Raakel Lignell lihonut takaisin

  • Viestiketjun aloittaja Millie..
  • Ensimmäinen viesti
Millie..
Olen pannut aiemmikin merkille mut nyt tänä aamuna tuossa Studio 55:ssä niin voi hyvänen aika. Alkanut käyttämään kaapuja ja peittäviä vaatteita. Kohta taas 200 kiloinen. Mut niinhän Raakel mun mielestä joskus blogissaan kirjoitti et on ruoka-addikti ja kun ahminta jää päälle niin se kans jää. Mietin vaan et mitä hänelle jäi tuosta laihdutuksesta kun sai kymmeniä kiloja pois? 25v. vanhentunut naama ja lihoo koko ajan uudestaan takaisin.. aijai..
 
ehkä, ehkä ei
Eli ei saanut muutettua elintapojaan pysyvästi vaan piti vaan pitemmän kuurin. Noin siinä useimmiten käyt eli aika yleistä on. Itse olen sitä mieltä, että jos pystyt ottamaan kuluttavan liikuntaharrastuksen mukaan elämään pysyvästi, pysyt laihdutustavoitteessa paljon paremmin. Aina sanotaan, että ei se liikunta auta, mutta kyllä se usein auttaa.
 
"memmi"
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Eli ei saanut muutettua elintapojaan pysyvästi vaan piti vaan pitemmän kuurin. Noin siinä useimmiten käyt eli aika yleistä on. Itse olen sitä mieltä, että jos pystyt ottamaan kuluttavan liikuntaharrastuksen mukaan elämään pysyvästi, pysyt laihdutustavoitteessa paljon paremmin. Aina sanotaan, että ei se liikunta auta, mutta kyllä se usein auttaa.
Auttaa. Mutta ongelma mun mielestä kaikissa näissä laihdutusohjelmissakin on se että se liikunnan määrä menee ihan överiksi. Ihan oikeasti, kukaan ei jaksa määräänsä kauempaa tehdä 2-3 treeniä per päivä. Jollei homma ole työ tai jos on vaikka sinkku ja elää yksin. Perheellinen ja työssäkäyvä ja 2-3 treeniä liki joka päivä = Tuomittu epäonnistumaan pitkässä juoksussa.

En nähnyt Raakelia mutta toivon sydämmestäni että tää ei ole totta mistä puhutaan tässä ketjussa. Mutta jos on, niin eikös raakkelillakin mennyt liikunta ihan överiksi? Eli ehkä ei ole pystynyt/jaksanut enää "elää kuntosalilla". Liikkuvan äärimmäisen plajon liikkuvan ruokavalio on kuitenkin saattanut jäädä päälle.
 
"..."
Niinno, maailmassa nyt on ihan oikeastikin tärkeämpiä asioita, kuin olla laiha. Eiköhän ole kuitenkin saanut terveyttä ja hyviä elämäntapoja mukaansa tuosta projektistansa, vaikka ei niitä enää orjallisesti noudattaisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
viera---s
[QUOTE="memmi";30683644]Auttaa. Mutta ongelma mun mielestä kaikissa näissä laihdutusohjelmissakin on se että se liikunnan määrä menee ihan överiksi. Ihan oikeasti, kukaan ei jaksa määräänsä kauempaa tehdä 2-3 treeniä per päivä. Jollei homma ole työ tai jos on vaikka sinkku ja elää yksin. Perheellinen ja työssäkäyvä ja 2-3 treeniä liki joka päivä = Tuomittu epäonnistumaan pitkässä juoksussa.

