Puolison vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttääkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttääkö?

Vieras
Kertokaa kokemuksia, tarinoita yms. siitä, miten rasittavia/vastenmielisiä oman puolison/seurustelukumppanin vanhemmat voivat olla. Mun poikaystävän vanhemmat ottaa raskaasti pattiin, ja haluaisin kuulla kohtalotovereista...

No ainakaan mun poikakaverin vanhemmat ei oo yhtään vastenmielisiä tai rasittavia. Todella mukavia ihmisiä.

Kelaa välillä itseäsikin. Oletko sinä kenties rasittava ja vastenmielinen heidän mielestään? Oletko itse aivan syytön tilanteeseen? Millaista teillä sitten on?

Olen tavannut avomieheni isän kerran. Hän ei puhunut sen kahden tunnin vierailun aikana minulle mitään muuta kuin kysyi tahdonko lisää kahvia. En tahtonut. Jäi vähän nihkeä kuva miehestä.
Exän äiti oli ihan kamala. Paapoi poikaansa kuin pikkulasta ja antoi minulle neuvoja kuinka hänen poikansa sukat pitää pestä ja koska sille pitää tilata hammaslääkäri. Sekaantui asioihin jotka eivät hänelle kuuluneet eikä kuunnellut koskaan mitä muilla oli sanottavana. Minä en tietenkään mistään mitään tiennyt, vaan kaikki sanomiset senkun vaan sivuutettiin.

Miehen isä lääppii ja kertoo ihastumisestaan minuun aina kännipäissään. On pari kertaa jopa sanonut olevansa kateellinen pojalleen minusta. Miehelle en viitsi sanoa mitään, saati sitten anopille, en viitsi pahoittaa heidän mieltään.

En kyllä myöskään yhdy tuohon ikäviin appivanhempiin. Nykyiset ovat aivan ihania ihmisiä ja viihdyn todella hyvin heidän seurassaan vaikka miesystäväni ei paikalla olisikaan.

Oma käyttäytyminen vaikuttaa paljon siihen, millaista kohtelua saa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttääkö?:
Kertokaa kokemuksia, tarinoita yms. siitä, miten rasittavia/vastenmielisiä oman puolison/seurustelukumppanin vanhemmat voivat olla. Mun poikaystävän vanhemmat ottaa raskaasti pattiin, ja haluaisin kuulla kohtalotovereista...

Taidat olla häiriintynyt..sinusta saisi varmaankin hyvän henkilökuvan...hmmmm

Eipä voi valittaa. En voisi mukavampia appivanhempia toivoa, ja luulen että hekin tykkäävät musta.
Aina ei olla samaa mieltä, mutta eivät silti puutu elämäämme mitenkään erityisemmin. Apua tiedämme saavamme vaikka vain pienestäkin vihjeestä ilman ehtoja. Samoin olen valmis tekemään heidän eteensä jos jotain vain keksivät pyytää.

Ap, ehdotan että aloitat ketjun jossa ylistät appivanhempia maasta taivaaseen, sekä omia että muiden. Kehu myös muu suku. Siihen luultavasti vastaavat sitten ne joilla on huonoja kokemuksia. Varsinaista kohtalotoveruuttahan et tosin näin löydä, sillä idea onkin siinä että pyritään varmuuden vuoksi kaikissa asioissa väittämään kaikin voimin vastaan, sanoit mitä hyvänsä. Täällä ei ..ttu mitään toveruuspelleilyjä kaivata!

"Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
sellainen, joka eksyy tieltä, huutaa rannalla
ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen:
metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.
Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy,
tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy
kun toinen heittää kiukaalle vettä.
Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,
koskaan se ei ole yksin, ja se kaveri on suomalainen.
Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään,
ei mikään paitsi kuolema ja poliisi."

- Jorma Etto -

Joo, kolmella oli huonoja kokemuksia;-)... ja mulla... ex:n anoppi oli kuin pikkulapsi jos asiat eivät menneet tahtonsa mukaan. Sitten huudettii, paiskottiin luuria korvaa, oltiin mykkäkoulussa ja odoteltiin hyvitystä kera anteeksipyyntöjen. Onneksi ei tarvitse olla enää tekemisissä.
Mikäs se oli se hauska ketju, jossa myös sorkittiin näitä jokapaikan tietäjiä-ja taitajia?

Käypä lukemassa Suomi24:n Anoppi & appi -palstaa. Sieltä löytyy monia keskusteluja ärsyttävistä appivanhemmista (varsinkin anopeista). Löydät varmasti kohtalotovereita.

Sanoisin että minulla on ns täydelliset appivanhemmat. Ovat rehellistä, tavallista väkeä ilman turhia hienosteluita, anoppi on kiltti ja hyväntahtoinen, appiukko avulias ja kyselee että miten voisi auttaa raksaprojektissa yms.

