Pyllyn pesu "kakkosella" käynnin jälkeen

Non compos mentis
[QUOTE="hmm";24198225]Mitenhän ne pärjää maissa joissa ei ole käsisuihkua? En ole ainakaan itse nähnyt käsisuihkuja muualla kuin suomessa.[/QUOTE]

Konstit on monet. Esim. Yhdysvalloissa meillä oli käytössä kastelukannu, josta oli sitä "nokkaa" katkaistu. Muovipussikin riittää, samoin kertakäyttökuppi.

"vieras"
[QUOTE="eee";24197917]
Te jotka aina pesette takapuolenne ulostamisen jälkeen, onko ulosteenne siis jotenkin löysää ja suttaavaa? Itselläni se ainakin on koostumukseltaan sellaista, ettei yleensä edes ekalla paperin pyyhkäisylä paperiin jää mitään väriä. On siis kiinteää eikä suttaa.[/QUOTE]
Ei ole, ihan kiinteitä pökäleitä. Silti on vaan ällö olo, jos ei pese.

Mä en nyt ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Ei mua ainakaan kenenkään perseen peseminen tai pesemättä jättäminen kaivele, antakaa siis munkin pestä takapuoleni rauhassa. :D Ja edelleenkään, mulla ei ole yhtään hiivatulehdusta tai muutakaan tulehdusta ollut ikinä alapäässä.

"heips"
Konstit on monet. Esim. Yhdysvalloissa meillä oli käytössä kastelukannu, josta oli sitä "nokkaa" katkaistu. Muovipussikin riittää, samoin kertakäyttökuppi.
Siis tarkoitin näitä ulkomaalaisia en suomalaisia jotka ovat siellä vierailulla. Nauraisivat varmaan jos kerrottais et suomes on pytyn vieressä pikkusuihku perseen/alapään pesua varten :LOL:

Non compos mentis
[QUOTE="heips";24198355]Siis tarkoitin näitä ulkomaalaisia en suomalaisia jotka ovat siellä vierailulla. Nauraisivat varmaan jos kerrottais et suomes on pytyn vieressä pikkusuihku perseen/alapään pesua varten :LOL:[/QUOTE]

? No tuota... aika monessa maassa pesevät vedellä alapäänsä joka asian jälkeen, otetaan nyt esimerkiksi vaikka muslimit ylipäätään. Muutenkin Aasiassa tykkäävät ko. tavasta, vaikkei todellakaan kaikkialla bidee-suihkua olekaan. Ei se kuitenkaan suomalainen keksintö ole. Villi arvaus on, että 1/3 maapallon väestöstä pyrkii pesemään perseensä paskan jälkeen. Ihan oma heitto.

"Ulkosuomalainen"
[QUOTE="hmm";24198225]Mitenhän ne pärjää maissa joissa ei ole käsisuihkua? En ole ainakaan itse nähnyt käsisuihkuja muualla kuin suomessa.[/QUOTE]

Ns. sivistysmaissa eli viinimaissa (Ranska, Italia, jopa Saksa) on kylppärissä aina bidee ja käsisuihkuja löytyy paljon mm. arabimaista, joissa sitä käytetään niin ykkösen kuin kakkosen jälkeen.

"heips"
? No tuota... aika monessa maassa pesevät vedellä alapäänsä joka asian jälkeen, otetaan nyt esimerkiksi vaikka muslimit ylipäätään. Muutenkin Aasiassa tykkäävät ko. tavasta, vaikkei todellakaan kaikkialla bidee-suihkua olekaan. Ei se kuitenkaan suomalainen keksintö ole. Villi arvaus on, että 1/3 maapallon väestöstä pyrkii pesemään perseensä paskan jälkeen. Ihan oma heitto.
Tarkoitin vähän lähempänä kuin Aasiaa. Intiassahan pyyhitään vasemmalla kädellä ja syödään vain oikealla. Esim. Norjassa ei ole käsisuihkuja, kyllä luulen että se on suomalainen keksintö.

ummelwalad harmaana
Monissa maissa itse pytyssä on "suihku" alapään pesemistä varten. Itse olen nähnyt kahdenlaisia; vanhemmassa mallissa on sellainen suoraan ylöspäin suihkuttava metallinen u-mallinen putki ja uudemmissa vesi tulee pytyn reunassa olevasta aukosta vaakasuoraan.

Käsisuihkujakin olen ulkomailla nähnyt mutta harvemmin kuin noita pytyssä itsessään olevia suihkuja.

Itse kysymykseen: Pesen vedellä ja samoin tekee mieheni. Myös lapsemme pepun pesemme vaipanvaihdon yhteydessä. En näe asiassa mitään kummallista.

ummelwalad harmaana
[QUOTE="Ulkosuomalainen";24198423]Ns. sivistysmaissa eli viinimaissa (Ranska, Italia, jopa Saksa) on kylppärissä aina bidee ja käsisuihkuja löytyy paljon mm. arabimaista, joissa sitä käytetään niin ykkösen kuin kakkosen jälkeen.[/QUOTE]

Käsisuihkuja olen nähnyt käymissäni arabimaissa aika vähän, mutta niissä pytyissä onkin ollut se suihku itsessään. Suomalaiset eivät aina varmaan edes tajua kyseistä ominaisuutta pytyissä.

