kumpi oireiluttaa:possu vai almiron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SekoanKohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SekoanKohta

Vieras
Nyt saa heittää villejä veikkauksia.
Tyttöon 8 kk ja viime torstaina aloitettu Almiron pepti. Ei ole saanut sitä paljoakaan, päivittäin noin 2-5 mittalusikallista. Lisäksi imetän.
Lauantaina aloitin sitten possun antamisen, on saanut sitä päivittäin 1 tl.
Lauantaista saakka tyttö on ollut todella itkuinen ja kärttyinen. Ei ole tyytyväinen ollenkaan, kaikki valveillaolot itkee ja kitisee.
Viime yönä imetin klo 2 ja siitä noin tunnin päästä tyttö heräsi ja itki. Itki kipuitkua. Yritti piereskellä. Nytkin koko aamun on ollut itkuinen eikä ollenkaan oma itsensä. Parahtaa itkuun pienestäkin, jopa siitä kun suukotin päähän.
Itse sitten mietin, voisiko olla maha kipeä, voisiko olla ettei almiron sovi? Tosin viime yönä itki sen jälkeen kun olin imettänyt....Olen maidottomalla dieetilla. Tyttö ei ole koskaan saanut korviketta (lehmänmaitopohjaista) vaan on siis allergisoitunut maidolle rintamaidon kautta, on siis todella herkkä. En tiedä tuosta almironista, jos se oireilisi näin herkälle? Vai olisiko possu syy? Jätänkö jommankumman pois ja kumman? Rintamaitoa tulee hyvin, joten korvikkeen antaminen ei ole välttämätöntä.
Tai sitten tyttö oireilee rintamidosta saadulle jollekin aineelle, kun vaan tietäisi mille...

Tyttö oireilee kyllä muutenkin, eilen sai näppylöitä kun imetin, niin heti sen jälkeen nousi päähän ihottumaa. Olin syönyt tomaattimurskaa ruuassa ja epäilen ettei tomaatti sovi.

Imettäminen olisi hyvä lopettaa, mutta kun en osaa enkä pysty.

Sekavaa on kaikki ja kaikki energia menee tähän.

Meillä ei käynyt almiron, kannattaa nyt kokeilla jättää jompikumpi pois, mikäli oireet helpottavat niin voit olettaa oireiden johtuvan siitä. Annoitko itse tehtyä sosetta vai kaupan? Meillä nimittäin lääkäri suositteli ettemme antaisi pojalle viljapossua emmekä jyväbroileria viellä, kun ei ole tietoa kotimaisten viljojen siedosta, meillä on siis melko herkkä poika..
http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=nix00320
Tuossapa linkki mistä löytyy tietoa mitä korvikkeet sisältää, almiron on siis maitopohjainen. On vaan käsitelty eritavalla ne proteiinit.<br><br>

Hei!
Meillä 8 kk vanhan pojan kanssa on kevät oireiltu, reagoi rintamaidon kautta iho- ja suolioirein. Maitoallergiatestiin päästiin toukokuun lopussa, jolloin reagoi Nan-pisaraan ihollaan. Soijamaito ylläpiti oireita, ja Almironista saatiin varmistus vasta useamman testauksen jälkeen, koska minä en ollut varma mistä oireet johtuivat; yöitkuisuus, limaisuus, kärttyisyys päiväaikana... poikamme ei suostunut juomaan Almironia, vaan sekoitin muutaman mitan päivittäin ruokaan.

Ruokapäiväkirjaa pitämällä, ja Almironin tauottamalla (5-7 vrk) ja aloittamalla uudelleen, saatiin viimein oireista kiinni. Lääkärinkin mielestä oireet viittasivat reagointiin Almironille. Lopullinen varmistus tuli, kun lopetimme Almironin kokonaan. Nyt kokeilussa on Neocate, mutta imetän vielä myös täysin, ja olen itse dieetillä.

Kärsivällisyyttä peliin. Meillä meni 2 kk eikä juuri uusia ruoka-aineita saatu mukaan, koska poika oireili kokoa ajan jollain tavalla. Lopeta tarvittaessa sekä possu että Almiron, ja aloita ne sitten uudelleen esim possu ensin.

Yhteistyössä