En nähnyt Raakelia mutta toivon sydämmestäni että tää ei ole totta mistä puhutaan tässä ketjussa. Mutta jos on, niin eikös raakkelillakin mennyt liikunta ihan överiksi? Eli ehkä ei ole pystynyt/jaksanut enää "elää kuntosalilla". Liikkuvan äärimmäisen plajon liikkuvan ruokavalio on kuitenkin saattanut jäädä päälle.[/QUOTE]

Pitää paikkansa, ettei ihminen ole robotti ja joka ohjelmoidaan lopuksi ikää suorittamaan päivät ja viikot täsmälleen samassa rytmissä. MOnelle riittää työvelvollisuudet ja vapaallaan itse, mitä tekee ja koska. Sen vuoksi en uskokaan, että lyhytkestoiset elintaparempat suurilla tuloksilla purevat ihmiseen lopuksi ikää. Hyvät elintavat ovat kiinni psyykestä ja ihan yksinkertaisiin ohjeisiin perustuvia, joihin ei tarvita tyyppejä telkkariin hillumaan läskeissään jonkun Jutan aivoituksien mukaisesti. Jutta ei ole parin vuoden kuluttua pitämässä enää tyypin kädestä kiinni ja kehumassa. Se voima täytyy löytyä omasta takaa, mutta tätähän ei laihdutustarpeita kehittävä markkinavoima tietenkään mene ääneen kuluttajille kertomaan.
 
"memmi"
Pitää paikkansa, ettei ihminen ole robotti ja joka ohjelmoidaan lopuksi ikää suorittamaan päivät ja viikot täsmälleen samassa rytmissä. MOnelle riittää työvelvollisuudet ja vapaallaan itse, mitä tekee ja koska. Sen vuoksi en uskokaan, että lyhytkestoiset elintaparempat suurilla tuloksilla purevat ihmiseen lopuksi ikää. Hyvät elintavat ovat kiinni psyykestä ja ihan yksinkertaisiin ohjeisiin perustuvia, joihin ei tarvita tyyppejä telkkariin hillumaan läskeissään jonkun Jutan aivoituksien mukaisesti. Jutta ei ole parin vuoden kuluttua pitämässä enää tyypin kädestä kiinni ja kehumassa. Se voima täytyy löytyä omasta takaa, mutta tätähän ei laihdutustarpeita kehittävä markkinavoima tietenkään mene ääneen kuluttajille kertomaan.
Niinpä. Ja kun tuolla taustalla on vahva tarve myydä tuotteita - joita normaali ihminen ei tartte.

Painon hallinta on hirmuisen yksilöllistä. Oikeat tulokset tulee siitä että ensinnä koulii aivot kuosiin. Tai ainakin ottaa selvää mikä on se oma syy ylipainolle. Mä olin pitkään jojoilia. Kaikenmaailman kuurit on tutut. Mikään ei toiminut. Kaikissa se vika että sitä ei ole voinut jouheasti yhdistää elämään jota elän. Puolivuotta-vuosi, senkin jaksaa laihdutuksen "hankaloittamaa" arkea ja sitä voi jopa luulla muuttuneeks elämäntavaksi. Mutta jos kaikki on rakennettu sinulle sopimattoman "ohjelman" ympärille?

Itsellä pysyvä tulos tuli siitä että aloinkin miettiä mikä oikeasti herkuttelun ja ylensyönnin taustalla oli. Samoin liikkumattomuuden Se maailma on varmaan kaikilla erilainen. Sieltä lähti rakentumaan elämänmuutos jonka tavoite oli juurikin elämän muutos. EI ULKONÄKÖ, mikä on ehkä maailman lyhyimmälle kantava motivaattori. Näin ainakin mulla (enhän muutoin olisi jojoillut). Mä löysin omat tavat liikkua, oman tavan syödä, sellaista mikä minulle maistuu ja josta tulee hyvä olo. Ja sitten vielä löysin armollisuuden itseäni kohtaan. Kun "laihduttaminen" alkoikin tuntua hyvältä. Ei kärsimykseltä, ei kompromisseilta, ei pakolta => tapahtui muutos.

Voiko joku sanoa että nauttii siitä et syä rahkaa 2 krt päivässä vuosia? Tai että herää joka hiivatin aamu klo 5 lenkille? Mitäs jos nautinto tulisikin siitä että valmistaa itse ruuan, vaihdellen (tykkään kyllä rahkasta, mutta en jokapäivä söisi). Tai jos liikunta tuntuukin paremmalta illalla? Jos voimarääkin sijaan nautiikin joogasta?

