Puluparven pölinä-pino =) Yka-Kalajoki-Sievi

hennis
Moikka kävästiin siinä mummolassa neitin kans. Mun nuorin siskoki oli käymässä Tampereelta. =) =) Jeps mutta eipä tässä sen kummempaa huomenna kouluun =) vaihtelua arkeen vähä. Palataampa askaan taas Moikka :wave: =)
 
Emppuliina
Hanne:juu,kymmeneltähän se on.Treffataan vaan siinä,jos ei nyt kummempia "komplikaatioita" tule sitä estämään. =)
Illalla tulis neitin kummitäti miehineen katsomaan vauvelia.
Isäntäkin on rehkinyt tuolla puupinon luona,pitäis varmaan hälle sumpit keittää.
Jotenkin kauhean pimeä päivä.Saa melkeimpä valot olla päällä. :whistle:

mutta eipä tässä nyt oikein järkevää tule mieleen,joten poistun taka-vasempaan. ;) :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 14:36 Viveca harmaana kirjoitti:
Heips.

Sen kummempia kommentoimatta.

Täällä podetaan päänsärkyä. Koko aamu menny vaan maatessa ja ollessa. Eilen oltiin Kokkolassa ostoksilla, oli kiva päivä, syömässäkin käytiin Pedrinaksessa. Olkkariin löytyi kattolamppu ja keittiöön verhokankaat, eikun ompelemaan. Olisin jo ommellut ellei olisi näin kökkö olo. Höh.

Palailen asiaan kun on inspiraatiota kirjoittaa ja virtaa enemmän. Laiskaa Sunnuntaipäivän jatkoja!
:hug:

täällä on samat fiilikset, kävin sentään syys/talvi"kukat" ostamassa, callat pitäis vielä hankkia amppeleihin kun jaksaa. Mulla ja isänällä on särkenyt päätä koko päivä,liekö johtuu tästä tuulesta kun oltiin aamulla ulkona ja tehtiin pihahommia. Aloitin jo pojan huoneen verhojen ompelun mutta sitten se meni persiilleen niin nostin koneen takas pois :snotty:

Sartsukka :hug: voimia sinne!

mutta nyt tyttö heräs päikyiltä :wave:
 
hennis
Mulla ei ole vielä mitään kukkia vois ostaa muutaman kanervan ainaski. Mä oon niin tömpeli ompeleen että ihan hävettää tunnustaaki :ashamed: Äiti ompelee mulle olkariin uudet talviverhot. =) =) Ei oikeen koulussa kässä maistanu :ashamed: musiikki vei voiton ja köksä. =) =) Jeps mutta onneksi on äiti olemassa ja anoppi. =) =) ;) Palataampa askaan taas. =) :wave:
 
Viveca harmaana
Huomenta.

Mekin jopa herättiin jo 7.45, reipasta! Pitäis kohta lähtee ulkoilemaan, vois vaikka hakea puutarhalta syyskukkia. Saas nähdä kuinka tuo pojan kanssa sujuu... :\|

Emppuliina: En ole muistanutkaan vielä kiittää kestityksestä. KIITOS! Ihana koti teillä ja niin iiiiiiihana vauva! Reipasta apuhoitajaa unohtamatta! ;)

Hanne: Kuinkas kauan se miehesi siellä reissullaan oikein viipyy? Ajelehan tänne, jos on tylsää!

Hennikselle opiskeluintoa! Poikkeahan sinäkin kaffeelle kun kerran ohi ajelet!

Hipsukka: Ei oo suunnitelmia tälle viikolle, nähdäänkö joku päivä? Ja torstaina vois koittaa perhekerhoilua?

Carinalle suuri wow -ihmettely! Todella harvinaista näinä päivinä, että jotku viitsii rakentaa pitkästä tavarasta! Mutta tietääpä tasan tarkkaan sitten, kuinka on rakennettu ja se oman käden jälki! Tsemppiä sinne!

Eipä tässä kummosempia. Isännällä pitää kiirettä kun takantekijä soitti illalla, että pääseekin jo huomenna takkaa pystyttämään, piti yöllä vielä maalata piippua etc. Ja nyt jatkaa puuhaa... Mutta kiva että remppa edistyy. Tapetitkin on jo olkkarissa, hienot!

MOI NYT! :wave:
 
Moiccelis meikäläisenki puolesta!

Käytiin perhekerhoilemassa Emppuliinan kanssa, äitejä oli "eksynyt" paikalle sankoin joukoin ja tunnelma oli todella tiivis. Otetaanhan Emppuliina taas uusiksi, mites ois torstaina se äiti-lapsi -piiri mentäiskö sinne jos vaan aikatauluihin sopii??

