Puurolakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mita tehda?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mita tehda?

Vieras
Hei!

Reilu 6kk poikani on hiljattain aloittanut kiinteat ja syonyt kaikkea hyvalla ruokahalulla. Viime paivina ei aamu- ja iltapuuro ole yhtakkia kelvannut. Hirvea kitina alkaa ja parin lusikallisen jalkeen alkaa huutaan ja ruokailu loppuu siihen. Pelkka ruokalapun laittaminen saa aikaan hirvean protestin, yleensa kylla rauhottuu heti jos lusikassa onkin sosetta. Kertokaahan mita pitaisi tehda, tilanne on niin uusi meille kun poika on aina syonyt hillittomalla ruokahalulla! En halua luoda mitaan ruokatraumoja mutta haluaisin pitaa puurot ohjelmassa jatkossakin. Kannattaisiko pitaa taukoa ja yrittaa jonkin ajan kuluttua uudelleen vai pitaisiko kokeilla jotain toista puuroa jos maistuisi paremmin? Olisi kiva myos tietaa noin yleisesti miten toimitte jos ruoka ei pienelle maistu.

Mahtaisikohan hampaat vaivata? Meidän tytöllä ainakin ruokahalu (tai ainakin syömishalu) hiipuu selvästi kun hampaita on tuloillaan. Sose saattaa olla sen verran hienojakoisempaa ja pehmeämpää (ja viileää?), että menee paremmin alas silloin kun ikeniin sattuu.
Voi tietysti jokin muukin olla syynä, mutta hampaat tuli minulle heti mieleen.

tee löysempää ja laita lempihedelmää joukkoon. kokeile vaikka nallen 4-viljan vellijauhetta, ei jää kökköjä. puurot on ""liimaisempia"" kuin soseet, joka ainakin meillä aiheutti kiukuttelua.

On just syömälakko menossa... Pojalla valuu kuola ja sormet työntyvät jatkuvasti suuhun, ikää 11,5kk. Suuhun kurkattuani huomasin niitä hampaita olevan jälleen tulossa lisää.
Kun ruoka syystä tai toisesta ei ole maistunut, olen yrittänyt varmistaa nesteiden saannin ja antanut velliä maidon tilalta, että olisi edes vähän ruokaisampaa. Aina se ruokahalu on takaisin palannut.

noita syömälakkoja tulee ja menee, minä sain melkein aiheutettua meillä ruokailukammon kun yritin kaikesta huolimatta saada puuroa menemään alas. Nooh, kaikesta oppii, pienellä tauolla kammo meni ja sen jälkeen oon rohkeasti laskenu vaan sataan ja antanu olla sit syömättä. Lapsi tietää kyllä koska on nälkä (vaikka sitten ottaa nuppiin kun puurot on keittäny tai kun ajattelee että herääköhän sitten yöllä nälkäänsä). Meillä puuroilut tullu aina lakon jälkeen takas. Hampaiden puhkeamisen yhteydessä puuroiluissa erityisesti takkuamista, sillon oon antanu esim. banaanin iltapalaksi ja jos ei sekään oo kelvannu ni sit ei oo ollu nälkä :) siis että kannattaa aina kuitenkin tarjota (jos sitten jokupäivä taas alkaa menemään) mutta ei väkisten.

Tarjoa hänelle välillä jotain muuta, jotta tulee vaihtelua. Ethän itsekään jaksa joka aamu ja ilta syödä vain sitä yhtä ja samaa. Välillä velliä tai sosetta ja sitten taas puuroa. Meillä sama juttu, joten pitää välillä vaihdella noita jottei pääse kyllästymään samaa. Kokeile puuron sekaan erilaisia soseita tai marjoja jotta tulee vaihtelua noinkin.

Meillä oli tuollainen puurolakko, ehdin jo kokeilemaan lähes kaikkia valmis- ja jauhepuuroja. Vadelmakaurapuuro sitten kelpasi! Syö sitä oikein hyvällä ruokahalulla, joten olen antanut sitä jo jonkin aikaa pelkästään.No, voihan olla että s ei ole poikasi mieleen... Kannattaa kokeilla, maistuu omastakin mielestäni aika hyvälle.

Hampaita tehtäessä on meillä ollut aina totaalinen puurolakko. Oiskohan sitä? Älä huoli, kyllä se menee varmasti ohi jos on aikaisemmin tykännyt. Tarjoa vain välillä jotain muuta. Jogurttia (lasten), kiisseliä tms.

PS: helppohan se minun on rauhotella kun tällä hetkellä sujuu..Yleensä käyn asian tiimoilla aikas kuumana....:D

Mä annan aamulla kaurapuuroa hedelmäsoseella ja illalla neljän viljan puuroa marjoilla. Hienonnan hiutaleita vähän tehosekoittimella ja laitan valmiiseen puuroon aika paljon korviketta sekaan, että tulee löysempää. Hyvin on kelvannu koko ajan vaikka hampaita onkin tullut.

Vitsi tämä on kyllä (anteeksi nyt vaan) lohduttavaa luettavaa. Että siis en ole ainoa. Luulin, etten osaa enää keittää puuroa;) Olen myös yrittänyt pakolla puuroja 6½kk pojalleni,mutta hän iskee suun lujasti kiinni eikä suostu syömään. Olin jo unohtanut sen vadelmapuuron, taidanpa käydä huomenna ostamassa purkin. Sehän vois mennä....

Meillä kans alkas noi normaalit puurot (kaura ja riisi) tökkiä ja kokeilin graham-jauhoista tehtyä puuroa, vispasin sinne vattuja joukkoon ja tosi hyvin maistui.(Taitaa tuttelissa olla valmisversio samoista aineksista)

Yhteistyössä