Paino ei tipu nopeaa. Mutta se tippuu. Ja pysyy. Harmittaa Raakelin puolesta, ei siksi että tarttisi olla laiha, vaan siksi että joutuu julkisuudessa "suurennuslasin" alle painostaa =(.
 
Blondi misu
Laihdutuksessa kaiken a ja o on ruokavalio- liikunta tietysti kiinteyttää ja polttaa rasvaa, mutta on enemmänkin ruokavalion tukena laihduttaessa. Naisillahan käsittääkseni rasvasolut lisääntyvät lihoessa, ja miehillä määrä pysyy samana - ja solut itsessään paisuvat.. Miehen on siis helpompi sekä pudottaa painoa, että pitäytyä saavuttamissaan tuloksissa (näin minä olen joskus lukenut, älkää lynkatko jos olen väärässä).. Jos laihduttaa syöden miinuskaloreilla eli esim 500-1200 kaloria päivässä,on ihan varmaa, että kun dieetti loppuu paino nousee. Eikä kukaan pysty syömään niin vähän aina ja normi arjessa.. Tärkeämpää, kuin laskea kaloreita on miettiä mitä syö. Ei ole se ja sama, mistä sen 2000-2005 kaloriaan ottaa. Jos syö suhteessa oikein kasviksia, lihaa ja kuitua ,ja unohtaa sokerin ja vaaleat jauhot on melko varmaa, että paino laskee- tai ei ainakaan nouse. Rasvaa ei kannata jättää kokonaan pois, koska sitä elimistö tarvitsee. Mitä Rakeliin tulee, on hän näyttävä nainen- hoikkana ja tukevampana.
 
Helvetin kivut
Raakel ei voi enää liikkua samalla tavalla kun aiemmin laihduttaessaan. Hänellä on todettu paha nivelrikko alaraajoissa josta johtuen liikunta on jäänyt vähemmälle. Eli en kyllä lähtisi häntä tuomitsemaan heti takaisin tulleista kiloista.
 
lihonut
Jos on harrastanut paljon liikuntaa, niin on saanut syödä enemmän. Jos joutuu yht'äkkiä lopettamaan liikunnan, niin on hankala sopeuttaa syömisiään muuttuneeseen energiantarpeeseen. Minä tein fyysistä työtä aikaisemmin ja sain syödä ihan mitä vaan lihomatta. Sitten menin toimistotöihin. Lihoin muutamassa kuukaudessa 4 kiloa. Nyt olen saanut painonnousun loppumaan, mutta edelleen pitäisi vähentää kalorimäärää, että pääsisin eroon kertyneistä ylimääräisistä. Joka kerta ruokapöydässä pitää muistaa, että santsata ei voi, välipalaksi ei voi vetää kourallista pähkinöitä, vaan vain muutaman, karkkipäivänä on parempi ostaa muutama irtsari eikä jättipussia jne. On tässä vähän opettelemista.
 
kkkkk
[QUOTE="memmi";30683856]Niinpä. Ja kun tuolla taustalla on vahva tarve myydä tuotteita - joita normaali ihminen ei tartte.

Painon hallinta on hirmuisen yksilöllistä. Oikeat tulokset tulee siitä että ensinnä koulii aivot kuosiin. Tai ainakin ottaa selvää mikä on se oma syy ylipainolle. Mä olin pitkään jojoilia. Kaikenmaailman kuurit on tutut. Mikään ei toiminut. Kaikissa se vika että sitä ei ole voinut jouheasti yhdistää elämään jota elän. Puolivuotta-vuosi, senkin jaksaa laihdutuksen "hankaloittamaa" arkea ja sitä voi jopa luulla muuttuneeks elämäntavaksi. Mutta jos kaikki on rakennettu sinulle sopimattoman "ohjelman" ympärille?

