Puoli vuorokautta supistellut jo kipeästi, jos lähden yön aikana sairaalaan niin voiko ja saanko vaatia että synnytän ja lähden kotiin??

• Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Sen takia kun eka synnytys meni ja päättyi hätäsektioon pysähtyneen synnytyksen takia.
Meinaa et pienempi lapsi olis nyt paremmin tulossa jos kasvaa liian isoksi ei taaskaan tule alakautta.

Minne vauva laitetaan jos lähden yksin pois? Vauvalaan?
Supistukset kai vielä epässäännöllisiä kun loppuivat yöllä 4-5 yhtä mittaisella supistelulla. ja nyt iltapäivästä mennyt menkkajomotukseksi, kirvelee alapää, pissattaa koko ajan, sattuu alavatsaan aaltoilevasti. otin nyt panadolin jos rauhoittais eikä olis vielä lähtö eessä.
2,5vko vielä laskettuun aikaan niin en haluis vielä sairaalaan.
Jo noitten juhlienkin takia ottaa päähän tää tilanne.

Mistä sitä tietää et vain varoittelee tulevasta synnytyksestä mutta ei vielä tosi toimia vaikka olis Hitsin kipeä jo??
Siis et nyt tosissas aattelee, et lähet ja jätät vauva sairaalaan :eek:

saat
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Sen takia kun eka synnytys meni ja päättyi hätäsektioon pysähtyneen synnytyksen takia.
Meinaa et pienempi lapsi olis nyt paremmin tulossa jos kasvaa liian isoksi ei taaskaan tule alakautta.

Supistukset kai vielä epässäännöllisiä kun loppuivat yöllä 4-5 yhtä mittaisella supistelulla. ja nyt iltapäivästä mennyt menkkajomotukseksi, kirvelee alapää, pissattaa koko ajan, sattuu alavatsaan aaltoilevasti. otin nyt panadolin jos rauhoittais eikä olis vielä lähtö eessä.

Mistä sitä tietää et vain varoittelee tulevasta synnytyksestä mutta ei vielä tosi toimia vaikka olis Hitsin kipeä jo??
Pitäähän se lähtee kun vieraita on tulossa!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja saat:

Ja kakku leipomatta. Niin että kuka sitä joutaa jäädä sairaalaan makoilemaan kun on hommat tekemättä. Onhan siellä vauvala jossa hoitavat.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja saat:

Ja kakku leipomatta. Niin että kuka sitä joutaa jäädä sairaalaan makoilemaan kun on hommat tekemättä. Onhan siellä vauvala jossa hoitavat.
Nyt määki sen hokasin: provoa koko juttu :LOL: :LOL:
Ei kukaan oikeasti priorisoi asioita noin |O

äiti04
Tää mun pelko tila saa ajatteleen mitä vaan ja tää särky. :( En halua jättää vauvaa sinne. Mutta en halua mennä synnyttämäänkään kun niin törkeät lääkärit ja kätilöt jotka ei ole tähänkään asti ottanut toiveitani huomioon!!

Pelottaa ajatus taas siitä et ne määrää miten mennään viis mun toiveista ja haluista!
Ja kun tätä mun pelkoa ei olla hoidettu ja en saanut sektiota vaikeiden kokemusten kautta mitkä lisännyt synnytyspelkoa lisää..

äiti04
Mitkäs sulla on raskausviikot?
37+3. Paha synnytyspelko mitä ei olla saatu hoidettua vaikka juossut pelkopolilla jo monta kuukautta.
Miks ei sulle oo sitten suunniteltu sektiota?
Ei myönnetty viime viikolla koska lapsi niin pieni kokoinen niin pitää synnyttää alakautta lääkärin mielestä!

tere
Tää mun pelko tila saa ajatteleen mitä vaan ja tää särky. :( En halua jättää vauvaa sinne. Mutta en halua mennä synnyttämäänkään kun niin törkeät lääkärit ja kätilöt jotka ei ole tähänkään asti ottanut toiveitani huomioon!!

Pelottaa ajatus taas siitä et ne määrää miten mennään viis mun toiveista ja haluista!
Ja kun tätä mun pelkoa ei olla hoidettu ja en saanut sektiota vaikeiden kokemusten kautta mitkä lisännyt synnytyspelkoa lisää..
Vaikea tässä on ulkopuolisena takoa päähäsi et relaa ja kaikki menee varmaan ihan hyvin. Toivon kuitenkin sinulle siedettävää synnytystä ja että kaikki menee hyvin. nim: 5 lasta synnyttänyt nainen ja aina ei ole ollut niin kivaa

saat

Niin se vaan on että synnytyksessä ei välttämättä voi hirveesti toivoskella...Sen jos toivot että ei mitään kivunlievitystä niin se ehkä voi toteutua (jos ei tarvitse sektiota). Kaikki muu onkin sitten sattuman varassa...

