pyyhkeistä kestovaippoja?

• Viestiketjun aloittaja kierrättäjä
  • Ensimmäinen viesti
kierrättäjä
Olen kuullut, että vanhoja kuluneita ja ehkä risojakin pyyhkeitä voisi käyttää kestovaippojen tekoon tai muuhun vastaavaan? Pitääkö paikkansa ja miten tämä oikein tapahtuu käytännössä :)? Mites vanhat lakanat, voiko niitä hyödyntää? Kiitos jos joku viitsii vastata!

Pyyhkeistä voit tehdä imuja tai sitten voit tehdä sisätäyttövaipan. Mulla on pyyhefroteisia sisätäyttövaippoja muutama ja tykkään. Imuina meillä ei niitä enään ole kun tykkään hampusta ja bambusta enempi.

Lakanaa voit käyttää vaikka tukikankaana sisätäyttövaipassa, muuhun siitä ei mielestäni oikein ole.

jipe
laitan froteeta imuksi kun teen sisävaippoja. että vaippakaavaa vain esille ja sitten froteeta leikaan. vaippaan tarvitaan yleensä useampi osa ja froteeta voi käyttää tekemissäni sisävaipoissa sekä päälykankaana että imuosana vaipan sisällä. joku tekee vanhoista lakanoista, vähemmän kuluneesta reunaosasta sisävaipan ulkopuolen. eli sen, joka vaipasta pelkästään näkyy ;)

vieras
Lakana imee niin onnettoman vähän, ettei siihen kannata aikaa paljon tuhlata. Moninkertaisena lisäimuna ehkä, mutta sitten taitaa olla aika tönkkö. Katso että frotee on puuvillaa, polyesteri ei ime mitään. Mutta muuten kyllä, puuvilla ja pellava pyyhkeet on ihan sitä perus-vaippamateriaalia!

Kiitos teille tiedoista! Mulla alkaa kohta kaapin raivaus ja sieltä joutaa pois aika paljon vanhoja pyyhkeitä ja lakanoitakin. Jos jotakuta kiinnostaa saada noita ilmaiseksi/postikulujen hinnalla, niin yv:tä voi laittaa!!

t. ap kirjoittaja =)

dsfdfffd
Jos lähellä on jokin eläinsuojelutalo tms, niin voit viedä vanhoja pyyhkeitä ja lakanoita myös sinne.

Meillä on froteepyyhkeistä tehty imuja vaippoihin. Taittelen pyyhepalaset 3-4 kertaan ja laitan vaipan sisälle. Vanhasta pussilakanasta tehtiin kantoliina. Ei paras mahdollinen, mutta toimi kyllä tarpeen vaatiessa.

säästökestoilija
Vanhoista pyyhkeistä saa mainioita lisäimuja ja lakanoita voi käyttää tsi-pul-vaipoissa tai etenkin pul-kuorissa sen pul-pinnan suojana.

Ja voihan noista pyyhkeistä tehdä myös kestositeitä ja pikkuhousunsuojia.

Meillä vanhojen käsipyyhkeitten kierto oli ensin peppu-/alustapyyhkeiksi ja sitten vielä vaippa/side -materiaaliksi.

Yhteistyössä