Meillä isäntä tekee rannassa hiki hatussa remppahommia. Loppuviikosta kuuletti olevan saumaa lähtä ajelemaan veneellä etelän merille ku on tuulettomampia päiviä. Niin ja Viveca kysäs että kauanko reissullaan viipyy... Viikon onpi etelässä ja viikon sitte kotosalla, että kylläpä me ohjelman puutteessa saatamma ajellaki sinne teille päin, niin ja kiwa nähä miten teillä on remppa edistyny!!!

Mikähän se nyt porukoita vaivaa ku kaikki aikaseen heränny, iteki heräsin tänään pikkasen päälle seiskan eikä väsyttäny enää tippaakaan ja oli noustava ylös, no oli siitä se hyöty että ehittiin kerhoon.

Pitäs tehä listaa mitä kaikkee se isäntä uudelle veneelleen tarttee roinaa ku sinne töihin lähtee, sieltä puuttuu likipitäin kaikki mahollinen jotenka "kauppalistasta" saattaapi tulla aikas pitkä.

Sartsukalle edelleen voimia tuleviin päiviin!!! :heart: :hug:

Jokohan täällä mainitsin että nyt sitten on nähty/testattu sekin ettei meidän neidin massu kestä normaalia maitoa... Täytyy pitää neiti jonkun aikaa Tuttelilla ja alkaa mahaa totuttamaan Hyla-maitoon jos se masu sitä kestäis. Neitistä on tullu aivan ku eri laps sen jälkeen ku lopetin tavallisen maidon antamisen, siihen asti päivät oli mahotonta kärttyilyä ja yöt jatkuvaa heräilyä ja itkeskelyä.

Joskus mietin että saakohan kukaan selvää näistä mun jutuista että mitä tarkotan, lähinnä nyt meinaan sitä että onko sanajärjestykset sun muut sillee oikeen että jokainen tajuaa mitä tarkotan!!! :LOL:

Neiti näky olevan aikas väsy ton kerhoreissun jälkeen, sängystä ei oo kuulunu pihahdustakaan sen jälkeen ku juotin maidon ja jätin neitin omin nokkineen nukahtamaan.

Mulla vatsa kurnii... Täytynee mennä ottamaan jotain välipalaa että jaksaa tehä jotain kotipuuhia.

Palataan! :wave:
 
Käykääpä huvitteeksenne lukemassa osiosta taaperot 1-2v ja sivulta 2 juttu kysymyksiä reilu 1v. Siellä on suositukset mehun juonnista ja makkaran/muiden kaupasta ostettavien einesten syöntisuosituksista.

 
hepskukkuu!!!
tulinpas lukasee juttuja ja laitan nyt jotain minäki taas tänne. =)
kohta mun pitääkin jo taas rynnistää yhteen kalustefirmaan pohjakuvan kanssa tekee suunnitelmia ja pyytelee tarjousta. :whistle: onneks on kolmatta taloa tehdessä jo selvät sävelet et tietää mitä haluu. :D muistan ku ekaa tehtiin nii tuntu kaikki niin vaikeelta ja nyt päinvastoin kaikki on niin helppoa ja on tois ihanaa ku saa mennä nyt tonnekin kalustefirmaan ja latoa kaikki jutut mitä mä haluun niin sille myyjälle sit ja se piirtää niiden perusteella hahmotelman. ;) ja laskee tarjouksensa :/ ;) äsken just soitin yhteen paikkaan ja peruin sinne menon koska ei niiden esitteestä löytyny sitä ovimallia minkä mä ehottomasti haluun :eek: =)
mites et olitte kaikki niin aikasin heräilly?meillä sitä vaa aina nukutaan pitkään ja en tajuu miten joku voi pompata seittemältä pystyyn ja olla viel pirtee :whistle: \|O :/ multa ei sellanen tuu varmaan koskaan onnistumaan. :eek: :headwall:
en sitte oo ehtiny kerhoonkaan lasten kanssa ku me vaa nukutaa :ashamed: näytti siltä et te jotka olitte aikasin pystyssä olitte sitte ehtiny kerhoilemaankin.mitenköhän sitä sais ittensä liikeelle aamusta :/ \|O
ei mut nyt toi kello näyttää taas juoksevan niin mahotonta vauhtia et pakko alkaa valmistautumaan et ehin ajoissa... :whistle:
hauskaa päivää vaan kaikille :D :wave:
 
Emppuliina
Juu,Hannen kanssa oltiin aamusta kerhoilemassa.Kyllähän siellä vilskettä riitti.Meinasivatkin että ottavat sen toisen puolen käyttöön ensi kerralla jos yhtä täyttä =)
Mennään vaan äiti-lapsi-piiriin, jos ei sen kummempaa estettä ilmaannu.

