Pullojen pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koneessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuttia ei saa laitta koneeseen, mutt osat voi laittaa. Itse en kyllä pulloja koneessa pese, niiden huuhtoutuminen sieltä sisältä kun ei ole varmaa. Nyt kyllä kun ostettiin uusi pesukone jossa on erikseen ohjelma esim tuttipullollle (huuhtelee useammin ja kuumemmalla vedellä) ajattelin pulloja koneessakin pestä, ainakin kokeilla. Täytyy nyt ensin odottaa että tämä vauva tulisi ulos:)

-Santtu 37+0 ja esiklonen 1v4kk

Minä (huono äiti)olen pessyt kyllä kaikki osat koneessa myös tuttiosat,sen takia kyllä olivat varmaan jo niin ""löttänöitä"" että piti vaihtaa kaikki uusiin..

en pese koneessa. tuttejahan ei saisi pestäkkään. siinä mene sen kauempaa aikaa pestä ne käsin kuin että asettelisin kaikki osat koneeseen niin että nei ole siellä vastuksien päällä kun kone on pyörinyt. kaippa se on kiinni viitseliäisyydestä.

Heippa!

Ei voi mitään, mutta voe taivas!!! Hyvät äidit ja isät, tiedän, että vauva-aika voi olla todella raskasta ja väsyttävää, mutta kyllä pullot tykötarpeineen sentään tars jaksaa käsin pestä. En halua moralisoida, mutta vaiks meillä täs vuokra-asunnossa ihan uus pesukone, ni en todellakaan uskaltaisi edes laittaa pulloja koneeseen, niin pahaa myrkkyä konetiskiaine on!!
Ja viel kun alussa oli pullojen keittämiset päälle, niin ei se aina niin herkkua ollut, mutta, mutta, silti....Käsinpesu!!

Niin uusavuton äiti kuin muuten olenkin (purkkiruokaa, maidon lämmitys mikrossa yms.) niin tuttipullot pesen ihan vanhanaikaisesti käsin. Olen niin höpsö, että pelkään, että jos sinne pulloon jääkin sitten konetiskiainetta...

Pesen pullot koneessa ja huuhtelen ne aina sen jälkeen ettei jää konetiskiainejäämiä. Ennen pesin käsin, mutta eivät lähde niin puhtaiksi siten. Muut osat pesen aina käsin juuri siksi että ne on hankala saada pysymään paikoillaan koneessa.

Niin ja keitän vieläkin n. kerran viikossa, vaikkei enää tarvitsisi, kun poika on 6kk ja syönyt soseita jo melkein 3kk.
Kun ei siitä mulle mitään vaivaa ole. Turhaahan se voi olla, mutta tekeehän sitä kaikenlaista muutakin turhaa = )

Pesen pullot käsin, en lämmitä maitoa mikrossa (= tappaa vitamiinit), vaan lämmitän vesihauteessa ja vauvan vaatteetkin pesen erikseen aikuisten pyykistä. Ei kai sitä kannata moralisoida, että jos joku haluaa tehdä omasta mielestään asiat oikein ja suojata lastaan kemikaaleilta. Olen tekemisissä aika paljon biokemian yms kanssa työni puolesta ja tiedän, että joissakin tutkijapiireissä esim. arvioidaan, että nyt ihmisten elinikä tulee todennäköisesti lyhenemään (tähän mennessä ihmishistoriassa elinikä on vain kasvanut) johtuen juuri saasteista, lisäaineista yms. Ympäristösaasteille esim. tehdaspäästöille emme voi mitään, mutta joka päiväisessä elämässä oleviin valintoihin voi itse kukin vaikuttaa oman vakaumuksensa mukaan.

Käytännössä kuitenkin joitakin asioita pidetään niin itsestään selvänä, että niitä ei osata edes kyseenalaistaa kuten tv:n vaarallisuudesta pikkulapselle, konetiskaus, kännyköiden vaarallisuus jne. Kuitenkin moni näistä asioista ei ole todellakaan ollut tavanomaista edes nykyisten pikkulapsien äitien ja isien lapsuudessa, vaan ne ovat tulleet tämänhetkiseen informaatioyhteiskuntaan todella nopealla aikataululla. Ei todellakaan ole olemassa pitkäaikaista tutkimustietoa monestakaan tällaisesta asiasta, mutta onhan se huolestuttavaa, että joissakin maissa harkitaan suosituksia, että kännykän käyttöä lapsilla pitäisi rajoittaa...:(

Esimerkiksi astianpesukoneaine on todella myrkyllistä kun taas tavallinen käsitiskiaine ei ole. Joissakin maissa esim. Englannissa käsitiskin jälkeen astioita ei edes huuhdella, koska käsitiskiaine jättää kauniin kiillon astioihin. Niinpä sitten kahvia juodessa kupissa poreilee Fairy-kuplat...;)

Joo minäkin olen kuullut tuosta englantilaisesta tavasta, ettei astioita huuhdella ollenkaan! Aika erikoiselta kuulostaa näin suomalaisen mielestä. Kaveri oli aikoinaan vaihto-oppilaana ja oli katsonut vähän ihmeissään, kun pesuainevedestä vaan astiat otettiin ja kuivattiin hyllyyn.

asian vierestä mutta korvikkeen voi lämmittää mikrossa jos osaa lämmittää ylikuumentamatta, silloin ei tapa vitamiineja sen enempää kuin vesihaudekkaan mikä tekee saman jos maito lämpee liikaa..

fairy on yksi eniten syöpää aiheuttavista aineista. Shampoissa ja muissakin pesuaineissa on sulfaatteja . Ovat myrkyllisiä. Peskää päät saippualla ja tutkikaa
sulfaatit ym. vaikka netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kemistin kakara:
fairy on yksi eniten syöpää aiheuttavista aineista. Shampoissa ja muissakin pesuaineissa on sulfaatteja . Ovat myrkyllisiä. Peskää päät saippualla ja tutkikaa
sulfaatit ym. vaikka netistä.

No just joo, kaikkea sitä taas osataankin kirjoittaa.....ei mikään ole niin vaarallista kuin Fairy...=) heh heh

En todellakaan pese tuttipulloja tai niiden osia astianpesukoneessa. Ainakin meillä koneessa jää astioihin sellainen limainen pinta, kädet on pestävä kun on laittanut puhtaat astiat kaappiin, kädet aivan limaiset. Raskauden aikana ja nyt imetyksen aikana huuhtelen jopa omat astiat. Ei tunnu kivalta laittaa kuumaa kaffetta kuppiin jos siihen liukenee jotain liuotusaineita tms.

kannattaako tarkistaa pesuaineannostus tai vaihtaa kone. ei koneesta tulleet astiat limaisia pitäis olla. ja aika kamalaa jos ite et voi niistä syödä/juoda,mut muulle perheelle niistä syötät ja vieraille tarjoat niistä ruokaa.... huh,huh!!!!!

Yhteistyössä