Pylly punoittaa taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
Kirjottelin tuonne jo aiemmin "mistä oireet".

Palautin oman ruokavalioni siihen, ettei tytöllä ollut oireita. Eli olen ollut kanamunattomalla ja broilerittomalla dieetilla. Nyt annoin tytölle korviketta, sitä ei ole siis juuri koskaan saanut. Sai eilen n. 10 ml ja tänään saman verran. Eilen oli vatsassa ja reisissä pientä punaista näppyä. Nukkui viime yön huonosti. Tänään lehahti pylly tulipunaiseksi.
Nyt olen siis välttänyt itse kananmunaa. Maitotuotteita käytän vähän, nyt olen syönyt aika paljon jäätelöä. Minun syömälle maidolle tyttö ei ole tähän asti reagoinut juuri yhtään.
Pitäisikö näistä nyt ilmaantuneista oireista siis päätellä, että tyttö on allerginen maidolle ja vieläpä kovin herkkä? Saatu määrä on hyvin pieni...
Muuta allergisoivaa en ole mielestäni nyt syönyt.

Kyllä maito voi aiheuttaa juuri tuollaiset oireet. Älä anna lisää maitoa. Pidä kuukauden tauko ja kokeile sitten tai mene lääkärin kautta lasten allergialääkärille ja tutkituta samantien muutkin mahdolliset allergiat. Meillä kahdella lapsella pahat maitoallergiat ja toisella tuli ilmi juuri kuvailemallasi tavalla. (Toisella tuli jo 2kk:n iässä rintamaidon kautta.)

Koin lääkäreillä ramppailun/testaukset niin työlääksi, että tätä toista hoidan kotona omin konstein. Toisaalta, en osais, jos en olis kokenut jo aikaisemmin allergisten lapsen hoitoa.

Pahemman maitoallergian kokenut lapsi on nyt 4,5 vuotias pojannaskali, joka käyttää kaikkia ruoka-aineita!!!!!!!!!!!!!!!!! Lehmänmaito saatiin noin 3 vuotiaana takaisin. (Pahimmillaan syötiin vain perunaa, porsaan- ja lampaanlihaa, mustikkaa ja vadelmaa.)

Yhteistyössä