Sieltä taitaa pian alkaa emmerdale,täytyy siirtyä sitä seuraamaan.
Saapa nähdä ollaanko tunnin päästä peugeotin omistajia,kun eräs autoa myyvä tulee tänne autoa näyttämään.

Harmittaa,kun koneelta ovat ehkä kadonneet eräät digikuvat :/ :/
täytyy vielä hakea jos isäntä on "polttanut" ne cd:lle.
Jee,tänään minun lääkekuuri loppuu,ei tarvi vauvelinkaan kärsiä enää niistä :whistle: =)
juu,mutta täytyy siirtyä jääkaapin kautta tv:n ääreen.Sieltä sopivasti neitillekkin alkaa lastenohjelmat. =) =) :wave:
 
hennis
Tere koulusta kotevuttu. =) Vauvelinki liikeet jo tuntuu masusta. =) :heart: On se vaan niin ihanaa vaikka toista kertaa raskaana niin tuntea ne liikkeet ekaa kertaa. :heart: =) Joo viveca katellaan jos ehin kävästä kaffella. HIPSKUKKAA MISSÄS LUURAAT? oon sulle viestiäki laittanu huomisesta. =) :attn: jeps mutta palataan askaan taas moikka :wave: =)
 
Tällähän minä :wave: hennis sain viestin mutta tässä on on ollut vähän kaikenlaista, en tiedä ollaanko kotona kun lähdetään käymään asioilla sen jälkeen kun poika on tullut koulusta, eli puoli yhden jälkeen pistähän viestiä huomenna niin tiiän tarkemmin :wave:
 
Emppuliina
Tänään koko porukka oli hereillä jo 6.30.No neiti ehti katsoa seiskalta alkavat lastenohjelmat,ja äiti lepäillä sen ajan. =) Vähän aikaa sitten pikku-ukko nukahti..saa nähdä kuinka pitkään.
=) =)
Hennis:sehän kiva että vauvan liikkeet on alkanut tuntumaan..ne aluksi on niin hentoja mutta loppua kohti voimistuvat =) ;)
jotenki taas sisällä niin hämärää..

ei sitten eilen tullutkaan sitä auton näyttäjää,aikoi tänään tulla,saapa nähdä tuleeko :whistle:
hoh,hoijaa..energiat vähissä..ei oikein jaksa tarttua hommiin \|O
mutta taidan siirtyä, jos vaikka jotakin nyt kehittelisi. :wave: :wave:
 
Emppuliina
Meillä isukki täyttää tänään vuosia,26.
Kukahan täällä viitsisi siivota,on pienehkö hurrikaani liikkunut tällä suunnalla :whistle: =)
just tuossa neitin kanssa vähän lounastettiin.
Vähäsen ulkonakin alkaa aurinko paistelemaan =) =)
mutta eikai tässä.täytyy täytellä tiskikone. :wave: :wave:
 
hennis
Jeps jeps hipsukka tuun sitte huomenissa pistävyyn. Kävin tänään vivecalla kaffella kaks kyläpaikkaa yhellä iskulla ;) =) heh. Ostin niitä syyskukkiaki sitte pari kolme.Joo mutta missäs meijän Hanne luuraa huhuuu :attn: :attn: ;) palataan askaan taas moikka :wave:
 
Viveca harmaana
Ai eikö se hurrikaani käväissyt Emppuliinalla jo perjantaina siinä kahden kieppeillä? ;) :LOL:

Kiva Hennis kun käväisit! :wave:

Olipa melkoista touhua istuttaa kevätsipuleita maahan pojan ja koiran kanssa... Huhhuh! Vielä jäi osa odottamaan otollisempaa ajankohtaa! :LOL: Poitsu sitten sammahti toisille päikyille aikansa kiukkuiltuaan. Touhuaa koko ajan niin kauheesti eikä meinaa maltaa nukkua.

Hannen tytön mahavaivat tiessään, hyvä! Diagnoosi on aina hyvä löytää ja onneksi laktoosi-intoleranssi on niin yleinen nykysin, että tuotteita varmaankin löytyy helposti ja muutenkin.