Itsellä pysyvä tulos tuli siitä että aloinkin miettiä mikä oikeasti herkuttelun ja ylensyönnin taustalla oli. Samoin liikkumattomuuden Se maailma on varmaan kaikilla erilainen. Sieltä lähti rakentumaan elämänmuutos jonka tavoite oli juurikin elämän muutos. EI ULKONÄKÖ, mikä on ehkä maailman lyhyimmälle kantava motivaattori. Näin ainakin mulla (enhän muutoin olisi jojoillut). Mä löysin omat tavat liikkua, oman tavan syödä, sellaista mikä minulle maistuu ja josta tulee hyvä olo. Ja sitten vielä löysin armollisuuden itseäni kohtaan. Kun "laihduttaminen" alkoikin tuntua hyvältä. Ei kärsimykseltä, ei kompromisseilta, ei pakolta => tapahtui muutos.

Voiko joku sanoa että nauttii siitä et syä rahkaa 2 krt päivässä vuosia? Tai että herää joka hiivatin aamu klo 5 lenkille? Mitäs jos nautinto tulisikin siitä että valmistaa itse ruuan, vaihdellen (tykkään kyllä rahkasta, mutta en jokapäivä söisi). Tai jos liikunta tuntuukin paremmalta illalla? Jos voimarääkin sijaan nautiikin joogasta?

Paino ei tipu nopeaa. Mutta se tippuu. Ja pysyy. Harmittaa Raakelin puolesta, ei siksi että tarttisi olla laiha, vaan siksi että joutuu julkisuudessa "suurennuslasin" alle painostaa =(.[/QUOTE]

Minä oon laihtunut vuodessa 15kg. Ja nyt tahti on n. 0,5kg/kk. En edes miellä tätä laihdutukseksi. Olen tehnyt niin isoja muutoksia elämässäni etten enää voisi palata vanhaan. Tämä projekti kestää vielä kauan enkä aio ottaa yhtäkään kiloa takaisin.

Olen sitä mieltä, että erityisdieetit ja pikadieetit ei toimi. Hiljaa hyvä tulee!
 
iuytrffgh
Ihmiset ihan onnessaan taas kun joku lihoo takasin.

Minusta pysyvä painonhallinta on mahdollinen vain jos unohtaa ne liikunta jutut, jossain vaiheessa tulee kuitenkin joku paikka poksahtaa ja siinä sitä sitten ollaan.

Itse en liiku pätkääkään, vaan laihdun ruokavaliota muuttamalla. Eli syön ihan normaalisti, 5 kertaa päivässä terveellisesti. Liikuntaa en pysty harrastamaan jalkojeni takia. Toki voin käsiä heilutella. Mutta mua kyllä huvittaa kaikki television tehodieettiohjelmat, 200kiloiset pannaan juoksemaan ja pomppimaan kuin jotkút ikänsä urheilleet urheiluhullut, eihän sellasta kukaan kestä, kun ohjelma loppuu niin kilot tulevat takaisin.

Enkäö ymmärrä mikä siinä urheilemisessa muutenkaan viehättää, päivät pitkät hampaat irvessä hikoillaan, itse mieluummin keskityn enemmän asioihin joita tehdään päällä, luovuuteen ja muuhun kivaan. Kehon kanssa äheltäminen on ihan yliarvbostettua. Tai no tietty se luovuuskion kumpuaa aivoista jotka on osa kehoa, mutta tajusitte varmaan pointin.

ps. Muistakaa että kerran viikossa saa ja PITÄÄ herkutella ja vetää mitä haluaa napaansa.
 
vaihtari
Tuo nivelrikko ja varmaan myös vaihdevuosi-ikä tekevät tilanteesta hankalan. Syöminen pitää vetää niin minimiin. Harmi että on netissä paljon vahingoniloista porukkaa, kiusaajia, jitka nauravat kuin hyeenat tällaiselle.
 
