Mielipiteitä tästä artikkelista? Lukekaahan kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Luin jutun juuri, ja kyllä tuohon on menty! :(
Oma tyttömme on "kasvatettu liian kiltiksi" Ei lyö toisia, auttaa pienempiään ja pyytää anteeksi vaikka vahingossa olisi kävellyt toisen varpaille. Olen ihan kauhuissani asiasta kun olen muutaman tuttavaperheen kanssa törmännyt tähän agressiivisuuteen joka viitataan heidän osaltaan vain -no pojat on poikia.. NO EI JUMALISTE OLE, jos opetettaisi edes alkeellisemmatkin käytöstavat pienenä. Mikä oikeus pojilla on olla lyömässä/kiusaamassa muita ja etenkin tyttöjen tulee käyttäytyä siivosti? Usein olen jos meillä ollaan lasten kanssa joutunut puuttumaan ystävien lasten puuhiin kun vanhemmat myhäilevät vain pojat on poikia lausettaan, kun revitään tukasta, juostaan toiset kumoon potkitaan ja viedään lelut kaikilta muilta lapsilta. Meillä asiat ei niin vain mene, ne jotka eivät osaa käyttäytyä tulevat pois leikeistä, ne jotka osaavat leikkiä niin saavat rauhassa leikkiä!
Nyt saatten sitten haukkua ihan vapaasti tyyliämme, mutta juttu on niin että jos ei osata käyttäytyä/vanhemmat puutu käytökseen niin minä puutun siihen (siis jos meidän kodissa ollaan)
=)

Näin se pitää mennä. Ei pojilla saisi olla mitään erityisoikeuuksia. kuria.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Voisitko ap vastata mistä tämä teksti on lainattu ja miksi haluat sille täällä kommentteja?

Teksti on lääkärilehdestä ja halusin sen herättävän keskustelua. Miksi kysyt?

Kirjoittaja on siis Liisa Keltikangas-Järvinen ja hän kirjoitti tämän artikkelin Suomen lääkäriliiton lehteen. Toiselta palstalta kopsasin.

Voisitko ap vastata mistä tämä teksti on lainattu ja miksi haluat sille täällä kommentteja?

Mielenkiinnosta vain, koska yleensä on tapana merkitä esille mistä tekstin lainaa. Ja se tapa millä kehotit kaikkia lukemaan tekstin pisti jotenkin silmään normaalista kirjottelusta poikkeavana. Tuli vain mieleen, että ehkä sinulla on tähän kyselyyn jokin muukin motiivi kuin vain palstakeskustelu.

Mielenkiinnosta vain, koska yleensä on tapana merkitä esille mistä tekstin lainaa. Ja se tapa millä kehotit kaikkia lukemaan tekstin pisti jotenkin silmään normaalista kirjottelusta poikkeavana. Tuli vain mieleen, että ehkä sinulla on tähän kyselyyn jokin muukin motiivi kuin vain palstakeskustelu.

Ei ole muuta motiivia. Opiskelen sosionomiksi ja olen Liisan kanssa samaa mieltä.

Pisti silmään, kun joku sanoi, että suurin osa vanhemmista muka toimisi niin ja näin. Kyllä mä väitän, että valtaosa vanhemmista opettaa lapselleen muiden huomioimisen ja käytöstavat. Pieni, mutta valitettavan näkyvä joukko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pisti silmään, kun joku sanoi, että suurin osa vanhemmista muka toimisi niin ja näin. Kyllä mä väitän, että valtaosa vanhemmista opettaa lapselleen muiden huomioimisen ja käytöstavat. Pieni, mutta valitettavan näkyvä joukko ei.

Toivottavasti asia on näin :)

Ainakin minä olen törmännyt enimmäkseen näihin ns. "kunnollisiin kasvattajiin" :) Mutta hyvä aloitus ja tärkeä aihe!

Ainakin minä olen törmännyt enimmäkseen näihin ns. "kunnollisiin kasvattajiin" :) Mutta hyvä aloitus ja tärkeä aihe!

Kiitos

päiväkodissakin tälläiset päällepäsmärit saa huomiota ja kiltit ja tottelevaiset jää syrjään ja unohdetaan tyyliin johonki vessaan ulkoilun ajaks mitä toisesta ketjusta luin. pienempiä saa retuuttaa. en edes viitsi kertoa mitä meille kävi pari päivää sitten puistossa ku näitä puistoaloituksia on täällä niin tiheään että kokee kohta inflaation mutta voin sanoa etten mee enää puolta metriä kauemmas lapsesta jos puistossa on muitakin lapsia (lapsi 1v2kk) ja tuli ihan oksettava olo koko päiväks siitä. empaattisuus ei oo enää mikään tavoiteltava arvo nykymaailmassa. toivon että oma lapsi ei jää ihan jalkoihin niillä arvoilla mitä meiltä oppii sitten kun on isompi. nyt mä aijon suojella sitä kun vielä voin.

Mä luin tän silloin, kun ilmestyi. En muistanutkaan tuota alkua.

Ihan totta on, että nykyään ihan eri asioita korostetaan. Toki on lonnollista, ettei samaa asiaa jäädä jankkaamaan. Silti. Olen valmistunut opettajaksi eikä kertaakaan annette käytännön neuvoa siitä, miten käsitellä häiriköitä luokassa, kun he alkavat häiriköidä. Ei, vaikka häiriöiden määrä kouluissa ja tunneilla yhä vain lisääntyy. Sen sijaan puhuttiin paljonkin siitä, miten kätevästi kaikki erityistarpeiset tulee saada mukaan normaaliopetukseen. Kovasti korostettiin monipuolisia opetusmenetelmiä, että lapsosilla olisi KIVAA koulussa. Siis kivaa, ei tavallista vaan kivaa aina.