paka paka pullaa
Meillä on Maija-tyttönen. Se vaan näytti ihan Maijalta, eikä ollenkaan Liisiltä, joka oli meidän suosikki. Meillä on nen-päätteinen sukunimi, joten esim. Elisabeth olisi minun mielestäni aika koominen.. Halusimme antaa kauniin ajattoman suomalaisen nimen, joka kuitenkin taipuu ulkomaalaisenkin suuhun.. Itse vielä rakastan yli kaiken Maya-intiaaneja, joten nimi on minusta täydellinen.Alkuperäinen kirjoittaja *Maiju*:Mun miehen nimi on Matti ja jos meille tulee tyttö, nimeämme hänet Maijaksi. On mielestäni kaunis nimi ja miehen suvusta löytyy kaimoja. Mun oma mummo on Helmi, mutta tuo on niin yleinen etunimi nykyään että pistän se kolmanneksi nimeksi Kastehelmi muodossa. Mun mielestä suomalaisissa nimissä ei ole mitään vikaa.
Pojan nimistä suosikkejamme olisi olleet Eino ja Veikko. Sellaista nimeä emme missään nimessä halunneet, joka on ollut viime vuosina 5 suosituimman joukossa, minua itseäni ahdisti, kun luokallani on aina ollut monta minun nimistä tyttöä. Minun nimeni taisi olla niitä yleisimmin annettuja vuonna 79.
Ei ole todellakaan helppoa keksiä toiselle ihmiselle nimeä. Vaikkei nimi miestä pahenna, niin se kuitenkin on suuri osa sitä ihmistä itseään..
Pyry on kaunis, mutta ei sovi meidän tyyliin. Mirosta tulee mieleen, että se olisi väääntämällä väännetty miehelle sopivaksi nimestä Mira. Luka on mielestäni liian italialainen nimi suomalaiselle. Se on nimittäin yksi suosituimmista miehen nimistä Italiassa. Voisin kuvitella antavani poikani nimeksi Luka, jos isä olisi italialainen, sillä Luka kuitenkin taipuu suomalaiseenkin suuhun..