tsemiä
Tsemiä Raakel, älä välitä ihmisten ilkeistä kommenteista. Kyllä se siitä, olet vain ihminen, toivon sinulle voimia että saat voimia pysäyttää painonnousun. Olet kaunis ja mukavan tuntuinen nainen, kaikissa painoissa :)
 
järki hoi
Jos on harrastanut paljon liikuntaa, niin on saanut syödä enemmän. Jos joutuu yht'äkkiä lopettamaan liikunnan, niin on hankala sopeuttaa syömisiään muuttuneeseen energiantarpeeseen. Minä tein fyysistä työtä aikaisemmin ja sain syödä ihan mitä vaan lihomatta. Sitten menin toimistotöihin. Lihoin muutamassa kuukaudessa 4 kiloa. Nyt olen saanut painonnousun loppumaan, mutta edelleen pitäisi vähentää kalorimäärää, että pääsisin eroon kertyneistä ylimääräisistä. Joka kerta ruokapöydässä pitää muistaa, että santsata ei voi, välipalaksi ei voi vetää kourallista pähkinöitä, vaan vain muutaman, karkkipäivänä on parempi ostaa muutama irtsari eikä jättipussia jne. On tässä vähän opettelemista.
Ei pahalla mutta kuulostat laihalta ihmiseltä, jolla on lievä lihomisfobia. 4 kiloa muutamassa kuukaudessa, voi herran jestas, onpa järkyttävää. :D

Sinä et sitten koskaan voi syödä enää irtsareita niin kuin haluat, vaan pysyttelet sitten loppuelämäsi niissä muutamassa.

Veikkaan että olet joku 50kg vinkuheinä joka itkee taas ihan turhasta.
 
"Lissu"
Jos on harrastanut paljon liikuntaa, niin on saanut syödä enemmän. Jos joutuu yht'äkkiä lopettamaan liikunnan, niin on hankala sopeuttaa syömisiään muuttuneeseen energiantarpeeseen. Minä tein fyysistä työtä aikaisemmin ja sain syödä ihan mitä vaan lihomatta. Sitten menin toimistotöihin. Lihoin muutamassa kuukaudessa 4 kiloa. Nyt olen saanut painonnousun loppumaan, mutta edelleen pitäisi vähentää kalorimäärää, että pääsisin eroon kertyneistä ylimääräisistä. Joka kerta ruokapöydässä pitää muistaa, että santsata ei voi, välipalaksi ei voi vetää kourallista pähkinöitä, vaan vain muutaman, karkkipäivänä on parempi ostaa muutama irtsari eikä jättipussia jne. On tässä vähän opettelemista.
Mulla vähän sama... tosin en tehnyt fyysistä työtä vaan olin kotiäitinä, mutta tulihan tässä liikuttua. Sitten menin toimistotöihin, ja neljässä vuodessa on vaakaan tullut 15 kg lisää. Hirveää. :( Nyt aloitin tarkkailla syömisiäni ja olen myös lisännyt liikuntaa, pari kiloa on lähtenyt mutta alussa vasta olen.
 
"kaunis"
Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä;30684512:
Tsemiä Raakel, älä välitä ihmisten ilkeistä kommenteista. Kyllä se siitä, olet vain ihminen, toivon sinulle voimia että saat voimia pysäyttää painonnousun. Olet kaunis ja mukavan tuntuinen nainen, kaikissa painoissa :)
Samat sanat! Raakel oli kaunis jo ennen hoikistumistaan, myös todella valoisa ja positiivinen ihminen, joka kaunistui entisestään. Jos nyt jokunen kilo, tai vaikka ne kaikki olisi takaisin tullutkin, niin eihän se oikeuta haukkumaan häntä.. Kukaan ei voi tietää toisen ihmisen tilannetta niin tarkasti, että pääsisi hänen päänsä sisään katselemaan mikä "vialla". Hienoa, että Raakel onnistui laihtumaan ja löytämään liikunnan, mutta uskon, että palstalaisten kommentteja enemmän, hälle merkitsee perheensä ja heidän hyvinvointi, ja "viittaa kintaalla" pahansuopien ihmisten kommenteille.. Monesti esim.suru/stressi jne.saa ihmisen herkästi tolaltaan ja tekemään asioita, joita ei edes haluaisi itselleen tehdä. Empatia ei ole kirosana..
 

Yhteistyössä