Ariel/Omo/Bio Luvil nestemäinen------>kutina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mystik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mystik

Vieras
Olen aiemmin käyttänyt jauhemaisia pyykkipulvereita mutta huomasin että ihoa alkoi kutittamaan, tai no, oikeammin syyhyttämään. Siirryin nestemäisiin kun ajattelin et ne huuhtoutuu hyvin pyykeistä. Olen käyttänyt ariel, omo ja bio luvil color nestemäisiä pyykinpsuaineita mutta edelleen syyhyttää. Nimenomaan tuntuu et vaatteet/petivaatteet kutittaa kovin.
Onkohan mahdollista että nuo kutittaa ihoa? Kun eikös tuo nestemäinen kerkeä hyvin huuhtoutua pesukoneen huuhteluissa eikä pitäis mitään jäämiä vaatteisiin jäädä? Huuhteluainetta en käytä.
Onkohan se viisain ostaa jotain sensitive pesuainetta missä ei ole hajusteita yms?
Auttaisikohan? Mulla on atooppisen tyyppinen iho aika ajoin..
Mut eihän nuo hajusteet itsessään kutita vai olenko ymmärtänyt oikein?
Onko mitään pesuainetta jota suosittelisitte allergiselle iholle?
Täytyy kai se nyt tunnustaa et mun iho on sit vaan jotenki iän myötä ( yli 30v. ) herkistynyt enempi..onko mahdollista? :)

Minulla ei tullut iho-oireita, mutta kun ripustin pyykkejä kuivumaan, niin vähän ajan kuluttua tuntui hengityksessä pahalta (olen lievä astmaatikko). Lopetin Omon käyttämisen ja ei ole enää sitä. Parhaimmaksi olen havainnut Allegro-pesujauheen ja Lumme Sensitive nestemäisen pesuaineen. Kummassakaan ei ole zeoliittia eikä näistä jää pyykkeihin ummehtunutta hajua, kuten joistakin hajustamattomista.

Yhteistyössä