista vähemmän kaunis, kehuttaisiinko häntä yhtä paljon myös ylipainoisena? Olisiko joku pallinaamakin yhtä "hehkuva ja uhkea" 120 - 180 kilon painossa? Tuskinpa vain.
 
"emi"
Katsoin samaa aamulla. Harmi varmaan 20-30 kg tullut takaisin. Oli hyvässä kunnossa silloin TTK aikoihin. Voi hitsi ko olisi onnistunu pitämään painon kurissa, kohta on taas puolisataa kiloa tiputettavana.
 
"..."
No, ehkä Raakel vielä saa ne takaisin tulleet muutaman kilon pudotettua pois..jos haluaa. Hän on hyvä noinkin. Hänen kannalta on sääli, että painonpudotuksesta tuli niin julkista. Raakel ei saa lihoa tai laihtua rauhassa. Kaikkeen pitää löytyä jokin selitys. Muutenkin paino on ihmisen oma asia, ja on todella moukkamaista sanoa toiselle, että olet lihonut tms.
Muutenkin nämä hyper Super dietti ohjelmat..niin hohhoijaa :) Ihan kauheeta katsoa miten sokeririippuvaisia ihmisiä "hoidetaan". Ei mikään ihme, että erään dietti ohjelman laihduttajat ovat saaneet kiloja takaisin.
 
jopopopo
On kyllä ikävää ettå paino on noussut noin paljon, tuntuu varmasti ikävältä olla esillä kun on ns. tuotteistanut laihdutuksensa. Mutta sitä saa mitä tilaa, varmasti on nielellään ollut esillä laihtumishypen aikaan ja rahastanut rempallaan. Nyt on sitten kestettävä julkisen repsahduksen seuraukset. :(
 
"hmmm"
Raakel ei voi enää liikkua samalla tavalla kun aiemmin laihduttaessaan. Hänellä on todettu paha nivelrikko alaraajoissa josta johtuen liikunta on jäänyt vähemmälle. Eli en kyllä lähtisi häntä tuomitsemaan heti takaisin tulleista kiloista.
Ei liikunnalla hallita painoa vaan RUUALLA. Itse olen sairastellut monta kuukautta enkä voi vielä urheilla, silti olen jopa laihtunut sillä en mätä herkkuja kaksin käsin sohvalla. Annoskokoja toki pitää pienentää kun kulutus pienenee.

Metsään menee jos laihduttamista pitää kuurina eikä tee pysyvää elämäntapamuutosta. Itse olen löytänyt sellaisen elämäntavan jolla en liho sitten millään ja voin hyvillä mielin herkutella kerran viikossa lihomatta. Liian tiukka ruokavalio epäonnistuu useimmiten.
 
plkoilm
Minusta ruan määrä ja laatu on paras tapa laihtua. Olen ollut lapsesta lähtien noin 10 kg ylipainoinen. Opiskelun päätteeksi päätin karistaa kilot. Onnistuinkin mutta siinä pysyminen oli työtä. Olin työtön jotenka liikuin ihan oikeasti 3-4 tuntia päivässä, juoksia aamulla 10 kilometriä, pyöräilin 40 kilometriä ja saatoin vielä luistella 15 kilometriä että sain pidettyä painon kurissa. Kaikkihan sen tietää ettei tuollaisesta tule mitään niinpä repsahdin siitä oksentelu kierteesdeen. Lopulta ammattiauttajien kautta pääsin tasapainoon enkä enää ollut fanaattinen puntarilla seisoja. Pysyinkin normaalissa painossa vuosia siihen asti kun tulin raskaaksi "mummoiässä" ja sitten se painon nousu oli ihan hallitsemattomissa. Painoa tuli kuudessa kuukaudesssa + 30 kg.
Nyt sitten olen pudottamassa raskauskiloja ja teen sen rualla ja aion ottaa myöhöisemmässä vaiheessa liikunnan mukaan sellaisessa muodossa että sitä jaksaa sitten loppu iän.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja järki hoi;30684518:
Ei pahalla mutta kuulostat laihalta ihmiseltä, jolla on lievä lihomisfobia. 4 kiloa muutamassa kuukaudessa, voi herran jestas, onpa järkyttävää. :D

Sinä et sitten koskaan voi syödä enää irtsareita niin kuin haluat, vaan pysyttelet sitten loppuelämäsi niissä muutamassa.

