Pulmallinen tilanne, paremman äitiyspäivärahan toivossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äraha:
Ehdotan töihin menoa tässä välissä, jos työpaikka kerta on!!!
Tai jos työ ei innosta, irtisano itsesi ja jää ansiopvärahoille, jos kerta niillä tulee isompi ä-raha...
Eihän nyt itseänsä irtikannata sanoa! Silloinhan saa karenssia, joten eihän se mitään hyödyttäis...
Miksi et voisi mennä vähäksi aikaa töihin, jotta saisit sitä parempaa rahaa? Rehellisyys maan perii ;)

Mulla yksityinen lääkäri 7vko:lla muuti la:ta ja kunnalisessa niskapoimu ultrassa sitä ei sitten enään muutettu. (toki menkojen mukaan oli la14.7 ja lääkäri laittoi 16.7 ja niskapoimu-ultrassa olisi tullut 15.7).
Joten ei toi yksityiselläkään käynti anna varmuutta että neuvolan la jää voimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
no entäs jos aloittaa ä-loman varhennettuna?? olikohan se mahdollista 50arkipäivää ennnen, niin riittääkö se??

EI, kun se katotaan lasketun ajan mukaan...

aih, ok. en tiennyt.. :ashamed:

En muuten tarkottanu huutaa, tai olla noin tyly,miltä mun vastaus ehkä näytti, sori.

no hätä..:D

Mä en uskaltais jättää ultria väliin... siis raha on mulle loppupelissä pientä verrattuna siihen ultran etuun.

Mutta mites semmoine vaihtoehto, et menisit puoleksi vuodeksi just töihin ennen kuin jäät uudestaan äippälomalle? Kun sehän lasketaan todellisten tulojen mukaan, jos todelliset tulot on viimeisen puolen vuoden aikana olleet huomattavasti edellistä puolta vuotta suuremmat...

Siis oisit tässä välissä tuon puolvuotta töissä ja sit taas äippälomalle. Oisko toi puol vuotta ihan hirvee? ...aika lyhyt aika kumminkin... Eikä tarvis riskeerata vauvan kanssa mitään. Eikä huijata. Ilmotat vaan nopeesti, et tuutkin jo töihin (jos tämä onnistuu) ja sit vasta myöhemmin saat tietää, et aaaaaaaa mä oonkin uudestaan raskaana... :whistle:

Lumiina kirjoitti:[/quote]
Eihän nyt itseänsä irtikannata sanoa! Silloinhan saa karenssia, joten eihän se mitään hyödyttäis...
Miksi et voisi mennä vähäksi aikaa töihin, jotta saisit sitä parempaa rahaa? Rehellisyys maan perii ;)
[/quote]

Niin, en voi mennä takas töihin paristakin syystä, ekaluokkalaiselle ei ole yöhoitopaikkaa. Tää nuorempi sen kyllä saisi, eli pääsisi kunnalliseen vuoropäiväkotiin. Mekun ollaan lasten isän kanssa näitä yö/vuorotyöntekijöitä.

Olen päättänyt jo että en aio valehdella LA:a ja aion sitten vain tyytyä tohon minimi äp-rahaan. :(

Yhteistyössä