Purnausta työpaikan tavoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mulla on puhelin kyllä yöllä äänettömällä, mutta kaikki tietää, että herään kuuden aikoihin ja silloin mulle saa soittaa. En mä pahakseni pistä jos yöllä tekstarin laittaa ja näen sen herättyäni, mutta odotan, että aamulla soitetaan ajoissa ja varmistetaan esim. tekstarin perilletulo. Mun työntekijäni tietävät nää jutut kyllä :whistle:
Varmaan ihan toimiva tapa teillä. Mä taas toimisin sen verran eri tavalla, että kun aamulla herään ja sen tekstarin luen, laitan kuittauksen "Ok, soitellaan päivällä". Tai "Ok, muistathan, että tarviotset lääkärintodistuksen". Tai jotain vastaavaa. Itse siis ajattelen niin, että se, joka saa sen tekstarin, kuittaa. Eikä niin, että se tekstarin lähettänyt soittelee saadakseen tekstariinsa kuittauksen.
Näin minäkin toimin. Eli aamulla kuittaan viestin esim. just et "ok. Soittele kun olet käynyt lääkärissä, niin tiedän kauan olet poissa?"

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
meillä on sairaspoissaolot ilmoitettava soittamalla. tekstari/sähköposti ei käy ja jos niin ilmoittaa katsotaan luvattomaksi poissaoloksi
Mun yhes työpaikas piti ilmottaa sekä lähimmälle esimiehelle, että isolle pomolle, jos oli sairaana. Piti myöskin olla lappu työterveydestä - oli syy mikä tahansa. TK:n lääkärintodistus ei niille riittänyt :kieh: :kieh: :kieh:
meilläkään ei kelpaa tk:n lappu :kieh: kiva lähteä bussilla 10km päähän paskataudissa hakemaan saikkulappua kun sen saisi helpommin tuota 600m päästä
Entisellä asuinpaikkakunnalla eivät meinanneet ottaa miestä tk:seen kun soitti aikaa. Sanoivat et pitäis mennä sinne työterveyteen kun sellainen mahdollisuus on. Juu aja siinä sitten 70km sinne ja takas, kun taju lähtee jo siitäkin et nousee seisomaan. No sai viimein ajan siihen 100m päässä olevaan tk:hon ja sinnekin joutui menemään taksilla!!!

Ruusa, muistan hyvin kuinka kenkkua toi oli. Mies kiroo samaa edelleen, ku pitää herätä soittaa pomolle.

Muille tiedoksi, ei tuolla mitään "tuuraajaa" tarvita eli kyse ei ole siitä.

Paranemisia Ruusalle! Kyllä se Ato oottaa.....

EJK
No hyvänen aika, ihan normaali käytäntöhän se on että ennen työvuoron alkua ilmoitetaan poissaoloista. Oli kyse sitten tehdastyöstä tai mistä tahansa muustakin työstä.

vieras toimistosta
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
No hyvänen aika, ihan normaali käytäntöhän se on että ennen työvuoron alkua ilmoitetaan poissaoloista. Oli kyse sitten tehdastyöstä tai mistä tahansa muustakin työstä.
Näin juuri. Kyllä mä (toimistotyö klo 8-16) ilmoitan pomolle että olen poissa joko
a ) 1 pv kuumeessa/mahataudissa SOITTAMALLA tai
b ) toistaiseksi, soita kun olet työpaikalla tai soitan itse lääkärin jälkeen kun tiedän tarkemmin.

Mutta siis soitan joka tapauksessa, tai pomo soittaa työmaalta kun yleensä on jotain hommia avoinna että miten niiden kanssa edetään.

Ja mun mielestä tää on ihan normaalia, voinhan mä pistää pään uudelleen tyynyyn. Koko päivähän mulla on aikaa nukkua vaikkei heti uni tuliskaan.

Yhteistyössä