Purnausta työpaikan tavoista.

Jos on sairas, pitää ilmoittaa ennen vuoroa työnjohtajalleen.

(siis, nousta aamukuudelta vain soittaakseen)

Niih, ja sitten se hiton ukko ei edes vastaa, vaan puhelu katkeaa. Myöhemmin sentään saa jätettyä viestin vastaajaan.

:headwall:

Ai mitenniin aamuäreä? :xmas:

Sä oot vissin siellä missä mäkin?! :whistle: Ei oo pakko soittaa aamuvuorossa ennen kuutta... sekin käy, ett soitat vaikka jo iltavuoroon tai yövuoroon ja käsket sanoo sun tj:lle. Mutta sen lisäksi sun pitää oman vuoron aikana viel soittaa omalle tj:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja EmoToukka:
Sä oot vissin siellä missä mäkin?! :whistle: Ei oo pakko soittaa aamuvuorossa ennen kuutta... sekin käy, ett soitat vaikka jo iltavuoroon tai yövuoroon ja käsket sanoo sun tj:lle. Mutta sen lisäksi sun pitää oman vuoron aikana viel soittaa omalle tj:lle.
Toivottavasti se viesti riittää, ketuttaa siinä määrin, etten kyllä enää soittele minnekään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja EmoToukka:
Toivottavasti se viesti riittää, ketuttaa siinä määrin, etten kyllä enää soittele minnekään. :D
En tiedä riittääkö... Riippuu osaako ne kuunnella viestejä?
:LOL: Missä vuorossa sä muuten oot? Ja missäpäin? Ei olla satuttu törmäämään siel...

Keittiönoita
Millaisessa työpaikassa esimiehet eivät lue sähköpostejaan? Tai omistaa kännykkää, johon voi laittaa tekstiviestin?

Ymmärrän sen, että mitä aikaisemmin poissaolostaan ilmoittaa, sen parempi. Mutta ei kai se soittaminen ole enää tänä päivänä ainoa tapa tavoittaa esimiestään? Mä luen joka aamu sähköpostini ennen töihin lähtöä ja esim just tänään kollegalta oli meili, että on sairaana ja jää kotiin. Joten munkaan ei ole mikään pakko mennä toimistolle vaan voin tehdä töitä kotoa käsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Millaisessa työpaikassa esimiehet eivät lue sähköpostejaan? Tai omistaa kännykkää, johon voi laittaa tekstiviestin?

Ymmärrän sen, että mitä aikaisemmin poissaolostaan ilmoittaa, sen parempi. Mutta ei kai se soittaminen ole enää tänä päivänä ainoa tapa tavoittaa esimiestään? Mä luen joka aamu sähköpostini ennen töihin lähtöä ja esim just tänään kollegalta oli meili, että on sairaana ja jää kotiin. Joten munkaan ei ole mikään pakko mennä toimistolle vaan voin tehdä töitä kotoa käsin.
Monessa vuorotyössä ei esimies edes tule työhön ennen ensimmäisiä työntekijöitä (tai edes samana päivänä viikonloppuisin) esim meillä ei ilmoiteta ensisijaisesti sille esimiehelle poissaoloista vaan sinne työvuoroon mahdollisimman pian ja sieltä hommataan sijainen parhaalla mahdollisella tavalla. =)

Huhuh

No en minä kyllä ajalla 5:00-5:45 ala avata tietokonetta kotona, kun on muutenkin niin hemmetinmoinen kiire ennättää bussiin. Eikä alaisillani kaikilla ole edes nettiä. Kyllä minä oletan, että soitetaan tai jätetään viesti vastaajaan. En ymmärrä, mitä väärää siinä nyt voi olla. Haloo, eihän kaikkien esimiesten työ ole tuollasta: "no mäkään en mennyt, tein töitä kotona". Ihmeen putkiajattelua.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Huhuh:
No en minä kyllä ajalla 5:00-5:45 ala avata tietokonetta kotona, kun on muutenkin niin hemmetinmoinen kiire ennättää bussiin. Eikä alaisillani kaikilla ole edes nettiä. Kyllä minä oletan, että soitetaan tai jätetään viesti vastaajaan. En ymmärrä, mitä väärää siinä nyt voi olla. Haloo, eihän kaikkien esimiesten työ ole tuollasta: "no mäkään en mennyt, tein töitä kotona". Ihmeen putkiajattelua.
No jos luit kirjoitukseni kokonaan, niin en mä siinä pelkkää sähköpostia ehdottanutkaan ;)

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Huhuh:
No jos luit kirjoitukseni kokonaan, niin en mä siinä pelkkää sähköpostia ehdottanutkaan ;)
Juu, meillä on tekstiviestit oudosti kadonneet toisinaan matkalla tai menneet väärään numeroon tai eivät ole siirtyneet kännykästä toiseen siirrolla ja sitten ollaan ihmetelty, että onko sen työntekijän nyt sitten kaapannut joku siellä etelänreissulla kun ei kahteen päivään ole kuulunut mitään. Joten meillä ainakin soitto/viesti vastaajaan on parhain ratkaisu.

