Mun tyttö toivoo kovasti pupua itselleen. Ei kyllä ainakaan vuoteen vielä saa, kun on vasta viisi vuotta ja olen sanonut että sitten kun oot koulussa ...
Mutta millaisia pupuja teillä on lemmikkinä? Kuinka ison häkin tarvitsee? Miten sitä hoidetaan? Mitä syö? Mulla on ollu vaan kissoja lemmikkinä, eli pupuista ei mitään tietoa. Mutta siitä oon varma että pupu saa hyvän ja rakastavan kodin sitten kun meille tulee :heart:.
Meillä on. Kun tuosta aika jättää, meille ei tule enää KOSKAAN pupua!
En oklisi ikinä uskonut, miten sottaavasta lemmikistä on kyse

. Meillä ei koiratkaan saa yhteensä aikaan sitä irtokarvamäärää, joka tuosta pupusta lähtee

. Karvoja on JOKA paikassa ja kun nostat pupua, paitasi on AIVAN täynnä karvaa, lattialla leijuu karvapalloja, häkki on alustoineen aivan karvassa ym. Kun kanista "nyppii" irtokarvoja lähtee tukoittain

.
Kani on ihan kiva lemmikki, jos on navetta, jossa sitä pitää. Ihmisasumukseen ei sovi, ellei emäntänä ole joku siivoushullu.
Kani ei ole mikään sylieläin kuten koira. Tämä voi olla lapsille pettymys. Toki riippuu kanin luonteestakin, joku voi tulla kesymmäksi ja bviihtyä sylissä paremmin kuin toinen, mutta mitään varsinaisia sylieläimiä kanit eivät kyllä ole.
Meillä kani oppi pikaisesti wcastialle meille muuttaessaan. On kämpässä vapaana ja loikki aina hädän tullessa vessa-astialleen. Olin seitsemännessä taivaassa ja kehuin kaikille vuolaasti miten ihana kani on, kun tarpeensakin tekee siististi omaan vessaansa...Just joo. Tuota riemua kesti siihen asti kun kani täytti vuoden. On sukukypsä muutamaa kuukautta ennen tätä. Näihin aikoihin alkoi ruikkiminen. Kani kusee minne sattuu ja kanin kusihan on TODELLA väkevää. HAISEE! Plus että puulattiat tykkää hyvää, kun kanin kusi imeytyy niihin :/.
Minun on ikäväkseni todttava, että vaikka kani on toki suloinen eläin, eikä pidä mitään ääntä, en ikipäivänä enää ottaisi uutta

. PAITSI jos asuttaisiin maalla, jossa kani saisi viettää aikansa ulkona.
Plus että kani on laumaeläin, kani on paljon onnellisempi, jos sillä on kanikaveri. Meillä ei ole. Koira tai ihminen ei voi korvata kanille aitoa kanikaveria. Omamme on silloin tällöin aika masentunut, vaikka pääseekin aidatulle pihamaalle päivittäin pomppimaan.