Pupu lemmikkinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kaksi pupua, Jaana ja Jussi... sitten olikin paljon pupuja :)

mä tiedän, meilläkin on joskus ollut tyttö ja poika ja kohta kaksikymmentä tyttöä ja paoikaa
tongue0001.gif

Mulla oli kaksi pupua, Jaana ja Jussi... sitten olikin paljon pupuja :)

Mun tyttökani oli joskus mun vanhemmilla hoidossa ja nää oli sitten viksuna ajatelleet, että voisivat tutustuttaa mun pikkusiskon poikakania sen kanssa... Arvaatte varmaan miten kävi :D
Nykyään poju on leikattu ja mun kani asustelee sen kaverina. Ja pari jälkeläistäkin asustelee vielä samassa talossa :)

Kiitos ihanista vastauksista! Luin tota kanipalstaa -en muista nimeä - ja sitä lukiessa rupes vähän mietityttämään että onko kani kovin suuritöinen lemmikki? Ja toinen mikä mietityttää on toi lähtevän karvan määrä. Mä haluisin että koti ois tip top, mut en ehdi, jaksa, viitsi imuroida kovin usein.
Niin ja sit se haju? Tottahan on että heinäkin haisee jollekin. Mä nyt ihan suurennuslasilla etsin näitä huonoja puolia tarkoituksella. Uskon kyllä että kani on maailman suloisin eläin. Sellainen tuli vielä mieleen, että parikin mainitsi että kani ei ole hyvä lemmikki pienille lapsille kun ei halua olla sylissä ja voi olla muutenkin itsepäinen varsinkin murkkuiässä. Mutta kertokaa lisää kaneista ja kumotkaa näitä negatiivisia väitteitä ;).

Minä ottaisin lapselle mieluummin marsun tai pari :) Paljon helpompia otuksia kuin kani, eivätkä pure koskaan ja tykkäävät enemmän sylittelystäkin. Tosin marsut pissaa sitten mihin sattuu, mutta nehän eivät vapaana ole kuin juoksutuksen ajan. Juoksutusalueenkin voi helposti rajata, jos haluaa, niin pysyvät naurettavan matalan aidan toisella puolella, koska eivät hypi. Marsut myös pitävät ääntä: "kur, kur, kviik, kviik!", mikä on lapsista mukavaa :)

Mä olen meille miettinyt pupua ja aika paljon on jo tietoa hankittu.
Pelkäksi häkkieläimeksi en pupua haluaisi, mutta kuulema jos alussa jo päästää vapaaksi sisätiloissa, pupusta tulee villi ja ei anna käsitellä, onko se totta???
Miten pitäisi aloittaa yhteiselo ja tutustuminen?

Meillä on hermeliiniuros. Pieni ja kiva :). Se tuli meille kaverilta, ikäänkuin yllättäen.

Häkki on 120 x 60 ja jänes on paljon vapaana. Vessalaatikossa asioi, käytän siellä puupellettiä, mörttiröpöä, purua, mitä milloinkin ja siivotaan päivittäin.

Ei ole tehnyt tuhojaan. On kiltti, eikä ole koskaan purrut mua tai lapsia.

Meille muuttaa vissiin piakkoin toinenkin kani, kun miehen tuttu on luopumassa pupustaan. Tyttökani olisi tämä uusi. Ekana asuisivat erillään, sitten kun poju leikkautetaan niin yhdessä.