Pyykinpesuongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilliputti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilliputti"

Vieras
Eli osaako joku auttaa asiassa. Olen nyt huomennut että meidän pesukoneessa on vähän vaahtoa vielä viimeisessäkin huuhteluvedessä. Onko moinen ihan normaalia? Vaahtoa ei siis näy ohjelman jälkeen juuri missään. Mutta viimeisessä huuhteluvedessä tosiaan vielä on.... mietin että jääköhän pesuainetta sitten vaatteisiin paljon. Meillä on kuukauen ikäinen vauva ja vähän asia pelottaa.

Meillä on Electroluxin kone... pitäisi olla ihan hyvä.Koneeseen mahtuu 8kg. Mutta usein vauvan vaatteita on ehkä max se 2 kg. Pesuaineessa lukee, että 3-5kg:aan laitetaan ainetta 50ml... niin olen laittanut sen 25ml. Käytössä siis omo color sensitive neste.

Käytän 35 min ohjelmaa... mutta nyt olen laittanut vielä lisähuuhtelut päälle

Nyt laitoin ohjelman jälkeen huuhteluohjelman askeiselle koneelliselle ja vaahtoa tulikin veteen aika hurjasti. Käytänkö mä siis kamalasti liikaa pesuainetta? Käytän kuitenkin ohjeen mukaan. Peseytyykö vaatteet jos vielä laitan vähemmän ainetta?

Mä oon laittanu 15ml ja hyvää tulee.
Meillä kävi korjaaja ja se piti mulle puhuttelun tosta ja hän puhdisti koneen ja sen jälkeen pesin 5 koneellista ilman ainetta ja oli vaateet puhtaita.s

Onko se ihan normaalia että sitä vaahtoa on kuitenkin viimeisessäkin huuhtelussa vähän? Kun mietin tässä että jos sitä sen varsinaisen pesun aikana on ja kun kone tyhjentää itsensä, niin kyllähän se vaahto "laskeutuu" niiden vaatteiden päälle, niin niinhän se sitten jää aina seuraavaan huuhteluveteen mukaan. Eihän se vaahto sieltä minnekään kierrä ulos, eikä vaatteet sen alta väisty. Olenko nyt ihan tyhmä kun en ymmärrä, miten se kaikki sielä katoaisi?

meillä oli vaahtoa juuri noilla reunoilla ohjelman loputtua kunnes laitoin lisähuuhtelun päälle, nyt ei ole enää vaahtoa ohjelman loputtua missään, mutta huomasin vaan että siinä viimeisessä huuhtelussa on

Zeoliittia sisältävissä pesuaineissa tuppaa olemaan tuo ongelma että sitä vähän vaatteisiin ja koneeseen jää ja voi ärsyttää herkkäihoisia. Fosfaattipitoiset pesuaineet taas kuormittaa ympäristöä rajusti..
Mut jos haluat säästää luontoa niin pese nyt ees täysiä koneellisia..

On normaalia vaahdon tuleminen. Saisi varmaan 10 kertaa huuhtoa ettei tulisi. Ekstrahuuhtelu silti kannattaa. Pikapesuihin ja muihin lyhytohjelmiin kuuluu aina laittaa nestem. ainetta, koska jauhe ei ehdi edes liueta. Ihan kauheasti ei kannata annostusohjeista poiketa varsinkaan jos pesee 40 asteessa. Monessa pakkauksessa on jo ohjeet kevyesti likaiselle pyykille.

Yhteistyössä