Nyt on meidän piippu viety katonkin läpi! JEE!!! Takkaa vissiin aloitellaan pystyttämään, tuskin saa kuitenkaan valmiiksi asti. Mut edistystä tapahtuu, pikkuhiljaa... Sanoinkin kyllä jo Hennikselle, että alkaa jo tosissaan kypsyttään tää remppa. Tahtoo normaalia elämää!!! Tai no, mikä on normaalia???

Juuh, nyt muihin hommiin. MOIX!


 
Viveca harmaana
Auts. Ihan ku ois hammaslääkärissä. Pitää tuon takkamestarin porakone semmoista samanlaista ääntä. JAIKS!!! Ja mun muuten PITI soittaa ja varata hammaslääkäriaika tänään, joopa joo arvatkaa muistinko... :headwall:
 
Emppuliina
Viveca:minulla taitais olla sama homma..siis hammaslääkäriin aika..hui..voi olla hampissa yks reikä :eek: :/
hurrikaani riehuu meillä päivittäin :LOL:

Isäntä kävi töistä tullessaan grillin kautta..nyt on makkaraperunoita maha täynnä meikäläisellä :whistle:

mutta nyt tais pinnasängystä kuulua jotain äkinää joten täytyy mennä.. :wave:
 
hennis
empuliina ostitako uuden auton? =) =) en mä utelias ole mutta kuiteski hihihih ;) ;) =) Joo kiva viveca että ootta saannu piipun jo katolle. =) =) Palataampa askaan taas moikka :wave: =)
 
Emppuliina
Huomenta!Ei sitä autoa kuitenkaan ostettu,vaikka oli ihan fiksu.Mutta jatkamme metsästystä. ;)

Odottelen tässä kun yhen tuttavan oli tarkoitus käydä piipahtamassa.
=) =)

Neitikin nousi taas 6.30,mutta nukahti onneksi vielä tunniksi.Toisaalta silleen hyvä että menee sitten helposti päikkäreille,kun aloittaa jo aikaisin puuhailun.Hän on monena päivänä nukahtanut itsekseen päikkäreille. ;) =) eipä tarvi äitsykän lukea koko kirjahyllyä läpi :LOL:

Pikku-ukkokin on ähissyt siitä kuudesta,tuossa hetki sitten nukahti..*koputtaen puuta*

Niin oletteko ajatelleet seuraavaa tapaamista,missä ja milloin? ;) =)
mutta täytyy siirtyä taas kotihommiin.ja keitellä isukille kahvit jos ruokatunnille tulee :wave: :wave: mukavaa päivänjatkoa!
 
Viveca harmaana
Heissuli! Herätty 7.30, käyty perhekerhossa ja lenkillä! Tässä on nyt sitten pieni huilitauko, tosin ruokaa pitäis laittaa samalla. Mut laitanpa vaan pottuja ja lihapullia niin ei tarvi hyöriä keittiössä koko aikaa. ;)

Säikähdin jo, että olen hukannut kämpän avaimet perhekerhoreissulla, mutta oli tuossa pojan Nalle Puh -repussa vaan niin turkasen monta taskua, etten hokannut kaikista heti etsiä! :LOL:

Seuraava tapaaminen? Ehdotuksia. Mulla ei nyt oikein oo ideoita. Tai no miten sen saunaillan, Sanifanin tms? Niin ja eikös se Hipsukkaki tarjoutunu emännäksi? Minä lupaan pitää saunaillan tai vastaavan sitten kun remppa on valmis, eli noin ööö 1-2kk päästä! :)

Puoli takkaakin on jo pystyssä ja tänäiltana pitäisi olla jo koko komeus pystyssä!!! HIPHURRAA!!! :D Sitten vaan laminaattia ja listoja laittamaan ja peräkamarin kimppuun!

Huomenna lääkärineuvola. Paino on noussut aika kivasti, toivottavasti ei urputa siitä... :ashamed:

Eipä mulla kummosempia. MORJENS! :wave:
 
hennis
Moro mammelit! Kiitokset hipsukalle kaffesta. =) On se teijän neiti sitte aikas velikulta =) =) ;) Viveca kiva homma että takka saadaan pystyyn. =) =) Joo vois sitä saunailtaa aatella kun hannelle passaa että on ukko kulta kotosalla. =) =) Jeps mutta nyt pyykit hakemaan narulta joten morjens :wave: =) =)
 
Tere tere taas!