Veikkaan että olet joku 50kg vinkuheinä joka itkee taas ihan turhasta.
Tää jaksaa aina ihmetyttää, että on ihan ok sanoa hoikkaa ihmistä esim. vinkuheinäksi, mutta läskiä ei saa sanoa läskiksi. 4kg parissa kuukaudessa on ihan hirmuinen painonnousu suhteessa vaikka siihen 50kg lähtöpainoon. Ja ne 4kg on huomattavasti helpompi pudottaa kuin ne 40, jotka tota vauhtia tulee aika nopeasti.
 
"pläski"
[QUOTE="Jenis";30685678]Tää jaksaa aina ihmetyttää, että on ihan ok sanoa hoikkaa ihmistä esim. vinkuheinäksi, mutta läskiä ei saa sanoa läskiksi. 4kg parissa kuukaudessa on ihan hirmuinen painonnousu suhteessa vaikka siihen 50kg lähtöpainoon. Ja ne 4kg on huomattavasti helpompi pudottaa kuin ne 40, jotka tota vauhtia tulee aika nopeasti.[/QUOTE]

Jos itsekin olisin aikoinani ollut viisas, olisin puuttunut heti niihin muutamiin kiloihin enkä vaan hypännyt vaa'alta olankohautuksella... Nyt onkin sitten enempi pudotettavaa eikä se ole ollenkaan niin helppoa kuin niiden "kerääminen". V***taa oma tyhmyys ja saamattomuus :headwall:

Raksu antoi hurjasti julkisuutta omalle muutokselleen, harmi ettei muutos ollut pysyvä ja tietenkin sekin saa julkisuutta.
 
lihonut
Alkuperäinen kirjoittaja järki hoi;30684518:
Ei pahalla mutta kuulostat laihalta ihmiseltä, jolla on lievä lihomisfobia. 4 kiloa muutamassa kuukaudessa, voi herran jestas, onpa järkyttävää. :D

Sinä et sitten koskaan voi syödä enää irtsareita niin kuin haluat, vaan pysyttelet sitten loppuelämäsi niissä muutamassa.

Veikkaan että olet joku 50kg vinkuheinä joka itkee taas ihan turhasta.
Minä alan olla normaalipainon ylärajalla. Totta kai minä pelkään lihomista, kuka nyt varsinaisesti haluaa olla lihava? Minä en tosiaankaan anna itseni lihoa enempää.

Se on vain hyväksyttävä, että en voi syödä enää niin paljon kuin haluaisin. Jos pitää valita normaalipaino ja ruuan määrän rajoittaminen tai ylipaino ja mielin määrin mättäminen, niin eipä ole vaikea valita.

Minä en ihan ymmärrä, että missä vaiheessa siitä lihomisesta sinun mielestä saisi huolestua. Kun oli paino noussut 10 kiloa? 15 kiloa?
 
Niin...
Ihmiset ihan onnessaan taas kun joku lihoo takasin.

Minusta pysyvä painonhallinta on mahdollinen vain jos unohtaa ne liikunta jutut, jossain vaiheessa tulee kuitenkin joku paikka poksahtaa ja siinä sitä sitten ollaan.

Itse en liiku pätkääkään, vaan laihdun ruokavaliota muuttamalla. Eli syön ihan normaalisti, 5 kertaa päivässä terveellisesti. Liikuntaa en pysty harrastamaan jalkojeni takia. Toki voin käsiä heilutella. Mutta mua kyllä huvittaa kaikki television tehodieettiohjelmat, 200kiloiset pannaan juoksemaan ja pomppimaan kuin jotkút ikänsä urheilleet urheiluhullut, eihän sellasta kukaan kestä, kun ohjelma loppuu niin kilot tulevat takaisin.

