Puoli vuorokautta supistellut jo kipeästi, jos lähden yön aikana sairaalaan niin voiko ja saanko vaatia että synnytän ja lähden kotiin??

• Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
siis siunhan täytyy nyt ennen kaikkea ajatella vauvan hyvinvointia siellä mahassa, eli mene hyvä ihminen lääkäriin. jos lapsia ruetaan tekemään niin täytyy varautua myös siellä sairaalassa olemaan, niin se vain on. ei voi ajatella että on kotityöt tekemättä, että enpäs jouda sairaalassa makoilemaan.

äiti04
Juu ei siinä mitään jos tietäis et kanssa syntyy normisti ja hienosti niin mitään hätää.. Kun ei otettu kuvia lantiosta tai muutakaan tutkittu vaikka kaksi "vaikeaa synnytystä takana".
Mistä tiedän ettei lapsi jäisi kiinni tai pääseekö nyt laskeutumaan niin kun kuuluu..

sh
nii. et tiiäkään jos et mene sairaalaan... jos lapsi juuttuu kotona syntyessään kiinni ei se selviä hengissä,ehkä et sinäkään. mene ihmeessä sairaalaan,ja pyydä vaikka rauhoittavaa. sulla on paniikki ja tarviit apua,sä synnytät. ootko kotona yksin?

äiti04
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kyllä sun toissynnyttäjänä pitäis tietää koska on tosi kyseessä vai etkö kärsiny edellisessä synnytyksessä yhtäkään supistusta?
Kolme vuorokautta viimeksi kovia supistuksia mutta ne ei aukaisseet paikkoja kun 1,5cm eikä puudutteet auttanut silloinkaan. Jouduttiin tekeen sektio sitten.
Yksi keskenmeno synnytys myös takana mutta silloinkaan ei auennut paikat tippoista ja lääkkeistä huolimatta. Ja jouduttiin kaapimaan :(

mutta eikö sulla itelläs käyny mielessä että oikeasti kannattaa käydä lääkärissä tilanne tarkistamassa kun kotona panikoida ja pohtia?! ei ne lääkäritkään varmasti turhan päiten siellä sairaalassa pidä ellei tosissaan näe että on tarve jäädä sairaalaan! eli nyt, mene oikeasti käymään lääkärissä niin saat mielenrauhan ja lisää tietoa asiasta, ja siellä sairaalassa he voivat sinua auttaa tuon synnytyspelon kanssa jne...!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tere:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Mulle lääkäri sanoi ettei jankata tätä enään kun yritin saada sektiota koska joutunut vauvojen takia pelkäämään niitten terveyden puolesta ja mulla ei puudutukset pure olleskaan jostain syystä.
Onhan se ikävää että olet saanut tuollaista kohtelua. Joskus hoitoihmiset tuntuvat vähättelevän ja miespuolisten sellaisten luulisi ainakin pitävän suunsa visusti supussa.
Itsekin pelkopolilla naislääkäreiden teilaamaksi joutuneena, yhden hätäsektion jälkeiseen pelkoon apua toivoen, voin hyvin kuvitella oloasi. Itse sain sektion yksityisen kautta, muutoin olisin joutunut synnyttämään myös vain koska lääkärin mielestä en sektiota "tarvitse". Voimia ja tsemppiä tulevaan! Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin.

äiti04
Kuuluuko kirvely ja repivä kipu alapäässä avautumiseen? Yön kovetti vatsaa ja oli polttoja selässä. Nyt päivällä alkoi mahassa poltot ja alapäässä muttei selässä.

saat
JOS tää ei oo provo...miltä tää suuresti vaikuttaa...niin täytyy kyllä todella ihmetellä?!?JOs todella pelkäät vauvan terveyden puolesta niin eikö sairaala silloin ole turvallisin paikka tuossa tilanteessa???

äiti04
Mulle lääkäri sanoi ettei jankata tätä enään kun yritin saada sektiota koska joutunut vauvojen takia pelkäämään niitten terveyden puolesta ja mulla ei puudutukset pure olleskaan jostain syystä.
Onhan se ikävää että olet saanut tuollaista kohtelua. Joskus hoitoihmiset tuntuvat vähättelevän ja miespuolisten sellaisten luulisi ainakin pitävän suunsa visusti supussa.
Itsekin pelkopolilla naislääkäreiden teilaamaksi joutuneena, yhden hätäsektion jälkeiseen pelkoon apua toivoen, voin hyvin kuvitella oloasi. Itse sain sektion yksityisen kautta, muutoin olisin joutunut synnyttämään myös vain koska lääkärin mielestä en sektiota "tarvitse". Voimia ja tsemppiä tulevaan! Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin.
Toiveissa olis kanssa käydä yksityisellä kuvauttaa nyt noi lantio ja miettiä/vaatia sieltä kautta sektio jos siltä tuntuu..

