Purentavika, siitä johtuvat pahat niskahartia kivut ja kelan sairauspäiväraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maarit73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maarit73

Jäsen
12.12.2006
45
0
6

Purentavika, siitä johtuvat pahat niskahartia kivut ja kelan sairauspäiväraha
Onko kenelläkään kokemusta pahasta purentaviasta ja siitä johtuvista pitkäaikaisista niska ja hartiavaivoista? Ja niistä johtuen pitkä sairausloma ja nyt mun sairauspäivärahahakemukseni on mennyt Kelassa lääkärin tarkistettavaksi ja pelkään ettei sairauspäivärahaa myönnetä :/ Vai onko tuo ihan normaali käytäntö että Kelan lääkäri tarkistaa nuo hakemukset?

Olen 36 vuotias nainen ja purentavika korjattiin ala-asteella, mutta purenta meni takaisin ja syykin selvisi nyt leukakirurgilla käydessäni, alaleuka kasvaa 20 vuotiaaksi asti. Nyt rankat oikomishoidot menossa ja leukaleikkaus häämöttää tulevaisuudessa, toivottavasti jo syksyllä 2010. Leikkauksessa siirretään alaleukaa taaksepäin ja yläleukaa eteenpäin. Niskat ja hartiat+kädet ei toimi ja puutuvat, ovat voimattomat särky järjetön, käyn fysikaalisessa kerran-kaksi viikossa, kunto-ohjelmaa teen kolme kertaa viikossa fysikaalisen ohjaajan ohjelman mukaisesti, yritän liikkua, käydä kävelyllä yms.

Työ fyysisesti rankkaa, nostoja paljon, kylmätiloissa joudun olemaan paljon. Ei pysty, pyörtyilen ja jatkuva päänsärky on mahdotonta, särkylääkkeitä kuluu, vahvojakin, lisäksi lihasrelaksantteja esim. Sirdalud 4mg

Antakaa mulle toivoa että saan rahaa Kelalta, muuten menee jo mielikin maahan ja masennuskin iskee, suvussa kun on paljon sitäkin

Ja pitäkää huoli että lapsienne purentaviat hoidetaan, tuolloin 80-luvulla hoidettiin jotenkin, mutta jätettiin niinkuin puolitiehen. Onneksi omat lapset eivät ole perineet minun purentavikaani, jonka itse perin äidin puolen suvulta

Tosta en tiiä et miten saa sairaspäivä rahaa, mut tunnustas et saisit kun purentavika noin pahana!
Mulla itellä myös paha purentavika, ja tuo leúkaleikkaus myös mulla tulossa!Aikoinaan en uskonut kun hammaslääkärit sanoi et rupee joskus häirihteen tuo purenta ja sanoivat sillon kun nuorempi olin ettei kannata viel mitään sille tehä kun leuka kasvaa!
MUlla myös jatkuvasti hartia ja niska vaivoja, kädet väsyy ja puutuu herkästi, poskilihakset myös väsyy tosi herkästi! Nyt olen raskaana niin ei voi tuolle viel mitään tehä, mut kun vauva on syntynyt ni heti ottavat röntgenit ja ruetaan vaivaa hoidattaa!Niin ja mulla nyt ikää 27.v ja on noin pari vuotta vaivanut enemmään...

Kiitti vastauksestas, kiva kun löytyy kohtalontovereita =) . Mulla niskat vaivannut nyt kaikkiaan 8 vuotta, kaksi vuotta siitä pahemmin, sen ajan käynyt fysikaalisessa ( mennyt jo 6 15 kerran lähetettä :whistle: ) ja loppua ei näy. Mulla on myös kaikki kaulan lihakset, ohimon, kasvojen ym lihakset jumissa ja kipeät, monesti tulee tunne että pitää väkisin purra hampaita yhteen. Mulla nyt kiinteät raudat ylhäällä ja kohta laitetaan alas ja kun hammaskaaret kunnossa, sit leukaleikkaukseen :/

KIva, kun sait kelan sairaspäivärahan; helpotti varmasti kummasti stressiä! =)
Minusta olis myös kiva kuulla kohtalotovereiden "juttuja" purentaviasta ja oireista ym!Mulla nyt ollut pää tosi kipeenä ja nyt pari päivää leuassa/kaulalla joku hermokipu, tosi inhottavaa!Yöllä kun herään niin puren hampaita monesti yhteen ja siitä kai nuo kivut vaan pahenee!Välillä tuntuu et voiko tuo purentavika tosiaan aiheuttaa noin paljon eri oireita, mutta mulle on myös sanoneet useammat että se aiheuttaa inhottavia oireita!
Mun siskolle ollaan myös alottelemassa tuota hoitoa, ovat nyt viisaudenhampaat poistaneet ja lähi aikoina laittavat raudat!
Vaikuttaako sulla Maarit kylmä ilma tai viima et kipeytyis herkemmin? Kun mulla tosiaan nyt kun ollut kovat pakkaset ja viima niin kipeytynyt tuo leuka ja myös hampaita vihloo...