Enkäö ymmärrä mikä siinä urheilemisessa muutenkaan viehättää, päivät pitkät hampaat irvessä hikoillaan, itse mieluummin keskityn enemmän asioihin joita tehdään päällä, luovuuteen ja muuhun kivaan. Kehon kanssa äheltäminen on ihan yliarvbostettua. Tai no tietty se luovuuskion kumpuaa aivoista jotka on osa kehoa, mutta tajusitte varmaan pointin.

ps. Muistakaa että kerran viikossa saa ja PITÄÄ herkutella ja vetää mitä haluaa napaansa.
Nimenomaan ruokavaliota muuttamalla laihtuu. Jos ei normaalisti liiku päivittäin, toki liikuntaakin pitää lisätä. Itse olen liikkeellä jalkojen päällä koko päivän ja työmatkat myös. Ei se laihduta, vaan herkkujen pois jättäminen ja tietysti jos syö normaaliruokaa liikaa, pitää pienentää annoskokoja, lisätä vihanneksia jne.
 
"..."
Itse en ole koskaan tajunnut, miten ihmiset hairahtavat noihin dietteihin ja jaksavat kytätä ruuan ravintoarvoja ja miettiä tarkkaan, mitä sinne suuhun voi laittaa ja mitä ei.
Kaiken A ja O on liikunta. Ja nimen omaan säännöllinen liikunta. Kun vähintään kuutena päivänä liikkuu kunnolla, voi syödä mitä haluaa. Eikä sen liikunnan tarvitse olka mutään hikisellä salilla puurtamista, vaan esim. pyöräilee työmatkat, käy reippailla hölkkä/kävelylenkeillä, uimassa yms.
 
kokemus täälläkin
[QUOTE="memmi";30683856]Niinpä. Ja kun tuolla taustalla on vahva tarve myydä tuotteita - joita normaali ihminen ei tartte.

Painon hallinta on hirmuisen yksilöllistä. Oikeat tulokset tulee siitä että ensinnä koulii aivot kuosiin. Tai ainakin ottaa selvää mikä on se oma syy ylipainolle. Mä olin pitkään jojoilia. Kaikenmaailman kuurit on tutut. Mikään ei toiminut. Kaikissa se vika että sitä ei ole voinut jouheasti yhdistää elämään jota elän. Puolivuotta-vuosi, senkin jaksaa laihdutuksen "hankaloittamaa" arkea ja sitä voi jopa luulla muuttuneeks elämäntavaksi. Mutta jos kaikki on rakennettu sinulle sopimattoman "ohjelman" ympärille?

Itsellä pysyvä tulos tuli siitä että aloinkin miettiä mikä oikeasti herkuttelun ja ylensyönnin taustalla oli. Samoin liikkumattomuuden Se maailma on varmaan kaikilla erilainen. Sieltä lähti rakentumaan elämänmuutos jonka tavoite oli juurikin elämän muutos. EI ULKONÄKÖ, mikä on ehkä maailman lyhyimmälle kantava motivaattori. Näin ainakin mulla (enhän muutoin olisi jojoillut). Mä löysin omat tavat liikkua, oman tavan syödä, sellaista mikä minulle maistuu ja josta tulee hyvä olo. Ja sitten vielä löysin armollisuuden itseäni kohtaan. Kun "laihduttaminen" alkoikin tuntua hyvältä. Ei kärsimykseltä, ei kompromisseilta, ei pakolta => tapahtui muutos.

Voiko joku sanoa että nauttii siitä et syä rahkaa 2 krt päivässä vuosia? Tai että herää joka hiivatin aamu klo 5 lenkille? Mitäs jos nautinto tulisikin siitä että valmistaa itse ruuan, vaihdellen (tykkään kyllä rahkasta, mutta en jokapäivä söisi). Tai jos liikunta tuntuukin paremmalta illalla? Jos voimarääkin sijaan nautiikin joogasta?

