Puoli vuorokautta supistellut jo kipeästi, jos lähden yön aikana sairaalaan niin voiko ja saanko vaatia että synnytän ja lähden kotiin??

• Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
äiti04
En halua jäädä sinne yhtään ylimääräiseksi hetkiksi. Varsinkin kun pitäis leipoa vielä esikoiselle huomenna synttärikakku kun vieraat tulee iltapäivästä.

Jos yöllä synnyttää niin kai sitä pääsis aamulla pois?
Kai saan itse päättää sen et haluan poliklinikka synnytyksen?
Tapahtuuko se äitipolilla vai pitääkö mennä muualle??

Sehän riippuu tosi paljon sairaalan tilanteesta, onko siellä mitenkä ruuhkaista, ja myös sun omasta tilanteesta, miten kypsä on kohdunsuun/kohdunkaulan tilanne. Eipä ne anna sun päättää synnytätkö ens yönä vai myöhemmin...

Polikliininen synnytys tapahtuu samalla synnäriosastolla kuin muutenkin, mutta joudut allekirjoittamaan jotain papereita että olet itse halunnut kotiin. Riippuu toki sun ja vauvankin kunnosta päästävätkö.

vieras
Kyllä sieltä jokainen saa lähteä jos haluaa. Poliisit ei tule hakeen. Vauvaa vain ei saa viedä osastolta pois, jos on tarpeellista tarkkailla. Polisynnytyksessäkin kuitenkin pitää ilmeisesti 12 tuntia olla sairaalassa ennen kotiin lähtöä.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Lääkäri sanoi et vauva hyvä syntyä jo vaikka painoarvio n.2,5kg. Saako sen kokoisen kanssa ees lähteä kotiin heti jos normi synnytys?

En usko että vauva saa lähteä heti jos kerran noin pieni.
Miten niin hyvä olisi jo syntyä??

vieras
Kannattaa miettiä tuota synnytyksen jälkeen. Itse olen nauttinut niistä muutamasta päivästä sairaalassa pikkuisen kanssa. Ai niin ne vieraat, ehkä ne vois tulla ensi viikolla.

Vasta oli terlkkarissa juttua tuosta että voi nykyään käydä synnyttämässä ja lähteä saman vuorokauden aikana pois, mutta käsittääkseni tälläisestä tulisi etukäteen sopia. Ja riippuu teitysti äidin voinnista, mutta jos vauvan painoarvio on vasta 2,5kg nii häntä eivät laske pois koska niin pieni.. Ja tämäkin synnytystapa et käydään synnytttämässä ja lähdetään samana päivänä pois on minun mielestä paikka kohtainen, joka kaupungissa ei onnistu..

äiti04
Alkuperäinen kirjoittaja Luru Lude:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Lääkäri sanoi et vauva hyvä syntyä jo vaikka painoarvio n.2,5kg. Saako sen kokoisen kanssa ees lähteä kotiin heti jos normi synnytys?

En usko että vauva saa lähteä heti jos kerran noin pieni.
Miten niin hyvä olisi jo syntyä??
Sen takia kun eka synnytys meni ja päättyi hätäsektioon pysähtyneen synnytyksen takia.
Meinaa et pienempi lapsi olis nyt paremmin tulossa jos kasvaa liian isoksi ei taaskaan tule alakautta.

Minne vauva laitetaan jos lähden yksin pois? Vauvalaan?
Supistukset kai vielä epässäännöllisiä kun loppuivat yöllä 4-5 yhtä mittaisella supistelulla. ja nyt iltapäivästä mennyt menkkajomotukseksi, kirvelee alapää, pissattaa koko ajan, sattuu alavatsaan aaltoilevasti. otin nyt panadolin jos rauhoittais eikä olis vielä lähtö eessä.
2,5vko vielä laskettuun aikaan niin en haluis vielä sairaalaan.
Jo noitten juhlienkin takia ottaa päähän tää tilanne.

Mistä sitä tietää et vain varoittelee tulevasta synnytyksestä mutta ei vielä tosi toimia vaikka olis Hitsin kipeä jo??

Niina
Jos synnytys sujuu hyvin ja sekä vauvan, että äidin vointi on ok voi päästä n. 6 tunnin kuluttua synnytyksestä kotiin. Tällöin pitää olla Hetinyhteydessä neuvolaan, jotta neuvolasta tullaan kotiin pikaisestti.

Itse olin kakkoselta vuorokauden osastolla.

Ans kun mä tarkistan...
Eli sä nyt meet sairaalaan ja vaan _päätät_ synnyttää, ja ykskaks sillä päätöksellä synnytys käynnistyy ja *plop*, vauva on mahasta ulkona. Sä laitat vaatteet niskaan ja painelet kotiin ja jätät vastasyntyneen vauvan sairaalaan? Synttärikakun takia?

Antakaas kun mietin... joo: :LOL: :LOL: :LOL:

Yhteistyössä