tere
Kuuluuko kirvely ja repivä kipu alapäässä avautumiseen? Yön kovetti vatsaa ja oli polttoja selässä. Nyt päivällä alkoi mahassa poltot ja alapäässä muttei selässä.
Kyllä tuo miusta kuulostaa synnyttämiseltä. Mene nyt sinne sairaalaan!

saat
MInusta kuullostaa ennemminkin provolta. harva se avautumisvaiheessa enää palstailee =)

Mene hyvä ihminen nyt näytille, ihan oikeesti.Ei me täällä tiedetä onko sun synnytys käynnistynyt vai ei.
Rohkaset mieles ja lähdet ja kerrot pelostasi, niin osaavat ottaa huomioon.Voima :hug: sulle!
Tuleeko miehesi mukaan synnytykseen?

tere
Alkuperäinen kirjoittaja saat:
MInusta kuullostaa ennemminkin provolta. harva se avautumisvaiheessa enää palstailee =)
Voipi olla kun ei tunnu edes kuuntelevan ketään, jankuttaa vaan aina sitä samaa... Ja minun kivut kyllä aikoinaan olivat niin kovat tositoimissa, että ei olisi tullut mieleen jankuttaa jotain yhtä ja samaa, kyllä silloin ihan keskityttiin niihin supistuksiin ja oltiin omissa maailmoissa.

Ja jos aiemmin jo oliko 2lasta synnyttänyt niin kyllähän sitä luulisi että tietää jo että onko se tosi paikka kyseessä, mutta minusta tuntuu että tämä tosissaan on provoa koska tosissaan jankuttaa samaa asiaa.. eihän täällä anteeksi vaan pysty tietämään onko jollain synnytys alkamassa.. :whistle:

saat
Alkuperäinen kirjoittaja Mammuli87:
Ja jos aiemmin jo oliko 2lasta synnyttänyt niin kyllähän sitä luulisi että tietää jo että onko se tosi paikka kyseessä, mutta minusta tuntuu että tämä tosissaan on provoa koska tosissaan jankuttaa samaa asiaa.. eihän täällä anteeksi vaan pysty tietämään onko jollain synnytys alkamassa.. :whistle:
Kahden lapsen äiti muka...PROVO ihan selvästi...tai sitten joku (miten sen nyt nätisti ilmaisisi) älyllisiltä taidoiltaan rajoittunut.Eihä kukaan voi näin yksinkertaisa asiaa tosissaan jankata!

vieras
Lievä sairas provo: Haluaa synnyttää ennen vieraiden tuloa sektiolla, kakkaukin pitäis leipoa ja jos sillä tosiaankin on mukamas polttoja niin kirjottelee vielä kyllä kumman virheetötä tekstiä. On joillakin kyllä huvit...

saat
Lievä sairas provo: Haluaa synnyttää ennen vieraiden tuloa sektiolla, kakkaukin pitäis leipoa ja jos sillä tosiaankin on mukamas polttoja niin kirjottelee vielä kyllä kumman virheetötä tekstiä. On joillakin kyllä huvit...
Niin just! Ja nyt on muka rpivät poltot jne. ja maananataina aikoo sitten yksityiseltä sektion hankkia. Haloo??

Mä muuten palstailin avautumisvaiheessa vielä, enkä olisi älynnyt lähteä sairaalaan ellei mun mies olisi mut suunnilleen väkisin vienyt :xmas:
Eli siihen vedoten tätä on turha lynkata ja tuomita provoksi.
Ehkä ette ole tienneet, että paniikissa ihmisen härjenjuoksu ei aina ole ihan parhaimmillaan, ja pelokkaana / paniikissa mielessä voi siis käydä yhä ihmeellisemmät asiat.
Minä jäin vielä ennen synnärille lähtöä maleksimaan himaan, koska en halunnut lähteä.. Tiesin, että kun lähden niin paluuta ei ole ennen kun olen synnyttänyt.
Pelkäsin hitosti. Tosin se oli mun eka lapsi. Kävin suihkussa, luin lehden, ruokin ja silitin kissan, pakkasin kamat jne kun mies jo istui paniikissa autossa ja oli viemässä mua laitokselle.

Eli tiedän, että synnytys voi tuntua todella ylitsepääsemättömän vaikealta ja sitä ei haluaisi sen takia lähteä tekemään.

Ap´lle voin vaan sanoa, että parempi sun on sinne laitokselle lähteä edes näytille, kun kärvistellä kotona. Ja mitä jos vauva syntyisikin kotona? Tai autossa matkalla sairaalaan?
Lähde niin kauan kun ehdit!

lisäänpä vielä, että sama paniikki meinasi mul hiipiä myös kun kuopus tki tuloaan maailmaan. Palstailin enkä halunnut lähteä.
Kun vihdoin lähdin, sanoin vielä miehelle autossa että ei mennä sairaalaan vaan tehdään jotain muuta :LOL:
Mies ajo sitkeesti kohti sairaalaa kun heti kun pääsin ovista sisään niin meni vedet. Siitä reilu 30min oli tyttö sylissä.

Yhteistyössä