Paino ei tipu nopeaa. Mutta se tippuu. Ja pysyy. Harmittaa Raakelin puolesta, ei siksi että tarttisi olla laiha, vaan siksi että joutuu julkisuudessa "suurennuslasin" alle painostaa =(.[/QUOTE]

Tämä on erittäin hyvä kirjoitus. Nimenomaan se itselle sopiva tie täytyy löytää. Minä olen normaalipainon sisällä jojoillut (korkeimmillaan jopa 10kg normaalipainon ylärajoilta alarajoille) ja motivaattori onkin juuri ollut ulkonäkö. Vasta viime vuosina painoni on vihdoin pysynyt kultaisella keskitiellä ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Olen aina liikkunut joten se ei ollut ongelma mutta syömisiä en aina ole osannut rajoittaa. Nyt olen kuitenkin oppinut syömään hyvin suurimman osan aikaa jolloin jää tilaa herkuttelullekin. Nimenomaan se toimii että syö sitä mistä tykkää eikä orjallisesti noudata jotain "dieettiä" jossa pitäisi juurikin rahkaa yms syödä joka päivä. Liikun kohtuullisesti mutta en todellakaan joka päivä (kuten joskus laihdutuspyrkimyksissäni) sillä sehän ei sitten jatku kuitenkaan lopun ikää kun ei vaan jaksa töitten, sosiaalisen elämän ja harrastusten keskellä. Niinpä ne kilot on sitten aina tulleet takaisin. Toivon että olen vihdoin löytäny loppuelämän kannalta hyvän tasapainon ja jojoilukierre olisi viimein ohi.
 
"tilulilu"
Mitä helvettiä teille kuuluu yhtään kenenkään lihominen tai laihtuminen?
Ei varmaan mitään, mutta jos ihminen kovalla metelillä tulee julkisuuteen laihtumisellaan, voi varautua siihen, että uudelleen lihominen huomioidaan kyllä myös helposti.

Kyllä se vaan niin on, ettei kukaan määräänsä enemmän liikkua jaksa, puhumattakaan, että tulee sairauksia. Kyllä hoikkuuden salaisuus on se oikeanlainen syöminen, olkoon se sitten karppaamista tai muuta. Ateriankorvikkeet on saatanasta!
 
"pirkko"
Raxu aloitti omien puheidensa mukaan Heikkilän oheiden innoittamana, muutti ohjeita ja loi oman Raakel-dietiin, joka ei sitten ehkä toiminutkaan? Kiloja näyttää kertyvät ja usallan epäillä entisenähimoliikkujana, että himoliikunta lisää ruokahaluja ja -himoja... TV on armoton....
 
"kulkuri"
jossain näiden kahden välimaastossa ollaan?
Voi Raxu, miks menit muuttamaan Heikkilän toimivan dieetin Raakelin dieetiksi...

http://im.mtv.fi/image/1165948/landscape16_9/1024/576/a30b16e0d7c89016c49dc00c3a8a8566/sX/1529557.jpg
 
vierailija
Liikunnalla ei pysty enää vaihdevuosissa laihduttamaan, koska energiansaannin pitää olla tasapainossa, jotta pysyy kilot kurissa ja kovalla liikkumisella ravinnontarve lisääntyy eikä voi liikkua niin paljoa, jos käy vielä töissä, jossa on oltava paikoillaan. Nuorempana onnistuu kyllä, mutta hormonitoiminta muuttuu ikääntyessä. Sitä voi jokainen kokeilla ; laske kalorit normaalin syömisen aikana ja laske, paljonko joudut liikkumaan kuluttaaksesi ne. Se on monta tuntia päivässä, eikä siihen pysty kuin harva, muutakin pitää ehtiä tekemään, joten ruokavalio on kyllä kaiken a ja o. Jos tuloksia odottaa suht nopeasti, syömistä joutuu karsia reippaasti.
 
vierailija
no niin ja nyt sitten Raakel läpikäynyt lonkkaleikkauksen...vuosikymmenten aikana kannetut ylikilot tekivät tehtävänaä nivelpinnoilla! Ja yhteiskunta maksaa..niin kuin kaikkien muidenkin nivelensä ylikiloilla rasittaneidenkin leikkaukset. Polvet next!

Miksei keskitytä mielen tasapainon hoitoon, niin kilot tippuvat automaattisesti? Miksi syöminen muodostuu elämäntehtäväksi ja lohduttajaksi? Miksei ratkota ylensyömisen syitä?
 

Yhteistyössä