JuuriNäin
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Itse silloin tällöin työnantajana olen sitä mieltä, että poissaolot ilmoitetaan aina soittamalla. Mulla menee herne nenään het jos työasioita hoidellaan tekstarein :snotty:
Samaa mieltä tai sitten jos on ihan pakko laittaa tekstiviesti niin esim. kuittauspyynnöllä, jotta varmasti kummatkin osapuolet tietää että asia on selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja JuuriNäin:
Itse silloin tällöin työnantajana olen sitä mieltä, että poissaolot ilmoitetaan aina soittamalla. Mulla menee herne nenään het jos työasioita hoidellaan tekstarein :snotty:
Samaa mieltä tai sitten jos on ihan pakko laittaa tekstiviesti niin esim. kuittauspyynnöllä, jotta varmasti kummatkin osapuolet tietää että asia on selvä.
Aivan ja yleensä on myös puhetta siitä, että milloinkahan sitten pääsee töihin tai onko jotain vakavampaa kyseessä, vaikuttaa etenkin vuorotyössä. =)

Keittiönoita
Mutta silloin sä varmaan myös vastaat puhelimeesi, kun se puhelin soi? Mäkin olen työskennellyt aikoinaan esimiestehtävissä enkä tosiaankaan olisi riemusta kiljunut, että mulle soitetaan klo 6 kotiin. Tosin silloin elettiin vielä lankapuhelinten aikaa ja tapana oli, että työpaikalle ilmoitettiin ja kun saavuin töihin, sain tiedon sieltä. Tietty ongelmana on, jos se sairastunut on aamuvuoron ainoa työntekijä eikä työpaikassa ole yövuorolaista, jolle voisi ilmoittaa. Mutta itse pitäisin kyllä tekstiviestiä varsin hyvänä ratkaisuna, varsinkin, jos pitäisin kännykkäni öisin äänettömällä. Siinähän sen ilmoituksen näkisin heti, kun kännykkäni otan käteeni.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Aivan ja yleensä on myös puhetta siitä, että milloinkahan sitten pääsee töihin tai onko jotain vakavampaa kyseessä, vaikuttaa etenkin vuorotyössä. =)
Kuittauspyyntö toki ja sitten vaikka niin, että esimies ilmoittaa, että soitan sulle kun pääsen työpaikalle, niin sovitaan jatkosta.

Mutta silloin sä varmaan myös vastaat puhelimeesi, kun se puhelin soi? Mäkin olen työskennellyt aikoinaan esimiestehtävissä enkä tosiaankaan olisi riemusta kiljunut, että mulle soitetaan klo 6 kotiin. Tosin silloin elettiin vielä lankapuhelinten aikaa ja tapana oli, että työpaikalle ilmoitettiin ja kun saavuin töihin, sain tiedon sieltä. Tietty ongelmana on, jos se sairastunut on aamuvuoron ainoa työntekijä eikä työpaikassa ole yövuorolaista, jolle voisi ilmoittaa. Mutta itse pitäisin kyllä tekstiviestiä varsin hyvänä ratkaisuna, varsinkin, jos pitäisin kännykkäni öisin äänettömällä. Siinähän sen ilmoituksen näkisin heti, kun kännykkäni otan käteeni.

Vastaan toki.

Mun tilanteeni on täysin erilainen, olen yrittäjä jolla on silloin tällöin työntekijä, lähinnä silloin kun minulla on asioita hoidettavana yms. Putiikin on oltava määräaikana auki joten jos en saa tietoa ajoissa työntekijän sairastuttua, olen totaalikusessa.

Hm

Millä alalla olet ollut esimiestehtävissä? Minkälaisella alalla? Tämä vaikuttaa minusta aika vahvasti siihen, mikä ilmoittamistapa on viisain, helpoin, kätevin. Itse olen siivousalalla. Otan poissaoloilmoituksia vastaan 5:30 lähtien, muut menee vastaajaan (jos siivooja sinne sanansa sanoo, yleensä kaikille oon tärkeää saada puheyhteys, eivät puhu vastaajiin). Jos meiltä puuttuu aamusta esim. neljä siivojaa tärkeistä tehtävistä, haluan todellakin saada tiedon jo puoli kuusi, jotta voin miettiä päivän uudelleen + delegoida tehtäviä meidän sijaistyötä tekeville siivoojille (jotka tuleva töihin jo 5:30, aiemminkin).
Eräät tärkeät aamutyöt kestävät esim. 2 h. Jos saan tiedon kovin myöhään, on epäreilua tuuraajille kiitää hommat tuntiin.

Yhteistyössä