äiti04
Mulle lääkäri sanoi ettei jankata tätä enään kun yritin saada sektiota koska joutunut vauvojen takia pelkäämään niitten terveyden puolesta ja mulla ei puudutukset pure olleskaan jostain syystä.

tere
No jos tää tästä menee kipeemmäksi niin voinko mennä sairaalaan ja vaatia et leikkaavat vaikka synnytys olis jo käynnissä???
mä luulen et vaatiminen on turhaa. Monet kerrat olen itsekin tuskissani huutanut että leikatkaa, mä en kestä enää, mut sit ne ovat vaan tupsahtaneet joskus ja ennenpitkää. Yritä rauhoittua, vaikutat hieman hysteeriseltä.

tere
Mulle lääkäri sanoi ettei jankata tätä enään kun yritin saada sektiota koska joutunut vauvojen takia pelkäämään niitten terveyden puolesta ja mulla ei puudutukset pure olleskaan jostain syystä.
Onhan se ikävää että olet saanut tuollaista kohtelua. Joskus hoitoihmiset tuntuvat vähättelevän ja miespuolisten sellaisten luulisi ainakin pitävän suunsa visusti supussa.

Polikliinisesti synnyttänyt
No jos tää tästä menee kipeemmäksi niin voinko mennä sairaalaan ja vaatia et leikkaavat vaikka synnytys olis jo käynnissä???
Kipeetähän se tekee, mutta ei siihen kipuun kukaan ole kuollut... Lääkärit päättää sektiosta vauvan ja äidin voinnin perusteella, ei vain toivomuksesta. Ja jos kaikki menee hyvin (alatiesynnytys) ja molemmat voi hyvin, noin 6 h päästä pääsee kotiin.
Menihän minunkin mummo lypsylle 5 h synnytyksestä, kun ei ollu vaihtoehtoja, mutta ite jättäisin synttärit toiselle päivälle...

äiti04
Voiko vaatia? jos kestän maanantaille asti niin yksityisen kautta hakea päätös?? Toivottavasti tää on vaan harjoitus suppareita vielä! Paniikki alkaa oleen iso!!!

tere
Voiko vaatia? jos kestän maanantaille asti niin yksityisen kautta hakea päätös?? Toivottavasti tää on vaan harjoitus suppareita vielä! Paniikki alkaa oleen iso!!!
Sie et nyt tunnu kuuntelevan ollenkaan joten minäpä luovutan, mutta kuten jo sanoin: onnea matkaan!

sh
luulisin että syy miksi sun pitää synnyttää mieluiten alakautta on koon takia se että pienempi on heikompi ja alakautta synnyttäessä keuhkot stimuloituu paremmin toimimaan kun puristuvat kokoon synnytys teissä. soita sairaalaan ja kerro että panikoit. kannattais mennä näytille niin saat kipulääkettä ja kattovat missä tilanteessa oot jos vauva syntyis jo

äiti04
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
luulisin että syy miksi sun pitää synnyttää mieluiten alakautta on koon takia se että pienempi on heikompi ja alakautta synnyttäessä keuhkot stimuloituu paremmin toimimaan kun puristuvat kokoon synnytys teissä. soita sairaalaan ja kerro että panikoit. kannattais mennä näytille niin saat kipulääkettä ja kattovat missä tilanteessa oot jos vauva syntyis jo
Niin mutta ne ei päästä enään kotio jos synnytys olisi jo lähtenyt käyntiin?
En halua kitiu ja olla siellä 3 vuorokautta käynnityksessä jos ei taas etene. :(
Ennemmin odotan kotona miten tää menee.. epäsäännöllisiä mutta pitkiä supistuksia nämä on kylläkin.

äiti04
Miksi se lääkäri edes manas et voisin ruveta jo synnyttään kun sanoin etten halua vielä kun ei ole edes 3kg arvio painosta (ennenkin heittänyt niitten arviot mutta kuiteskin)?

Aikaakin olis vielä kasvaa 2,5vko! Et sitten olis paremmin valmis jos on tullakseen.

Yhteistyössä