#PURKAUS# Raskaaksi tulosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valmiiksi surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valmiiksi surullinen

Vieras
Juuri luin erästä ketjua, jossa eräät ovat aivan maansa myyneitä kun raskaus ei ala heti ensimmäisen puolen vuoden aikana!! (ja varsinkin ne joilla on jo ennestään lapsi/lapsia) Mulla on kaksi lasta ja ensimmäinen tärppäsi yk 21 ja toinen yk 23. Mua niin pistää ketuttaan tuollaiset,( varsinkin ne, joilla jo ennestään on lapsia )jotka ovat niiiiin surkeina kun vauvaa ei ole kuulunut vielä esim. neljännestä kierrosta!! Ja juu meillä on taas yritys päällä ja vasta yk3 meneillään, joten pitkään joudutaan vielä tärppiä odottamaan jos sellainen meille vielä suodaan. Anteeksi purkaus ja kiitos kun sain sen tehdä:)

Kyllähän se menkkojen alkaminen on aina suuri pettymys, jos raskaudesta haaveilee. Oli sitten menossa yk1 tai yk 23. Ei se sinulta ole pois, jos joku tuntee puolivuotta olevan mahdottoman pitkä aika raskautua.

Muistelisin, että mäkin olin kaikkein pahimmissa olotiloissa juurikin ehkä ensimmäisten puolen - puolentoista vuoden aikana. Ensin sitä miettii, että haluaisiko lapsia, sitten odottelee, että olisi otollinen aika elämässä perheelle, pohtii, pähkii ja puntaroi ja siten kun lapselle Antaa Luvan Tulla, niin on jo ehtinyt lietsoa itselleen melkoiset odotukset. Eläminen kahden viikon pätkissä kierron mukaan, kehon tarkkailu ja jännääminen virittävät sellaiseen tilaan, että pettymykset tuntuvat massiivisilta, eikä aikaa pysty asettamaan ehkä kohtuulliseen perspektiiviin.

Meillä on nyt toisen lapsen toiveilua ja maltillista yritystä takana nelisen vuotta, enkä ole missään vaiheessa kokenut niin kovia henkisiä tuskia ja paineita kuin silloin Vauvan Yrityksen ensimmäisinä kuukausina.

Jos lähtee ajattelee tuollain niin kuka sen sitten oikein määrää koska saa olla "maansa myynyt"?
Eikö jokainen saa tuntea kuten tuntee, koska tuntee?

Mun mielestä nää on vähän hölmöjä aiheita sinäänsä, että aina löytyy näitä joilla asiat on vielä huonommin.
Siis että joilla raskaaksi tulo on kestänyt kauan, he kritisoi niitä joita ahdistaa esim vaikka yk5.
Sitten lapsettomat kritisoi niitä jotka on raskaana, mutta jotka valittaa esim vaikeaa raskautta koska "pitäshän heidän olla onnellisia vaan että ovat ylipäänsä raskaana).

Mä voin ainakin suoraan sanoa, että sitten joskus jos lähden toista lasta yrittämään, niin odotan että parissa kuukaudessa tärppää ja olen hermona, jos ei. Järjellisesti tiedän että siinä kohti ei tarvis vielä hermostua, mutta ihmismieli on jännä..

Joo siis tämä oli vaan hetken mielijohteen purkaus...tottakai minäkin, silloin kun toivoin ensimmäistä ja toista, olin "maani myynyt" parissa ensimmäisessä kuukaudessa..niinkuin näköjään nytkin :) Eli siis kun tarkemmin ajattelee tämä minun purkaus taitaa johtua juurikin samasta syystä kuin niiden, joiden takia tämän tänne kirjoitin...ihmettä odotellessa:) Ja vielä yksi juttu, näitä aikaisempia yrittäessä tärpit kävivät kummassakin sinä kuussa, kun olin oikeesti sitä mieltä ettei meille lapsia suoda/enää suoda, ja ajatukset olivat täysin muissa asioissa! Voi kun saisinkin nyt sellaisen mielentilan mutta tiedän että siihenkin menee aikaa ennen kuin hyväksyn sen, että me jatketaan elämää nelihenkisenä perheenä.Kiitos kun luit :)

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Tsemppiä ap yritykseen"!
Toivon todella että teidän (tai kenenkään muunkaan) ei tarvitse tällä kertaa odottaa noin kauaa kuin kahden ekan kohdalla.
On se väärin että sellaisille ihmisille jotka ei pidä huolta lapsistaan suodaan niitä sormia näpsäyttämällä, mutta ihmiset jotka ei muuta toivokaan kuin lasta, he joutuvat yrittää monta vuotta. Mutta ei auta, elämä on!

PS. me yritetään toista lasta nyt, eka tuli yk kolmosesta ja todella olin täysin masentunut ja varma siitä etten voi koskaan lasta saada. :D
Nyt yk 2 ja vielä olen rauhallinen, mutta jos ei tuosta yk 3 tärppää niin varmasti "masennun".
SItä monesti pitää lapsien tuloa itsestään selvyytenä..

Yhteistyössä