"hmm"
Mitenhän ne pärjää maissa joissa ei ole käsisuihkua? En ole ainakaan itse nähnyt käsisuihkuja muualla kuin suomessa.
Siis tarkoitin näitä ulkomaalaisia en suomalaisia jotka ovat siellä vierailulla. Nauraisivat varmaan jos kerrottais et suomes on pytyn vieressä pikkusuihku perseen/alapään pesua vartenKonstit on monet. Esim. Yhdysvalloissa meillä oli käytössä kastelukannu, josta oli sitä "nokkaa" katkaistu. Muovipussikin riittää, samoin kertakäyttökuppi.
Tarkoitin vähän lähempänä kuin Aasiaa. Intiassahan pyyhitään vasemmalla kädellä ja syödään vain oikealla. Esim. Norjassa ei ole käsisuihkuja, kyllä luulen että se on suomalainen keksintö.? No tuota... aika monessa maassa pesevät vedellä alapäänsä joka asian jälkeen, otetaan nyt esimerkiksi vaikka muslimit ylipäätään. Muutenkin Aasiassa tykkäävät ko. tavasta, vaikkei todellakaan kaikkialla bidee-suihkua olekaan. Ei se kuitenkaan suomalainen keksintö ole. Villi arvaus on, että 1/3 maapallon väestöstä pyrkii pesemään perseensä paskan jälkeen. Ihan oma heitto.
No onpas huono vertaus.Jos kaadut naamallesi paskaan, niin pyyhitkö naamasi paperilla vai pesetkö sen?
Sama juttu. Vatsa toimii hyvin ja kakka on kiinteää. Ei siinä enää vettä tarvita.en pese. Mulla maha toimii säännöllisesti kerran päivässä ja uloste on koostumukseltaa sellaista ettei vessaa ja persettä tartte sen jälkeen kuurata. Jos aina pärskää, niin miettisin syömisiäni.
Mulla on ihan sama vaiva ja samat oireet ja samanlaiset pesut. T, herkkäperseinen kohtalotoveri:wave: Minä khyl pesen..
Aiemmin en pessyt, mutta sitten sain maailman ihanimman kaverin itselleni: peräaukon haavauman.. Uusii/pahenee aina silloin tällöin....:heart:
Sen ollessa pahimmillaan aloin suihkuttelemaan, koska näin saa paremmin haavan puhtaaksi eikä tarvi paperilla hinkuttaa (paperilla hinkuttelu pahentaa haavaumaa ja hidastaa sen paranemista ainaki mulla, vaikka olis kuin pehmeät luxuspaperit käytössä...) Ja paperilla hinkuttelu tuntuu jopa saavan sen haavan uusimaan, joten yleensä pyyhkäisen vaan isoimmat "kököt" sillä ja suihkuttelen loput... Ei ole mun mielestä mikään kauheen ihmeellinen asia toi suihkuttelu..eikä oo erityisen vaivalloistakaan, kun tulee tavaksi...
Ehkä mulla vaan on herkkä perse, en tiä..
(sainpa pitkän tarinan aikaiseksi persiini pesemisestä..:O)
Pesen vain kotona isomman hädän jälkeen. En suihkuttele siis missään julkisilla paikoilla.Onko teillä sitten aina joku kuivaus pyyhe mukana vai miten tomitte esim. kylässä?
Tärkeitä asioitaUpeeta hei, kohta 4sivua tekstiä siitä, kuuluuko perse pestä paskomisen jälkeen