pyöräilykypärä

• Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti
Leeli
Ehdottomasti käytän ja vaadin lapsiltanikin sen käyttöä. En oo ihan vielä ymmärätäny tätä juttuu, että lapselle laitetaan kypärä päähän ja istutetaan vanhempien pyörän kyytiin ja sitte ite ajellaan ilman kypärää. Aika onneton on se lapsi siellä pyörän kyydissä jos jotain käykin ja äiti/isä makaa tajuttomana maassa. Ja ennenkaikkea se esimerkin näyttäminen lapsille. Kyllähän ne vaan alkaa aika pienenä jo ihmettellä, että miks vanhemmat ei käytä kypärää ja helposti se sitten jää pois lapseltakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Leeli:
Ehdottomasti käytän ja vaadin lapsiltanikin sen käyttöä. En oo ihan vielä ymmärätäny tätä juttuu, että lapselle laitetaan kypärä päähän ja istutetaan vanhempien pyörän kyytiin ja sitte ite ajellaan ilman kypärää. Aika onneton on se lapsi siellä pyörän kyydissä jos jotain käykin ja äiti/isä makaa tajuttomana maassa. Ja ennenkaikkea se esimerkin näyttäminen lapsille. Kyllähän ne vaan alkaa aika pienenä jo ihmettellä, että miks vanhemmat ei käytä kypärää ja helposti se sitten jää pois lapseltakin.
Tätä aivan samaa olen miettinyt! :|

kolmen lapsen äiti
koko perhe. Olen itse elävä todiste että kypärää kannattaa käyttää.
Kaaduin ja pää edellä tiehen; selvisin ruhjeilla ja haljenneella kypärällä.
Lääkäri totesi että kypärä pelasti!!!!!!!!!!
Ihmettelen miksi kypärää ei käytetä!

äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
koko perhe. Olen itse elävä todiste että kypärää kannattaa käyttää.
Kaaduin ja pää edellä tiehen; selvisin ruhjeilla ja haljenneella kypärällä.
Lääkäri totesi että kypärä pelasti!!!!!!!!!!
Ihmettelen miksi kypärää ei käytetä!
haluatko kertoa enemmän mitä tapahtui? Muistatko millainen kypärä sulla oli ja käytät nyt?

kolmen lapsen äiti

haluatko kertoa enemmän mitä tapahtui? Muistatko millainen kypärä sulla oli ja käytät nyt?[/quote]

Tilanne tuli nopeasti: jouduin lievässä alamäessä tekemään äkkijarrutuksen ja refleksinomaisesti käsi käsijarrulle => etupyörään, siitä kaaressa katuun..... jotenkin näin se meni. Kypärä oli Kesportista ostettu, siinä luki MET, uusi saman tyyppinen.

äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
haluatko kertoa enemmän mitä tapahtui? Muistatko millainen kypärä sulla oli ja käytät nyt?
Tilanne tuli nopeasti: jouduin lievässä alamäessä tekemään äkkijarrutuksen ja refleksinomaisesti käsi käsijarrulle => etupyörään, siitä kaaressa katuun..... jotenkin näin se meni. Kypärä oli Kesportista ostettu, siinä luki MET, uusi saman tyyppinen.

[/quote]
Menikö pahasti rikki? tuliko jotain muita vahinkoja? Pysyikö päässä?

Enpä oo fillaroinu pian viiteen vuoteen (en raskaana uskaltanut), mutta kypärä on. Dell vai Bell, en muista, tuolla se pölyttyy. Miehen pakotin ostamaan ennen kuin tytär alkaa kysellä, että miks mulla on, mutta iskällä ei. Eli lapsillakin on. Mihinkään vaan ei oo tullut pyöräiltyä. Oikeasti mua hirvittää sekin, että lapsi olis mun kyydissä, olen varma, että just silloin kadun, ja osaahan nuo melkoisesti venkoillakin.

kolmen lapsen äiti

[/quote]
[/quote]

Reilu halkeama näiyvissä, kypärä pysyi päässä ja piti aurinkolasitkin paikoillaan päässä. ei ruhjeiden lisäksi muuta kuin henkinen kolahdus; eli mitä jos ei olisi ollut kypärää

äiskä
[/quote]

Reilu halkeama näiyvissä, kypärä pysyi päässä ja piti aurinkolasitkin paikoillaan päässä. ei ruhjeiden lisäksi muuta kuin henkinen kolahdus; eli mitä jos ei olisi ollut kypärää

[/quote] Onneksi käytit, olitko yksin liikeellä? et muista kypärän malli?
Olitko käyttänyt kauan kypärä?

Käytän ja niin käyttää tyttökin, en edes uskaltaisi ajaa pyörällä ilman kypärää (etenkin jos on tyttö kyydissä). se nimittäin voi tosiaan pelastaa hengen! En kyllä millään ymmärrä sitä että lapselle laitetaan kypärä, istutetaan pyöränistuimeen ja itselle ei, tai kuten oon pari tapausta nähnyt toisin päin. Itsellä kypärä ja lapsella ei! :eek: Pitää sitä turvallisuudesta huolehtia ja näyttää esimerkkiä.

Mä oon kans miettiny, et pitäs käyttää. Lapsi käyttää aina. Mut mä ajankin kerran kaks vuoteen pyörällä, et se kyllä ihan oikeesti on aina unohtunut. Mutta alan kyllä käyttämään, täytyy vaan eka tarkistaa, että se ei ole jo mallia mummo.

Meilläpäin yks äiti ilmeisesti hakee lapsensa hoidosta, ite ajaa kypärä päässä ja lapsi istuu tarakalla ilman kypärää. :headwall: Kai sen kypärän vois hoitopaikassaki säilyttää...

Ja ap taitaa olla taas tämä sama kyselijä, joka vuodesta toiseen täällä kyselee just samat asiat. :saint:

En käytä.
Tosin tarkoitus on ollut jo vuosi moinen kapistu hommata (pyöräkin tässä välissä kerennyt mennä rikki) ja ennen kun pojan kanssa alan pyöräillä sen vielä hommaan.

Itsekkään en oikein ymmärrä miten perustella lapselle kypärän käyttö pakkoa jos vanhemmat ei kuitenkaanitse kypärää käytä.

Yhteistyössä