Juu ei mittään hennis =) juuh kyllähän tuo meidän neiti on oikea temppu-iita kun niikseen alkaa :D Nukahti sitten heti kun vaunuihin laitettiin eli väsymystä kärtys vaan lopussa. Ens viikolla on neuvola jos sitten kattois sinne korvaan että onko siellä vaikkua joka kutisee

Viveca, :flower: kiitos. Mulla on nyt uus tukka, blondattiin pää ja tuli tosi hyvä vaikka itse sanonkin. Sen entisen harmaan tilalle kunnon vaalea niin tuntee taas itsensä kun peilistä katsoo :eek: :whistle: :headwall:

Juuh, meille vois järjestää ens viikolla kokoontuminen.. Onko kannatusta, aikaa ja päivää vois ehdotella? ainoa meno mikä on niin to Piikan neuvola. Aika tylskää tää kotiäidin elo kun viikon ainoa meno on lapsen neuvola :eek: :eek: :LOL:

hanne, tosi hyvä että tytyn maha on parantunut! Sitä vaan mietin että jos se on laktoosii-juttua niin mites tutteli, onkos siinä sitä vai ei? Luulis että jos se on sitä ettei kestä laktoosia niin eikös silloin tuttelikin aiheuttas oireita? :/ Mene ja tiedä mutta hyvä kuitenkin että nyt on maha kunnos ja tytön kiiri parantunut. en ole muille kertonutkaan kun me äidit yritettiin viime viikolla puhua puhelimessa niin kummassakin päässä kuulu tyttöjen suusta että ÄÄÄÄÖÖÖÄÄÄÄÄÖÖÖÄÄÄÄÄ joten se puhelu päättyi lyhyeen :/

mutta nyt oman kulla kainaloon joka on tullut käymään kotona :D mukavaa loppu iltaa :wave:
 
tervehdys!!!
nyt on isäntä iltavuorossa niin mäkin ehin taas vaihteeks kirjotella tänne jotain. =) aamuvuoropäivinä isäntä tulee niin aikasin kotiin että sit on munkin aina mentävä raksalle niin aikasin etten ehi ku aamupäivisin käydä koneella.ja sitä touhuahan riittää tääl kotonakin. :whistle: ;) olitte te muut puhunu hurrigaanista joka kotona pyörähtelee nii täytyy myöntää et meillä se on vieraillu kans aika tiuhaan :ashamed: :eek: :LOL: en tiiä mikä täs nyt on ku tuntuu et koko aika on koti niin sekasin. :whistle: :ashamed: :kieh: no ehkä se elämä sit taas helpottuu ja normalisoituu kunhan rakentaminen loppuu.. :/ :D
viveca:nii melkein vois kysyy et mitä se on se normaali elämä ku tekin siel remontin keskellä koitatte asua :whistle: ;) ehkä se on jotain vähän helpompaa ja mukavampaa ku mä ainaki odottelen kans et sais elää normaalia elämää :/ :LOL: ootellaa nyt sit yhessä et meille molemmille koittais se päivä et olis normaali eloa. :D kiva et teil on takka kohta valmiina.meillä pitäis alkaa piippua kohta muuraamaan ja milloin lie sit sitä takka-leivinuuni kokonaisuutta :/ :whistle:
hipsukka: on sulla hassu tilanne ku lapsen neuvola on ainoa tärkeä meno :whistle: ;) muistan kyl itekin et joskus oli sellanen tilanne mullakin ettei oikein ollu päivisin juurikaan tekemistä mut nyt onkin sit yllin kyllin. :whistle: :LOL:
emppuliina:mites teillä vaavi kasvaa? =) onks ollu tyytyväinen poika :/ (voi kauheeta ku mä en oo nyt ees varma et oliks se poikavauva :ashamed: kyl mä niin silti muistelen et poika se tais olla teillä tää nuorempi vesseli. =) )
ei mut nyt mä tartun imuriin ja laitan tätä hurrigaania vähän aisoihin :whistle: \|O ;) ehkä jos saan kämpän kuntoon niin se siisteys kestää sellasen 10 minuuttia ja siihenkin saa olla jo tyytyväinen :whistle: :LOL:
mutta palataanpa taas juttuun toisella kertaa lisää =)
heippa :wave:
 
Emppuliina
Juuh,täytyy tästä tytteli viedä yhdeksi kerhoon.
Hipsukka:meillä torstaisin tuo tytön kerho 13-15.30 ja pojalla kans neuvola ens torstaina.
Carina:kyllähän meillä poikavauva kellii..ja hyvin on varmasti kasvanutkin..ensi viikolla vielä näkee mitat neuvolassa.
Kiltti poika,ei pahemmin itkeskele.

mutta täytyy nyt neiti laittaa valmiiksi joten moi :wave:
 

Yhteistyössä