[QUOTE="eee";24197917]
Te jotka aina pesette takapuolenne ulostamisen jälkeen, onko ulosteenne siis jotenkin löysää ja suttaavaa? Itselläni se ainakin on koostumukseltaan sellaista, ettei yleensä edes ekalla paperin pyyhkäisylä paperiin jää mitään väriä. On siis kiinteää eikä suttaa.[/QUOTE]

Ei ole erityisen löysää, mutta joskus paperilla saa pyyhkiä n. 5-10 kertaa, kun pesemisessä riittää suihkautus ja kuivaus.

En hinkkaa kädellä - jos kiinnostaa.

"Vieras"
Pesen kyllä, jäänyt synnytyksien jälkeen tavaksi, kun pukamat vaivaa/vaivasi. Ärtyvät pyyhkimisestä ja ei tuu puhdasta.

Totesin silloin että homma hoituu nopeasti pesemällä ( suihku riittää, ei tarte kädellä avittaa) ja paperiin kuivaamisella. Säästyy paperiakin. Ja olo raikkaampi.

Ikinä ei ole hiivaa yms. Ollut.

"JEP"
Mies opetti kun aloimme seurustella :D Hänelle periytynyt isältään herkkä peppu ja kovakourainen pyyhintätyyli, joten pesu on hyvä ratkaisu. Niin ja paperia säästyy aika paljon.

Kyllä töissä/kylässä/yleisissä vessoissa pyyhin, mutta kotona pesen. Sitten on paikat aina puhtaana sekstailua varten ;)

Niin ja samaa ihmettelen kuin joku muukin; miksi vauvojen peput pestään, muttei omia?!

härreguud
[QUOTE="JEP";24199216]Mies opetti kun aloimme seurustella :D Hänelle periytynyt isältään herkkä peppu ja kovakourainen pyyhintätyyli, joten pesu on hyvä ratkaisu. Niin ja paperia säästyy aika paljon.

Kyllä töissä/kylässä/yleisissä vessoissa pyyhin, mutta kotona pesen. Sitten on paikat aina puhtaana sekstailua varten ;)

Niin ja samaa ihmettelen kuin joku muukin; miksi vauvojen peput pestään, muttei omia?![/QUOTE]

Miten herttileijaa te aikuiset ihmiset paskotte, jos saatte ne sontanne pitkin kankkuposkia, ja ehkä selkääkin pitkin menemään?!
Siis jos vertaatte paskomisianne vauvan sontimiseen...
Meidän vauvalla oli sitä sontaa varpaissakin, mutta en kyllä ikinä ole aikuisena silleen itteeni sotkenut. Eikä muutenkaan ole tapana paskoa housuihin / vaippaan, joka lyttäis sen sonnan ympäri kankkuja.
Että voisko siinä olla suurimmalla osalla syy, miks vauvan pyllyt pestään, muttei omia > se paska ei ole kun persreijän kohdalla, toisin kun vauvalla?!

"vieras"
[QUOTE="vieras";24197411]Pakko muuten kysyä itsekin yhtä asiaa tästä pyllyn pyyhkimisestä. :D Siis, kun pyyhitte, pyyhittekö aina niin pitkään, että paperiin ei jää kakkaa? Jos pyyhin, niin pyyhin aina tuolla tavalla, siksi onkin helpompaa ja nopeampaa pestä.[/QUOTE]
Ei kai se tavara sieltä pelkällä käsisuihkulla lähde vaan toisella kädellä pitää käsi paskassa hinkata menemään ja sen jälkeen kuivata?

En pese.

määpä
:wave: Minä khyl pesen..
Aiemmin en pessyt, mutta sitten sain maailman ihanimman kaverin itselleni: peräaukon haavauman.. Uusii/pahenee aina silloin tällöin....:heart:
Sen ollessa pahimmillaan aloin suihkuttelemaan, koska näin saa paremmin haavan puhtaaksi eikä tarvi paperilla hinkuttaa (paperilla hinkuttelu pahentaa haavaumaa ja hidastaa sen paranemista ainaki mulla, vaikka olis kuin pehmeät luxuspaperit käytössä...) Ja paperilla hinkuttelu tuntuu jopa saavan sen haavan uusimaan, joten yleensä pyyhkäisen vaan isoimmat "kököt" sillä ja suihkuttelen loput... Ei ole mun mielestä mikään kauheen ihmeellinen asia toi suihkuttelu..eikä oo erityisen vaivalloistakaan, kun tulee tavaksi...
Ehkä mulla vaan on herkkä perse, en tiä..:D

(sainpa pitkän tarinan aikaiseksi persiini pesemisestä..:O)
Mulla on ihan sama vaiva ja samat oireet ja samanlaiset pesut. T, herkkäperseinen kohtalotoveri

"vieras"
[QUOTE="Ulkosuomalainen";24198423]Ns. sivistysmaissa eli viinimaissa (Ranska, Italia, jopa Saksa) on kylppärissä aina bidee ja käsisuihkuja löytyy paljon mm. arabimaista, joissa sitä käytetään niin ykkösen kuin kakkosen jälkeen.[/QUOTE]
Tai sitten siellä ei vain huonosti suunniteltu viemärivesiputkisto kestä paperia, eikä jätevesiä saada tarpeeksi hyvin lajiteltua ja puhdistettua, minkä vuoksi paperin käyttöä ei suosita. Ja jos käytetäänkin, ei paperia saa heittää pönttöön, vaan se pitää laittaa roskiin.

Yhteistyössä