pystyisitkö säästämään vuodessa 27 000? ??

  • Viestiketjun aloittaja i
  • Ensimmäinen viesti
ei valitettavasti onnistu. vaikka me nettona saadaan vuodessa reilu 50 t niin siittä menee kuitenkin asumiseenkin 15600? vuodessa ja sit ruokaan keskimäärin 7000? ja kaikkee muuta laskua.
14000? vois saada säästettyä jos kituuttas.
 
ap
Laskin vaan että ton verran saan rahaa vuodessa vähemmän sitten kun jään kotihoidontuelle. Ja kun aina väitetään että kuka tahansa pystyy jäämään, sen verran voi aina tinkiä. Niin meidän perheessä se tarkoittaa että vuodessa pitää tinkiä 27 000?.
 
hmm
Sä oot laskenut sun tuleviin vuosituloihin mukaan kotihoidon tuen ja lapsilisät ? Entäs asumistuki, tulisko sitä ?

Mua huvittaa tuo, että mä olen kyllä tullut toimeen useamman lapsen kanssa kotihoidontuella ollessani, mutta nyt ei olis puhettakaan, että raha riittäis elämiseen jos en olis töissä. Että vissiin se menee suu säkkiä myöten?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Sä oot laskenut sun tuleviin vuosituloihin mukaan kotihoidon tuen ja lapsilisät ? Entäs asumistuki, tulisko sitä ?

Mua huvittaa tuo, että mä olen kyllä tullut toimeen useamman lapsen kanssa kotihoidontuella ollessani, mutta nyt ei olis puhettakaan, että raha riittäis elämiseen jos en olis töissä. Että vissiin se menee suu säkkiä myöten?
Laskin että saisin vuodessa 6600? kotihoidontukea. Tonkun vähentää mun vuosituloista niin se tekee sen 27 000? vähemmän. Asumistukea ei saada.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ootko ajatellu:
että jäisit vuorotteluvapaalle. silloin sais käteen enemmän ku kotihoidontuen verran...
Vuorotteluvapaan ehto on että on 10 vuotta kerryttänyt eläkettä ja kun sitä alkaa kerryttämään vasta 23 (vai 22) niin ei onnistu.
 

Yhteistyössä