puutarha immeiset hoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poitsu

Vieras
te keillä on kasvihuone ni mitä teillä siellä on kasvamassa?mä nyt oon ostamas kasvihuoneen jossa neliöitä 3,7 ja ainakin tomaattia laitan,mut vinkkejä/ideoita mitä muuta...mieluusti helppo hoitosia jne =) ja kuviakin saa laittaa!

Tomaattia, paprikaa, chiliä, ananaskirsikkaa, salaattia ja kurkkua.

Alkukeväästä siellä on kaikki taimet totuttelemassa ulkoilmaan, ja mm pelakuut, krassintaimet, kesäkurpitsat, salkoruusut, jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitääkö siel kasvihuonees olla joku lämmitin??juu ja salaattia tietysti kans.millasia noi ananaskirsikat o?

Ei ole pakko, mut kannattaa käydä vaikka www.puutarhanet.fi lukemassa vinkkejä kasvihuoneiden käytöstä. Siellä on ananaskirsikan kuviakin :)

Mulla on nyt ollut vain tomaattia, kasvihuonekurkkua, salaattia ja persiljaa sekä isännän chili. Ananaskirsikka oli joskus, mutta vei tosi ison tilan.

Kun ostat kasvihuoneen, osta samalla tuuletusautomatiikka kattoluukkuun sekä kastelujärjestelmä. Ei tarvitse sitten kesällä joka päivä olla paikalla päivystämässä tai vesiä kantamassa.

Meillä on ollut lämpölamppu, mutta ilmankin pärjää, ainakin etelässä. Käytävä on ladottu tiilestä, joten se ja penkit varaavat suhteellisen hyvin lämpöä. Loput tomaatit kypsyvät sitten ikkunalla, kunhan ne muistaa ottaa pois ennen pahinta hallaa. Kynttilääkin olen joskus polttanut siellä.

Tähän aikaan ei mitään ennenkuin kunnolla lämpiää (jollei ole jotain lämpolamppua)! Tomaatti kuolee kun laskee lähelle nollaa ja öisin on vielä pakkasta.
Meillä melkein aina tomaattia, yrttejä ja papuja. Koekiltu paprikaa, chiliä, munakoisoa, kasvihuonekurkkua, avomaankurkkua. älä laita tomaattia ja kurkkua vierekkäin, kaasut ei tykkää toisistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Tähän aikaan ei mitään ennenkuin kunnolla lämpiää (jollei ole jotain lämpolamppua)! Tomaatti kuolee kun laskee lähelle nollaa ja öisin on vielä pakkasta.
Meillä melkein aina tomaattia, yrttejä ja papuja. Koekiltu paprikaa, chiliä, munakoisoa, kasvihuonekurkkua, avomaankurkkua. älä laita tomaattia ja kurkkua vierekkäin, kaasut ei tykkää toisistaan.

no ei vielä tietenkää,mut sit ku on =) eihän mul o viel koko kasvihuonettakaa,mut hyvin suunniteltu o puoliks tehty!

Mulla on kolme kasvihuonetta. Kasvatan keltaisia tomaatteja pääasiassa. Sitten kurkkua, chiliä, paprikaa, salaatteja, ruusukaalta ja jotain uutta joka vuosi. Kasvimaalla sitten kasvatan kukkakaalta, retiisiä, tilliä, herneitä, perunaa, naurista, porkkanoita, kesäkurpitsaa, mansikoita, salkopapua, purjoa, sipulia, valkosipulia, ruohosipulia, kiinansipulia jne...

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kehäkukka on helppo ja aika takuuvarma!
Kukkii nätisti syksyllä ekoihin pakkasiin asti =)

Niitten kasvattamiseen ei kyl kasvihuonetta tarvita...

Ei tarvitakaan, mut taimet saa nopeammin ;) Ekan kylvön siis.

Toisen kiekan laitan sit ulos. Keväällä mä olen vaan niin malttamaton että pakkosaadakaikkihetimultaan :snotty: :D

Yhteistyössä