Puolison pettäminen ja siitä selviäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itse "pettänyt" suutelemalla ja nukkumalla toisen miehen vieressä ollessani suhteessa. Tuli niin pahat omantunnontuskat, että oli pakko kertoa heti asiasta kumppanille. Mies pisti poikki, sanoi ettei voi luottaa minuun enää. Vaikeaa oli, sillä hän oli minun ensimmäinen oikea rakkaus. 2 viikkoa meni melkein kokonaan peiton alla itkien ja sen jälkeen alkoi ihan uskomaton biletysputki, jota jatkui n. 3kk. Se mukamas auttoi tuskaan kun sai olla änkyräkännissä, todellisuudessa teki asioista vain pahempia. Meidän hyvät välit ei menneet poikki, vaan jatkettiin ystävinä, käytiin kahvilla ja meillä oli sama ystäväpiirikin. Pikkuhiljaa siitä selvisi. Nyt mulla ollut uusi kumppani jo 4 vuotta ja exästä kuulen tosi harvoin, mitä nyt f.bookissa välillä jutellaan. Nyt olen tyytyväinen että asiat meni miten meni.

Tämä ex sitten myös tavallaan petti minua, samana päivänä kun erottiin heilutti peittoa yhden nyk. ystäväni kanssa. Tosi pahalta tuntui, mutta silloin olin valmis antamaan anteeksi, koska olin niin rakastunut. Onneksi asiat meni toisin ja nyt olen todella onnellisessa parisuhteessa :)

äkkiseltään musta tuntuis, että mulla menis toisinpäin: mitä rakastuneempi olisin, sinä raivokkaammin reagoisin toisen tavallaanpettämiseen. Sehän vain osoittaisi, että joko toinen ei musta piitannutkaan tai sitten se haluaa tahallaan mua loukata häijymmän kautta. Ja haluaisin uskoa rakastetusta, että tämä ei ole niin ilkeä ihminen. Noo, en osaa kuvitella pettämistä rakastuneena. Miten se onnistuu?

äkkiseltään musta tuntuis, että mulla menis toisinpäin: mitä rakastuneempi olisin, sinä raivokkaammin reagoisin toisen tavallaanpettämiseen. Sehän vain osoittaisi, että joko toinen ei musta piitannutkaan tai sitten se haluaa tahallaan mua loukata häijymmän kautta. Ja haluaisin uskoa rakastetusta, että tämä ei ole niin ilkeä ihminen. Noo, en osaa kuvitella pettämistä rakastuneena. Miten se onnistuu?

Kyllä mä olin raivoissani ja vihainen ja todella pettynyt, mutta olin itse tehnyt melkein saman, joten koin sen niin, että samalla viivalla oltiin. Ja mies itkien kertoi pettäneensä koston takia, mitä se tietysti olikin. En osaa sanoa miten reagoisin, jos tässä nykyisessä suhteessa kävisi samoin. Mutta mä uskon, että olen läksyni oppinut. En pysty sitä itsellenikään vielä näin monien vuosien jälkeenkään selittää, että miksi petin, en ole löytänyt siihen vastausta. Uskon että kaikella on tarkoituksensa. Ja ihan lämmöllä muistelen ensimmäistä oikeaa rakkautta :)

Tämä ex sitten myös tavallaan petti minua, samana päivänä kun erottiin heilutti peittoa yhden nyk. ystäväni kanssa. Tosi pahalta tuntui, mutta silloin olin valmis antamaan anteeksi, koska olin niin rakastunut. Onneksi asiat meni toisin ja nyt olen todella onnellisessa parisuhteessa :)

No ei kyllä voi sanoa, että mies olisi edes tavallaan pettänyt. Te olitte eronneet. Ja jos tuosta naisesta on tullut ystäväsi vasta jälkikäteen, niin siinäkään ei ole valittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22638535:
No ei kyllä voi sanoa, että mies olisi edes tavallaan pettänyt. Te olitte eronneet. Ja jos tuosta naisesta on tullut ystäväsi vasta jälkikäteen, niin siinäkään ei ole valittamista.

No mä kyllä sanoisin, että tavallaan petti, jos samana päivänä muutaman tunnin päästä erosta harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa. Ja varsinkin kostomielessä.

Ei ole valittamista, ihana ystävä on. Asiat on sovittu kaikkien osapuolien kanssa eikä oo kaunaa toisia kohtaan.

Yhteistyössä