Valitettavasti vaimoni ei voi sanoa samaa minun juoppoluuserivanhemmistani. Tämän vuoksi vaimoni on tavannut yhteiselomme aikana (päälle 8 vuotta) heidät alle 20 kertaa ja vaimoni vanhemmat ehkä kolme kertaa. Tyttäreni näkevät kerran puolessa vuodessa, sillä mielestäni ns isovanhemmuus pitää ansaita ja omat vanhempani ovat kaikkea muuta kuin ns hyvien isovanhempien perikuva.

Alkuperäinen kirjoittaja avominiä:
Miehen isä lääppii ja kertoo ihastumisestaan minuun aina kännipäissään. On pari kertaa jopa sanonut olevansa kateellinen pojalleen minusta. Miehelle en viitsi sanoa mitään, saati sitten anopille, en viitsi pahoittaa heidän mieltään.

Heidän kasvattamansa poika toimii selkäsi takana opitulla tavalla. Ei se omena kauas puusta näet putoa.

Hilja: Oma käyttäytyminen vaikuttaa paljon siihen, millaista kohtelua saa.

Varsin rakentava kommentti. Onko siis mielestäsi lääpittävän vika, jos puolison isä pyrkii lähentelemään? Aina ei oma korrekti käytös auta, jos toiselta puuttuu sosiaaliset taidot kokonaan. Kuten ex-anoppini kanssa tahtoi olla. Eronnut, katkera nainen jolla ei pahemmin ollut ystäviäkään, kun ei kukaan jaksa loputtomiin kuunnella toisen marttyyritarinoita.

Keskustelun aihe on ihan hyvä, mielestäni on parempi silloin tällöin näin anonyymisti hieman tuulettaa tuntemuksiaan kuin se, että mitta täyttyisi ja menisi ja sanoisi pahasti näille kyseessä oleville ihmisille. Yritän pysyä hyvissä väleissä puolisoni vanhempien kanssa, joten ennemmin olen hiljaa kuin alan mistään kinaamaan. Hirveältä kuulostaa, kun jotkut haukkuvat puolisonsa omaisia tämän läsnäollessa. Vanhemmat ja sisarukset kun kuitenkin ovat itse kullekin yleensä tärkeitä ihmisiä, vaikkeivat he kaikkein rakastettavimpia yksilöitä olisikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:

Varsin rakentava kommentti. Onko siis mielestäsi lääpittävän vika, jos puolison isä pyrkii lähentelemään? Aina ei oma korrekti käytös auta, jos toiselta puuttuu sosiaaliset taidot kokonaan. Kuten ex-anoppini kanssa tahtoi olla. Eronnut, katkera nainen jolla ei pahemmin ollut ystäviäkään, kun ei kukaan jaksa loputtomiin kuunnella toisen marttyyritarinoita.

Keskustelun aihe on ihan hyvä, mielestäni on parempi silloin tällöin näin anonyymisti hieman tuulettaa tuntemuksiaan kuin se, että mitta täyttyisi ja menisi ja sanoisi pahasti näille kyseessä oleville ihmisille. Yritän pysyä hyvissä väleissä puolisoni vanhempien kanssa, joten ennemmin olen hiljaa kuin alan mistään kinaamaan. Hirveältä kuulostaa, kun jotkut haukkuvat puolisonsa omaisia tämän läsnäollessa. Vanhemmat ja sisarukset kun kuitenkin ovat itse kullekin yleensä tärkeitä ihmisiä, vaikkeivat he kaikkein rakastettavimpia yksilöitä olisikaan..

On. Lääpittävä pystyy varmasti tekemän asialle stopin, jos todella haluaa että tuollainen käytös loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Saatanan analfabeetikot!!!:
Eihän tässä näin pitänyt käydä! Hoopot! Ap halusi appivanhemmista NEGATIIVISIA kommentteja! EI kehumisia. Opetelkaa lukemaan!

Parantaako noiden negatiivisten asioiden julkituominen jonkun parisuhdetta?

Alkuperäinen kirjoittaja höh höh:

On. Lääpittävä pystyy varmasti tekemän asialle stopin, jos todella haluaa että tuollainen käytös loppuu.

Ei pysty. Millä ihmeellä miniä voisi muuttaa appensa luonnetta, (huppeli)käyttäytymistä, tai jopa ihastumisen tunnetta? Ei auta kiellot, ei ystävälliset, ei tiukat, ei vihaiset. Kun tunnut olevan kaiken tietävä, niin kerrot kai meille tyhmille, kuinka onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy hän:
Alkuperäinen kirjoittaja höh höh:

Ei pysty. Millä ihmeellä miniä voisi muuttaa appensa luonnetta, (huppeli)käyttäytymistä, tai jopa ihastumisen tunnetta? Ei auta kiellot, ei ystävälliset, ei tiukat, ei vihaiset. Kun tunnut olevan kaiken tietävä, niin kerrot kai meille tyhmille, kuinka onnistuu.

Vedä lintrasit ja huuda apua ääneen, niin kyllä loppuu.

Yhteistyössä